  • 1. Data: 2008-06-07 23:59:15
    Temat: Gwarancja na samochód a gwarancja na wymienione podzespoły w ramach gwarancji?
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam serdecznie. Mam pytanie, załóżmy że samochód jest na gwarancji
    producenta, wystąpiła usterka i jakaś część powiedzmy "x" została wymieniona na
    nową 2 tygodnie przed końcem gwarancji na samochód... Czy gwarancję na
    wymienioną część tracę wraz z dniem zakończenia gwarancji pojazdu, czy
    powinienem dostać na tą część jakąś osobną gwarancję na dłuższy okres czasu??
    Czy takie coś regulują jakieś przepisy?

    Maciej C

  • 2. Data: 2008-06-08 00:10:51
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <g2f7ck$5l2$1@inews.gazeta.pl>
    Maciek C <m...@o...pl> m.in. napisał(a)::

> [...]
    > pojazdu, czy powinienem dostać na tą część jakąś osobną gwarancję na
    > dłuższy okres czasu?? Czy takie coś regulują jakieś przepisy?

    Nie wiem jakie jest umocowanie prawne, ale zazwyczaj (nie spotkałem się
    inaczej) gwarancja liczona jest na całe auto, a tylko jak Ci auto wymienia
    biegnie od nowa.

    --
    Tomasz Motyliński
    ... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg

  • 3. Data: 2008-06-08 03:19:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.06.2008 Maciek C <m...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > powinienem dostać na tą część jakąś osobną gwarancję na dłuższy okres czasu??

    Jeśli samochód kupiony prywatnie to sprawę reguluje gwarancja tego
    producenta.

    Jeśli na firmę to:
    Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
    uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
    dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji
    biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia
    rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy
    stosuje się odpowiednio do części wymienionej. § 2. W innych wypadkach
    termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady
    rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.

    --
    Marcin