  • 1. Data: 2004-05-12 14:15:15
    Temat: niekaralnosc
    Od: "Dawid" <d...@p...icpnet.pl>

    Witam wszystkich!!!
    Mam pytanko.
    Chcialbym zlozyc jakies pisemko o wykreslenie mnie z jakiejs bazy dany lub
    ksiegi gdzie jest zapis ze bylem karany.
    Czy musze zlozyc jakies pismo??? Jesli tak to jakie???
    Pozdrawiam
    Dawid

  • 2. Data: 2004-05-12 14:27:17
    Temat: Re: niekaralnosc
    Od: Hanna<o...@p...onet.pl>

    jeśli chodzi Ci o zaświadczenie o niekaralności (o niefigurowaniu w
    krajowym rejestrze skazanych) to wypełniasz druk naklejasz znaki
    opłaty sądowej w kwocie 50 zł idziesz z tym do Sadu Okregowego (przy
    sądach okręgowych są punkty gdzie się wydaje takie dane osobom
    zainteresowanym).

    Natomiast jeśli sie już w takiej bazie znalazłeś to obawiam się że to
    niemożliwe... ale mogę się mylić :-)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-05-12 14:43:14
    Od: "adas" <a...@p...onet.pl>

    Czytac nie umiesz? On byl karany i jest w rejestrze i skonczyly sie pewnie
    zawiasy plus 6 miesiecy i chce napisac pismo zeby usuneli go z rejestru bo
    ma takie prawo.

  • 4. Data: 2004-05-12 14:52:49
    Od: Hanna<o...@p...onet.pl>

    Art. 14. 1. Dane osobowe osób, o których mowa w art. 1 ust. 2 pkt 1-4
    i 7, usuwa się z Rejestru, jeżeli z mocy prawa skazanie uległo zatarciu,
    a nadto po otrzymaniu zawiadomienia o:
    1) zarządzeniu zatarcia skazania przez sąd, na
    podstawie art. 107 § 2 i 4 oraz art. 337 Kodeksu karnego,
    2) zatarciu skazania w drodze ułaskawienia lub na
    podstawie amnestii,
    3) przywróceniu terminu do zaskarżenia
    orzeczenia odnotowanego w Rejestrze albo uchyleniu takiego
    orzeczenia w wyniku kasacji lub wznowienia postępowania,
    4) stwierdzeniu nieważności orzeczenia
    odnotowanego w Rejestrze,
    5) zwolnieniu skazanego od kary pozbawienia
    wolności, na podstawie art. 336 § 3 i 4 Kodeksu karnego, lub od kary
    ograniczenia wolności, na podstawie art. 62 § 2 Kodeksu karnego
    wykonawczego,
    6) podjęciu warunkowo umorzonego postępowania
    karnego lub postępowania w sprawie o przestępstwo skarbowe.
    2. Dane osobowe nieletniego, o którym mowa w art. 1 ust. 2 pkt 6,
    usuwa się z Rejestru:
    1) po ukończeniu 18 roku życia przez nieletniego,
    wobec którego wykonywane były środki wychowawcze, z wyjątkiem
    przypadków, gdy:
    a) środek wychowawczy zastosowano w okresie warunkowego
    zawieszenia wykonania umieszczenia w zakładzie poprawczym,
    b) wykonanie środka wychowawczego ustało z mocy prawa po
    ukończeniu przez nieletniego 21 roku życia albo z chwilą powołania
    nieletniego do zasadniczej służby wojskowej lub służby zastępczej,
    2) po upływie terminów określonych w art. 11 § 4,
    art. 87 § 4, art. 88 § 4 i art. 89 ustawy o postępowaniu w sprawach
    nieletnich,
    3) po ukończeniu 23 roku życia przez sprawcę
    czynu karalnego, gdy w miejsce umieszczenia w zakładzie poprawczym
    wymierzona została kara na podstawie art. 94 ustawy o postępowaniu
    w sprawach nieletnich,
    4) na zasadach określonych w rozdziale XII
    Kodeksu karnego, gdy w miejsce umieszczenia w zakładzie
    poprawczym wymierzona została kara na podstawie art. 13 ustawy o
    postępowaniu w sprawach nieletnich.
    3. Dane osób, o których mowa w art. 1 ust. 2 pkt 5, usuwa się z
    Rejestru:
    1) gdy upłynął termin, o którym mowa w art. 94 §
    3 Kodeksu karnego,
    2) z upływem roku od uchylenia środka
    zabezpieczającego orzeczonego na podstawie art. 99 § 1 Kodeksu
    karnego lub art. 43 § 1 pkt 1 i § 2 Kodeksu karnego skarbowego,
    3) z upływem roku od wykonania środka
    zabezpieczającego orzeczonego na podstawie art. 100 Kodeksu
    karnego lub art. 43 § 1 pkt 2-5 Kodeksu karnego skarbowego.
    4. Dane osoby tymczasowo aresztowanej usuwa się z Rejestru po
    otrzymaniu zawiadomienia o uchyleniu tego środka zapobiegawczego.
    5. Dane osoby poszukiwanej listem gończym usuwa się z Rejestru po
    otrzymaniu zawiadomienia o odwołaniu listu gończego.
    6. Dane osobowe nieletniego umieszczonego w schronisku dla
    nieletnich usuwa się z Rejestru po otrzymaniu zawiadomienia o jego
    zwolnieniu.
    7. Dane osób zmarłych usuwa się z Rejestru po uzyskaniu
    zawiadomienia o ich zgonie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-05-12 16:36:07
    Od: "Dawid" <d...@p...icpnet.pl>

    Użytkownik "Hanna" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwolnieniu.
    > 7. Dane osób zmarłych usuwa się z Rejestru po uzyskaniu

    No wiec co mam zrobic???
    Pozdrawiam
    Dawid

  • 6. Data: 2004-05-12 16:39:51
    Od: Hanna<o...@p...onet.pl>

    A spełniasz któryś z tych warunków?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-05-12 16:59:28
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@p...icpnet.pl> napisał w wiadomości

    [kilka kilo zacytowanego tekstu]

    > No wiec co mam zrobic???

    Po pierwsze to cytaty wycinać. Po drugie to jeśli spełniłeś któryś z
    zacytowanych przez Ciebie warunków, to zostałeś automatycznie usunięty z
    rejestru, tzn. jeśli się zgłosisz po zaświadczenie o niekaralności (to te 50
    zł. o których czytałeś), to będzie tam figurowało, że nie byłeś karany.

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 8. Data: 2004-05-12 17:05:08
    Od: "Dawid" <d...@p...icpnet.pl>

    Użytkownik "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c7tl5c$c61$1@news.onet.pl...

> [...]
    50
    > zł. o których czytałeś), to będzie tam figurowało, że nie byłeś karany.

    Spelniam wszystkie warunki
    Pozdrawiam
    Dawid

  • 9. Data: 2004-05-12 17:11:13
    Od: Hania<o...@p...onet.pl>

    niezły z Ciebie ancymon skoro spełniasz wszystkie warunki kolego
    Pozdrawiam Mam nadzieję że pozostaniesz już niekarany

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2004-05-12 22:25:02
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Dawid wrote: