  • 1. Data: 2004-01-30 12:27:23
    Temat: Wniosek o samoukaranie w spr. karnej - nowy wzór?
    Od: "Piotr " <c...@N...gazeta.pl>

    Może ktos z grupy jest w stanie pomóc mi, a właściwie mojemu pracownikowi w
    zdobyciu wzoru wniosku do sądu o samoukaranie( wniosek oskarżonego o wydanie
    wyroku skazującego z wyszczególnieniem) w sprawie dotyczącej jazdy po
    pijaku.Jest podobno nowy wzór takiego pisma. Pomimo tego, że negatywnie
    oceniam jazdę nawet po dwóch piwach, chcę mu pomóc. Może jakiś link do
    strony lub przynajmniej podpowiedż. Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2004-01-30 16:13:17
    Temat: Re: Wniosek o samoukaranie w spr. karnej - nowy wzór?
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl#X>

    Piotr wrote:

> [...]
    > oceniam jazdę nawet po dwóch piwach, chcę mu pomóc. Może jakiś link do
    > strony lub przynajmniej podpowiedż. Z góry dzięki.

    a to w ogóle jest jakiś wzór???

    KG

  • 3. Data: 2004-01-30 17:32:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr " <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Wniosek można złożyć na dwa sposoby. po pierwsze ustnie do protokołu
    przesłuchania w charakterze obwinionego (podejrzanego). Po drugie na
    piśmie. Pismo można skierować do jednostki policji prowadzącej
    postępowanie,dokąd tam jest prowadzone postępowanie, a jeśli materiały
    poszły do Sądu no to do sąd. Nie słyszałem o żadnym obowiązującym wzorze.
    Pismo jak pismo. Powinno zawierać sygnaturę akt by nie zginęło.

  • 4. Data: 2004-01-30 17:59:40
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    kam <X#k...@p...onet.pl#X> napisał(a):

    > a to w ogóle jest jakiś wzór???
    >
    > KG

    Pismo ma być napisane zgodnie z regułami procesowymi i powiedziano osobie
    zainteresowanej, że należy je napisać według "nowego wzoru". Ja dotarłem do
    wzoru(tak to nazwano) na stronie wałbrzyskiej prokuratury jest on datowany
    na wrzesień 2003. W dalszym ciągu proszę o pomoc, w jaki sposób należy
    sformułować ten dokument, krok po kroku.Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2004-01-31 19:16:28
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

> [...]
    > poszły do Sądu no to do sąd. Nie słyszałem o żadnym obowiązującym wzorze.
    > Pismo jak pismo. Powinno zawierać sygnaturę akt by nie zginęło.

    Jeśli jest tak jak piszesz to chłopak ma ułatwione zadanie. Jednak dalej nie
    jestem pewien czy masz rację, ponieważ, tu cytuję:2. Pismo wyrażające chęć
    skorzystania przez podejrzanego z art. 335 § 1 i 2 kpk powinno spełniać
    ogólne warunki pisma procesowego (art.119 § 1 kpk),

    I automatycznie dla laika nasuwa się pytanie o te warunki. Żeby sprawę
    podsumować to dopiszę tylko, że chodzi o zaoszczędzenie wydatków na adwokata
    i przyspieszenie całości, aby też nie spowodować przypadkiem przesunięcia
    wdania wyroku.
    Tutaj link: http://www.prokuratura.walbrzych.pl/!bez_roz.htm

  • 6. Data: 2004-01-31 20:41:41
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Piotr wrote:
> [...]
    > ogólne warunki pisma procesowego (art.119 § 1 kpk),
    >
    > I automatycznie dla laika nasuwa się pytanie o te warunki.

    Art. 119. § 1. Pismo procesowe powinno zawierać:
    1) oznaczenie organu, do którego jest skierowane, oraz sprawy, której
    dotyczy,
    2) oznaczenie oraz adres wnoszącego pismo,
    3) treść wniosku lub oświadczenia, w miarę potrzeby z uzasadnieniem,
    4) datę i podpis składającego pismo.

    Ten artykuł nie zmieniał się ostatnio, więc nie wiem jaki miałby być
    nowy wzór. Zresztą to pismo na stronie prokuratury też jest pisane już
    po zmianie kpk

    KG

  • 7. Data: 2004-02-01 13:27:58
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    To chyba wszystko wyjaśnia.Dzięki za poradę.