  • 1. Data: 2004-05-12 16:34:06
    Temat: Sprzedaż domu a "martwe dusze"
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Hi,
    Proszę o poradę w następującej kwestii. Jest podpisany akt notarialny
    kupna-sprzedaży domu. Podczas meldowania się nowych właścicieli okazało
    się, że w domu zameldowana jest "martwa dusza" - osoba, która nie
    mieszka tam już wiele lat i być może nawet nie żyje. Czy sprzedający,
    oświadczając że mieszkanie jest wolne od "innych obciążeń", mówił
    prawdę? Pewnie nie, ale chciałbym zasięgnąć opinii osób znających się na
    rzeczy.
    A jeżeli nie, to co może zrobić w tej sprawie kupujący?
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    * Bartłomiej Zieliński GG:970831 b...@p...gliwice.pl *
    * http://www.polsl.gliwice.pl/~bmw Remove 318 from my email! *

  • 2. Data: 2004-05-12 17:56:54
    Temat: Re: Sprzedaż domu a "martwe dusze"
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    Powinno być oświadczenie że nikt nie jest zameldowany - przy podpisaniu
    aktu. Jeżeli nie ma to twój błąd i najpewniej sprawa w sądzie o
    wymeldowanie - kilkuletnia jak sądzę.

    PS Oby to była martwa dusza bo możesz mieć kłopoty z takim "gościem" - ale
    to tylko czarny scenariusz.

  • 3. Data: 2004-05-12 19:10:39
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "@dams" <a...@S...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Powinno być oświadczenie że nikt nie jest zameldowany - przy podpisaniu
    > aktu. Jeżeli nie ma to twój błąd i najpewniej sprawa w sądzie o
    > wymeldowanie - kilkuletnia jak sądzę.

    Nie w sądzie, bo to sprawa administracyjna. I nie kilkuletnia bo wystarczy
    wykazać, ze ten ktoś tu nie mieszka.

    > PS Oby to była martwa dusza bo możesz mieć kłopoty z takim "gościem" - ale
    > to tylko czarny scenariusz.

    W zasadzie żadnych - bo meldunek nie daje prawa do zamieszkiwania

    --
    Falkenstein

  • 4. Data: 2004-05-13 07:42:13
    Od: "EUGEN . WAWA" <t...@w...pl>

    Mam pytanie , a co sie stanie jak dom zostanie sprzedany a po sprzedazy
    przyjdzie gosc i przedstawi nowemu wlascicielowi decyzje
    administracyjna czyli przydzial lokalu kiedys tam wydana ,, ktora
    nigdy nie zaostala cofnieta ,,,,,,,, Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-05-13 11:56:09
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    > Nie w sądzie, bo to sprawa administracyjna. I nie kilkuletnia bo wystarczy
    > wykazać, ze ten ktoś tu nie mieszka.

    hahaha - człowieku wyjedź do Niemiec a rodzina niech pójdzie cie
    wymeldować - NIE MA SZANS

    > W zasadzie żadnych - bo meldunek nie daje prawa do zamieszkiwania

    hahaha troszku się mylisz

    Znaczy że osoba zameldowana nie może przyjść mówiać że tu mieszka a nie ma
    gdzie indziej pójść ? (lepiej niech osoba która kupiła to mieszkanie takiej
    sytuacji nie przeżyje). Kiedyś kupowałem mieszkanie i było jedno całkiem
    fajne - ale był ktoś zameldowany kto ponoć mieszkał we francji i nie miał
    zamiaru wracać i co ?? .... właściciel już z ceny schodził 20tys bo nikt
    czegoś takiego nie chciał kupić. Dlaczego banki przy kredytach
    mieszkaniowych wymagają pisemka od sprzedawcy że nikt nie jest zameldowany
    ???? - tak sobie - raczej nie ...

    Troszkę to i chroni obywatela żeby cię ktoś nie wymeldował wbraew twojej
    woli ...

  • 6. Data: 2004-05-13 12:30:09
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    > hahaha - człowieku wyjedź do Niemiec a rodzina niech pójdzie cie
    > wymeldować - NIE MA SZANS

    jeżeli udowodni że ten co wyjechał stale nie mieszka - wtedy taką osobę
    winno się wymeldować w trybie administracyjnym

    > ale

    > hahaha troszku się mylisz

    Ja się mylę? Nie powiedział bym.

    > Znaczy że osoba zameldowana nie może przyjść mówiać że tu mieszka a nie ma
    > gdzie indziej pójść ?

    Przyjść może. Ale nie ma obowiązku jej wpuścić. Bo meldunek potwierdza fakt
    zamieszkiwania, a nie prawo do zamieszkiwania. Prawo zamieszkiwania
    potwierdza np umowa najmu albo przydział lokalu.

> [...]
    > zamiaru wracać i co ?? .... właściciel już z ceny schodził 20tys bo nikt

    A czy ten ktoś zameldowany miał prawo zamieszkiwania? Był wymieniony w
    przydziale? Był właścicielem mieszkania? Bo jeżelitak to nie problem w
    meldunku tylko w tych uprawnieniach.

    > Dlaczego banki przy kredytach
    > mieszkaniowych wymagają pisemka od sprzedawcy że nikt nie jest zameldowany
    > ???? - tak sobie - raczej nie ...

    Bo w bankach siędzą niedouczone biurwy, którym wydaje się, że zameldowanie
    daje prawo do zamieszkiwania.

    > Troszkę to i chroni obywatela żeby cię ktoś nie wymeldował wbraew twojej
    > woli ...

    Zameldowanie to urzędowe pośwaidczenie FAKTU zamieszkiwania. Jak faktycznie
    w danym miejscu nie mieszkam to co tu ma do rzeczy moja wola bycia
    zameldowanym?

    --
    Falkenstein

  • 7. Data: 2004-05-13 16:56:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "EUGEN . WAWA" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > administracyjna czyli przydzial lokalu kiedys tam wydana ,, ktora
    > nigdy nie zaostala cofnieta ,,,,,,,, Pozdrawiam

    Nic, bo domniemywa się, że prawo ujawnione w księdze wieczystej jest
    prawdziwe. Tamten gość z decyzją administracyjną będzie mógł dochodzić
    odszkodowań od osób, które są winne, ale nie od nowego właściciela.

  • 8. Data: 2004-05-13 16:59:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "@dams" <a...@S...onet.pl> napisał w wiadomości

    > hahaha - człowieku wyjedź do Niemiec a rodzina niech pójdzie cie
    > wymeldować - NIE MA SZANS

    Żebyś się czasem nie zdziwił. Jeśli nie będzie Cię ponad sześć miesięcy to
    wymeldowanie administracyjne jest jaknajbardziej możliwe. NIe zmienia to w
    żadnym stopniu ewentualnego Twojego parwa do pobytu w tym lokalu. jesli
    masz prawo, to po powrocie się zamledujesz. Jeśli nie masz parwa, to
    choćbyś miał 10 zameldowanń, właściciel ma prawo Cię nie wpuścić.

  • 9. Data: 2004-05-13 19:52:40
    Od: "EUGEN . WAWA" <t...@w...pl>

    ok. a jak postepowac jesli gmina wlasnie nie ujawnila prawdy i przetarg
    odbyl sie ale byl obarczony wada prawna . Pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-05-14 03:55:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ok. a jak postepowac jesli gmina wlasnie nie ujawnila prawdy i
    przetarg
    > odbyl sie ale byl obarczony wada prawna . Pozdrawiam

    A co było w księdze wieczystej? Jeśli właścicielem była gmina, to sprzedaż
    jest ważna.