eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaż mieszkania które jest spadkiem - pomóżcie podpowiedzcie. › Re: Sprzedaż mieszkania które jest spadkiem - pomóżcie podpowiedzcie.
  • Data: 2010-02-25 09:10:41
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania które jest spadkiem - pomóżcie podpowiedzcie.
    Od: "Bartek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

    > składasz w sądzie rodzinnym właściwym dla swojego miejsca zamieszkania
    > wniosek o zezwolenie na dokonanie czynności przekraczającej zakres
    > zwykłego zarządu majątkiem dziecka;

    Taki wniosek pisze się samemu czy to jest gotowy formularz? Czy macie jakiś
    wzór takiego wniosku?
    Przepraszam że tak pytam, ale nie wiem jak się poruszać w tym gąszczu a nie
    chce napisać czegoś źle, czegoś co sędzia na starcie skreśli podjedzie
    krytycznie.
    Poprostu nie wiem jak to dobrze napisać żeby sąd się zgodził.
    Możecie coś podpowiedzieć?

    Może opisze dokładnie moją sytuację.
    Ja mam mieszkanie, i moja przyjaciółka ma mieszkanie.
    Chcemy sprzedać te dwa mieszkania i kupić właśnie ten domek z ogrodem i tam
    wszyscy zamieszkać.
    Oba mieszkania są lekko zadłuzone około 30 % każde, wiec to co uzyskamy ze
    sprzedaży chcemy przeznaczyć na spłate zadłużenia (kredytów hipotecznych), a
    reszte przeznaczyć na zakup domku oczywiście dobierając jeszcze kredyt.

    Czy opisywać to w takim wniosku, czy nie wspominać lepiej o tym że z kimś
    innym chce kupić tą nieruchomoć?

    > opłacasz wniosek 40 zł;
    > dołączasz odpis aktu urodzenia dziecka, odpis postanowienia o stwierdzeniu
    > nabycia spadku
    > opisujesz co chcesz zrobić;

    No właśnie co pisać a czego nie i jak przyspieszyć cala procedurę, bo jak
    dzowniłem to to trwa pół roku u mine w sądzie, a za pół roku będzie za
    późno.

    > opisujesz dlaczego chcesz tak zrobić;
    > opisujesz jaki jeszcze majątek ma dziecko (jeśli ma);

    Czyli co np?

    > dołączasz dokumenty dotyczące nieruchomości (odpis z księgi wieczystej,
    > zaświadczenie ze spółdzielni, umowę przedwstępną - zależy co sprzedajesz i
    > chcesz kupić), w tym dokumenty, z których wynikać będzie wartość tych
    > nieruchomości;

    Czyli śmiało mogę włacić zadatek tam gdzie chce kupić nowy domek, i spisać
    umowę przedwstępną i ją dołączyć, tak?

    > niektóre sądy mogą wymagać ustanowienia dla dziecka kuratora do
    > reprezentowania go w postępowaniu, a także przy dokonywaniu czynności, na
    > które będzie zgoda (sprzedaż mieszkania i nabycie kolejnej
    > nieruchomości) - znajdź w rodzinie kogoś, kto chce być kuratorem i wskaż
    > go we wniosku jako kandydata na kuratora, złóż wtedy odpis wniosku;

    Czyli wpisać mam że proponuję kuratora dla mojego syna Imie nazisko itd? czy
    tak to ma wyglądać?

    > jeśli chcesz obciążyć nabywaną nieruchomość hipoteką, to też musisz mieć
    > na to zgodę sądu;
    Nie bardzo rozumiem, to.
    > tak ogólnie - sądy rodzinne w takich sytuacjach zazwyczaj nie gryzą i jak
    > coś będzie nie tak, to sędzia, nawet na rozprawie, zasugeruje takie
    > rozwiązania, które będą do zaakceptowania dla niego
    > adwokat do tego nie jest potrzebny

    Czyli generalnie sądy są przychylne w takich sprawach?