1. Data: 2004-01-30 12:27:23
Temat:Wniosek o samoukaranie w spr. karnej - nowy wzór?
Od:"Piotr " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktos z grupy jest w stanie pomóc mi, a właściwie mojemu pracownikowi w
zdobyciu wzoru wniosku do sądu o samoukaranie( wniosek oskarżonego o wydanie
wyroku skazującego z wyszczególnieniem) w sprawie dotyczącej jazdy po
pijaku.Jest podobno nowy wzór takiego pisma. Pomimo tego, że negatywnie
oceniam jazdę nawet po dwóch piwach, chcę mu pomóc. Może jakiś link do
strony lub przynajmniej podpowiedż. Z góry dzięki.

2. Data: 2004-01-30 16:13:17
Temat:Re: Wniosek o samoukaranie w spr. karnej - nowy wzór?
Od:kam <X#k...@p...onet.pl#X> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

> [...]
> oceniam jazdę nawet po dwóch piwach, chcę mu pomóc. Może jakiś link do
> strony lub przynajmniej podpowiedż. Z góry dzięki.

a to w ogóle jest jakiś wzór???

KG

3. Data: 2004-01-30 17:32:31
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr " <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

Wniosek można złożyć na dwa sposoby. po pierwsze ustnie do protokołu
przesłuchania w charakterze obwinionego (podejrzanego). Po drugie na
piśmie. Pismo można skierować do jednostki policji prowadzącej
postępowanie,dokąd tam jest prowadzone postępowanie, a jeśli materiały
poszły do Sądu no to do sąd. Nie słyszałem o żadnym obowiązującym wzorze.
Pismo jak pismo. Powinno zawierać sygnaturę akt by nie zginęło.

4. Data: 2004-01-30 17:59:40
Od:"Piotr " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kam <X#k...@p...onet.pl#X> napisał(a):

> a to w ogóle jest jakiś wzór???
>
> KG

Pismo ma być napisane zgodnie z regułami procesowymi i powiedziano osobie
zainteresowanej, że należy je napisać według "nowego wzoru". Ja dotarłem do
wzoru(tak to nazwano) na stronie wałbrzyskiej prokuratury jest on datowany
na wrzesień 2003. W dalszym ciągu proszę o pomoc, w jaki sposób należy
sformułować ten dokument, krok po kroku.Pozdrawiam.

5. Data: 2004-01-31 19:16:28
Od:"Piotr " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poszły do Sądu no to do sąd. Nie słyszałem o żadnym obowiązującym wzorze.
> Pismo jak pismo. Powinno zawierać sygnaturę akt by nie zginęło.

Jeśli jest tak jak piszesz to chłopak ma ułatwione zadanie. Jednak dalej nie
jestem pewien czy masz rację, ponieważ, tu cytuję:2. Pismo wyrażające chęć
skorzystania przez podejrzanego z art. 335 § 1 i 2 kpk powinno spełniać
ogólne warunki pisma procesowego (art.119 § 1 kpk),

I automatycznie dla laika nasuwa się pytanie o te warunki. Żeby sprawę
podsumować to dopiszę tylko, że chodzi o zaoszczędzenie wydatków na adwokata
i przyspieszenie całości, aby też nie spowodować przypadkiem przesunięcia
wdania wyroku.
Tutaj link: http://www.prokuratura.walbrzych.pl/!bez_roz.htm

6. Data: 2004-01-31 20:41:41
Od:kam <X#k...@p...onet.pl.#X> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:
> [...]
> ogólne warunki pisma procesowego (art.119 § 1 kpk),
>
> I automatycznie dla laika nasuwa się pytanie o te warunki.

Art. 119. § 1. Pismo procesowe powinno zawierać:
1) oznaczenie organu, do którego jest skierowane, oraz sprawy, której
dotyczy,
2) oznaczenie oraz adres wnoszącego pismo,
3) treść wniosku lub oświadczenia, w miarę potrzeby z uzasadnieniem,
4) datę i podpis składającego pismo.

Ten artykuł nie zmieniał się ostatnio, więc nie wiem jaki miałby być
nowy wzór. Zresztą to pismo na stronie prokuratury też jest pisane już
po zmianie kpk

KG

7. Data: 2004-02-01 13:27:58
Od:"Piotr " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

To chyba wszystko wyjaśnia.Dzięki za poradę.