eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaż mieszkania które jest spadkiem - pomóżcie podpowiedzcie. › Sprzedaż mieszkania które jest spadkiem - pomóżcie podpowiedzcie.
    From: "Bartek" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sprzedaż mieszkania które jest spadkiem - pomóżcie podpowiedzcie.
    Date: Wed, 24 Feb 2010 21:49:39 +0100

    Witam
    Mam następujący problem, mieszkanie w którym mieszkam było kupione na moją
    żonę, ona brała kredyt na nie i wszystkie umowy media itd. były na nią.

    Potem było postępowanie spadkowe i zakończyło się to decyzją sądu że spadek
    po mojej żonie "nabyli na podstawie ustawy wraz z dobrodziejstwem inwentaża"
    - ja
    - i mój synek (2 latka).

    I właściwie na tym się skończyło, zaniosłem te postanowienie sądu do
    spółdzielni, gazowni itd. i wszystko jest przepisane na mnie, w spółdzielni
    ja figuruje jako właściciel.

    I jak do tej pory nic więcej nie musiałem robić, jedyne co, to kredyt jest
    na żonę i bank żeby kredyt hipoteczny przepisał na mnie, kazał mi zrobić
    spis inwentarza i wycenę mieszkania przez biegłego sądowego. To też już
    zrobiłem.

    I teraz mam pytanka:
    1. co dalej, czy sąd po tym spisie inwentarza powinien się do mnie odezwać
    znowu w celu zrobienia znowu jakieś rozprawy, czy nie? Bo nie ukrywam
    czekam na to już ponad pół roku. Niedługo spłacę kredyt i to w ogóle nie
    będzie mi już potrzebne.

    2. W najbliższym czasie chcę te mieszkanie sprzedać i przenieść się w inne
    miejsce. Czy mogę je sprzedać czy nie? Pytam, bo słyszałem opinie, że to
    postanowienie sądu jest niewystarczające, że muszę mieć jeszcze
    pełnomocnictwo (kto je wydaje, jak je uzyskać?), na tą cześć spadku
    (mieszkania) która jest częścią syna. Że nie mogę bez czegoś takiego
    sprzedać w ogóle mieszkania.
    Musze mieć pełnomocnictwo żeby sprzedać mieszkanie?
    Czy faktycznie tak jest? Gdzie szukać informacji na ten temat? Proszę
    podpowiedzcie, bo sprzedać tego mieszkania to tak naprawdę dla mnie jedyne
    rozwiązanie na dzień dzisiejszy.

    Pozdrawiam
    BG