  • 1. Data: 2004-05-12 14:22:53
    Temat: zasady uzycia broni gladkolufowej przez policje
    Od: "mar" <m...@o...pl>

    ostatnio dosc duzo sie na ten temat mowi w zwiazku z tragediami w Lodzi. jak
    wynika z przekazow mediow, to doszlo tam do pomylki w amunicji - zamiast
    pociskow gumowych zostaly wlozone pociski sluzace do przestrzeliwania kol.
    chyba padla nazwa breneka - o ile dobrze zrozumialam. mam pytanie - jakie
    przepisy reguluja uzycie wlasnie pociskow - breneka? bo uzycie broni
    gladkolufowej to chyba ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 17 września 1990 r.
    w sprawie określenia przypadków oraz warunków i sposobów użycia przez
    policjantów środków przymusu bezpośredniego. natomiast nic tam nie ma o uzyciu
    pociskow breneka. i drugie pytanie - kto moze uzywac broni gladkolfowej - czy
    kazdy policjant - czy tez policjant, ktory przejdzie odpowiednie przeszkolenie
    jak w przypadku tonfy?

  • 2. Data: 2004-05-12 15:09:17
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    bo uzycie broni
> [...]
    > w sprawie określenia przypadków oraz warunków i sposobów użycia przez
    > policjantów środków przymusu bezpośredniego.

    ja bym się o tyle podłączył do pytania, że ciekaw jestem,
    jakie w innych krajach Europy są zasady użycia "gumowych kul"?
    tak jak środki przymusu, broń palna czy coś pośrodku?

    bo u nas: broń gładkolufowa - to jak najbardziej broń palna, patrz rozp.
    w spr. uzbrojenia policji; pod środki przymusu bezp. podpadają
    jedynie poliski niepenetracyjne z niej wystrzeliwane;

    http://www.policja.pl/prawo/

  • 3. Data: 2004-05-14 09:04:07
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c7tems$bl7$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > bo u nas: broń gładkolufowa - to jak najbardziej broń palna, patrz rozp.
    > w spr. uzbrojenia policji; pod środki przymusu bezp. podpadają
    > jedynie poliski niepenetracyjne z niej wystrzeliwane;

    Wszystko się zmienia. Dzisiaj, każdy pełnoletni, bez zezwolenia może kupić
    broń na czarny proch. Wywala taki muszkiet dziurę o srednicy ok. 5 cm ;))
    Powtarzam-broń jak najbardziej palna bez żadnego pozwolenia. Do tego
    beczułka prochu, ołów i "maszynka" do odlewania kul.Są strzelby i pistolety.
    Istne cacuszka.
    Kupujesz dwa, wieszasz na ścianie (nabite) i pierwszy wchodzący bez
    pozwolenia do mieszkania wylatuje bez głowy.
    Dzięki takiemu bzdurnemu przepisowi nawet taki popapraniec jak A.B może juz
    mieć broń.
    Horror;))))

    Pozdr
    Leszek

  • 4. Data: 2004-05-14 17:28:12
    Od: Kaz59 <K...@w...pl>

> [...]
    > Kupujesz dwa, wieszasz na ścianie (nabite) i pierwszy wchodzący bez
    > pozwolenia do mieszkania wylatuje bez głowy.

    może to i wyjście w sytuacji gdy policja już nas( uczciwy obywatel płacący
    podatki na to nasze państwo) nie chroni tylko odstrzeliwuje ..dowód
    ..http://fakty.interia.pl/otym/news?inf=501166
    ..a minister Janik z trybuny sejmowej grzmiał !!cyt. " jeden był naprany , a
    drugi pijany ", a tu fakty mówią co innego !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 5. Data: 2004-05-14 17:45:38
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Kaz59" <K...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ..a minister Janik z trybuny sejmowej grzmiał !!cyt. " jeden był naprany ,
    > drugi pijany ", a tu fakty mówią co innego !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Kto głosował na SLD? Marsjanie?

    Pozdr
    Leszek

  • 6. Data: 2004-05-14 19:11:55
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > ..a minister Janik z trybuny sejmowej grzmiał !!cyt. " jeden był naprany ,
    > drugi pijany ",

    ZTCP to chyba chodziło o Dziewulskiego;
    mówił to także dzień wcześniej w TVP;
    to w sumie też ciekawostka - poseł już wie, a prokurator nie;

    http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?wid=5240533&k
    at=26034

    W aktach śledztwa w sprawie śmiertelnego postrzelenia 19-latka w Poznaniu
    brak jest wyników badań krwi zarówno na obecność alkoholu, narkotyków lub
    podobnie działających środków - poinformował rzecznik prasowy Prokuratury
    /../opinia w tej sprawie ma zostać przekazana prokuraturze w poniedziałek 17
    maja br.

    "W związku z powyższym nie jestem w stanie odnieść się do informacji
    podawanych przez niektóre media oraz posła Jerzego Dziewulskiego (SLD) co do
    stężenia alkoholu we krwi pasażera samochodu ostrzelanego oraz śladowych
    ilości narkotyków we krwi kierowcy tego samochodu i pasażera

  • 7. Data: 2004-05-15 00:05:44
    Od: "PAweł" <pgoralsk@wp_niechcespamu.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c835m7$ea0$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

> [...]
    > stężenia alkoholu we krwi pasażera samochodu ostrzelanego oraz śladowych
    > ilości narkotyków we krwi kierowcy tego samochodu i pasażera

    Tego stwierdzenia p. rzecznika nie jestem w stanie zrozumieć;- przecież w
    takiej sytuacji odnieść się do tych stwierdzeń potrafił pierwszoklasista: -
    po prostu poseł Jerzy Dziewulski(SLD) kłamał!

    PS. a p. rzecznik jest oportunistą:(.