  • 1. Data: 2004-01-30 15:19:34
    Temat: Sprzedaż działki z ustanowioną hipoteką
    Od: "Leszek..Pawlisz" <l...@p...pl>

    Witam

    Prosze o rade w nastepujacej sytuacji:

    Elzbieta Nowak jest wspolwlascicielem dzialki o powierzchni 11 ar.
    Elzbieta ma dwojke dzieci (Monike lat 26 i Piotra lat 19). Jest po
    rozwodzie, a jej byly maz Zenon jest takze jednym ze wspolwlascicieli
    tej dzialki. Ela prowadzila kiedys firme, ktora dobrze sie rozwijala,
    co pozwolilo na zaciagniecie kredytu w pewnym banku. Zabezpieczeniem
    kredytu dla banku byla hipoteka dzialki. Pewne niekorzystne okolicznosci
    sprawily, ze firma zbankrutowala zanim kredyt zostal splacony w calosci.
    Od tego czasu Ela splaca zadluzenie powoli, ale systematycznie. Swego
    czasu bank chcial sprzedac dzialke, aby moc szybko odzyskac calosc
    wierzytelnosci, ale wycofal sie z tego, poniewaz Piotr wtedy jeszcze
    byl nieletni, przez co sprawa musialaby przejsc przez sad (zgoda na
    sprzedaz dzialki), a to by wydluzylo cala procedure. Kilka dni temu
    Ela otrzymala pismo z firmy windykacyjnej informujace ja, ze bank
    sprzedal wierzytelnosc tej firmie. Pismo zawieralo takze zadanie
    uregulowania calosci dlugu (ok 12 tys. zl) do dnia dzisiejszego
    (piatek, 30 stycznia 2004) lub skontaktowania sie z firma. Dla
    pewnosci nadmienie, ze wartosc dzialki jest wielokrotnie wyzsza
    niz wartosc wierzytelnosci.

    Pytania:
    [1] Czy bank mial prawo do sprzedania dzialki, na ktorej ustanowiona
    byla hipoteka?
    [2] Czy Ela moze teraz sprzedac dzialke, aby z uzyskanych srodkow
    zwrocic swoj dlug? Nie ma problemu ze zgoda wszystkich pozostalych
    wspolwlascicieli na sprzedaz dzialki. Wiem, ze na pewno nie moze tego
    zrobic bez porozumienia z firma windykacyjna, ale czy istnieje prawna
    mozliwosc dogadania sie z taka firma i co w takim przypadku trzeba
    zrobic?

    --
    pozdrowienia
    Leszek Pawlisz | Allegro: Leszek.Pawlisz | Krakow | GG 6912

  • 2. Data: 2004-01-30 15:57:55
    Temat: Re: Sprzedaż działki z ustanowioną hipoteką
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > wspolwlascicieli na sprzedaz dzialki. Wiem, ze na pewno nie moze tego
    > zrobic bez porozumienia z firma windykacyjna, ale czy istnieje prawna

    Zanim cos zaczniesz z firmą, to sprawdz w ksiedze wieczystej
    kto jest wpisany w czesci dotyczacej obciazen. Czy bank czy firma.

    --
    Krzysiek, Kraków