  • 1. Data: 2004-01-30 11:49:02
    Temat: Uszkodzony banknot
    Od: "Gregory - Poznaniak" <t...@x...invalid>

    Witam

    Zadałem to pytanie wcześniej na grupie bankowej, szukalem w googlach, ale nic
    istotnego się nie dowiedziałem ;((

    Mam banknot, który jest lekko uszkodzony, nie zauważyłem jak mi wydawano
    resztę. Na górnej krawędzi w dwoch miejscach ktoś zrobił papierosem dwa
    wcięcia, wielkości zera z prawej gornej liczby "10". Czy sklep może odmówić
    przyjęcia takiego banknotu? Reszta banknotu nie jest w żaden sposob
    uszkodzona! Czy każdy bank ma obowiązek wymienić banknot?

    --
    Gregory - Poznaniak

  • 2. Data: 2004-01-30 12:18:24
    Temat: Re: Uszkodzony banknot
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gregory - Poznaniak wrote:

> [...]
    > odmówić przyjęcia takiego banknotu? Reszta banknotu nie jest w żaden
    > sposob uszkodzona! Czy każdy bank ma obowiązek wymienić banknot?

    Uszkodzone banknoty wyieniane sa w bankach, ktore za to pobieraja prowizje.

    Naprawde rozuie,z e moze pan byc wkurzony, ze dostal Pan
    banknot uszkodzony, lecz sklep naprawde niejest od tego,
    by placic za panska nieuwage.

    Nie powinni byli Panu uszkodzonego banknotu wydawac,
    Pan tez nie powinien inm placic..
    jesli jest "lekko" uszkodzony, to juz indywidualne podejscie.

    Poniewaz na "wypalone dziurki" jest niekompletny - ja jako klient
    bym go nie przyjal, jako sprzedawca bym go nie wydal.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-01-30 15:31:06
    Od: mirek krasnowski <m...@p...pl>

    bosz wrote:
    > Gregory - Poznaniak wrote:

    > Uszkodzone banknoty wyieniane sa w bankach, ktore za to pobieraja prowizje.

    Wydaje mi sie, że w NBP powinni to zrobić bez prowizji ale pewien na
    100% nie jestem. Gregory udaj się do oddziału NBP na Al. Marcinkowskiego.

    Poczytaj takze tu

    http://www.nbp.gov.pl/faq/Pytania/009.html

    pzdr
    mirek

  • 4. Data: 2004-01-31 11:36:25
    Temat: Odp: Uszkodzony banknot
    Od: "msas" <m...@p...onet.pl>

    Jeżeli masz konto osobiste w NBP to wpłać ten banknot na swój rachunek nie
    powinni pobrać prowizji.

  • 5. Data: 2004-02-01 14:53:27
    Temat: Re: Odp: Uszkodzony banknot
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 31. stycznia 2004 12:36 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane msas:

    > Jeżeli masz konto osobiste w NBP to wpłać ten banknot na swój rachunek nie
    > powinni pobrać prowizji.

    Hehehe... Widziałeś kogoś z kontem osobistym w NBP? Bo ZTCW to NBP prowadzi
    wyłącznie rachunki wielkich instytucji państwowych i coś z okolic... na
    pewno nie rachunki osobiste zwykłych obywateli.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)