  • 1. Data: 2003-01-09 22:34:09
    Temat: Sprzedac dane
    Od: "Luser" <l...@s...pl>

    Witam,

    Chcialbym sprzedac CD z danymi mojego autrstwa. Problem w tym, ze bardzo
    trudno przegladac je bez dodatkowego programu, ktory napisalem (da sie, ale
    to nie ma wiekszego sensu). Program napisalem uzywajac legalnego narzedzia,
    ale pozwalajacego jedynie na rozpowszechnianie programow za darmo (freeware
    i open source). Czy moge sprzedawac plyte, bioroc pieniadze za dane, a obok
    "gratis" dodac darmowy program do przegladania tych danych? Dodatkowo
    moglbym umiescic program w internecie, tak aby mogl go miec kazdy za darmo.
    Czy takie cos byloby legalne? Czy producent softu, ktorego uzylem do
    napisania programu moze sie "przyczepic"?

    Luser

  • 2. Data: 2003-01-09 22:51:41
    Temat: Re: Sprzedac dane
    Od: "[sis]" <s...@u...board.usun.pl>

    > Chcialbym sprzedac CD z danymi mojego autrstwa.

    przede wszystkim: jakie to dane?

    pozdrawiam,
    Kamil
    --
    kiss me! i'm polish / http://board.pl/show=cd1

  • 3. Data: 2003-01-10 14:57:23
    Od: "Luser" <l...@s...pl>

    Użytkownik "[sis]" <s...@u...board.usun.pl> napisał w wiadomości
    ..

    > przede wszystkim: jakie to dane?

    Tekst + zdjecia. Wszystko moje. Tylko jest tego na tyle duzo, ze trzeba
    przegladac za pomoca specjalnego programu.

    Luser

  • 4. Data: 2003-01-10 16:06:25
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Luser" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "[sis]" <s...@u...board.usun.pl> napisał w wiadomości
    ..
    > Tekst + zdjecia. Wszystko moje. Tylko jest tego na tyle duzo, ze trzeba
    > przegladac za pomoca specjalnego programu.

    W internecie darmowo mozesz publikowac to bez problemu,
    a obok contentu wstawic np. link do strony gdzie mozna pobrac
    za darmo "ten specjalny program". Nawet jezeli jest to wersja trial, itp.
    To jest bez znaczenia, oby to nie byl crack :)

  • 5. Data: 2003-01-10 18:30:08
    Od: "Luser" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za darmo "ten specjalny program". Nawet jezeli jest to wersja trial, itp.
    > To jest bez znaczenia, oby to nie byl crack :)

    Nie, nie. Ja chce sprzedawac plyte (tego jest kilkaset mega). A zeby ulatwic
    przegladanie mam zamiar "dodac" freewareowy program. Czy mozna uznac, ze na
    komercyjnej plycie "przegladarka danych" jest darmowa?

    Luser

  • 6. Data: 2003-01-10 23:23:11
    Od: "[sis]" <s...@u...board.usun.pl>

    czekalem tylko na informacje jakie dane chcesz publikowac, wiec:

> [...]
    na
    > komercyjnej plycie "przegladarka danych" jest darmowa?

    tak jest. adobe reader (do plikow .pdf - http://adobe.com) jest
    rozpowszechniany na zasadach freeware i mozesz go rozpowszechniac nie
    ponoszac zadnych oplat.

    w Twoim wypadku, program nie jest przedmiotem zysku, lecz dane ktore chcesz
    powielac.
    odpowiedz brzmi wiec: tak, mozesz uzyc tego programu do rozpowszechnienia
    danych, lecz...

    lecz: w umowie licencyjnej, moze widniec punkt, w ktorym takie dzialanie
    bedzie zlamaniem licencji - napisales program do przegladania danych, jednak
    za dane pobierasz oplate...

    rada: przetlumacz tresc umowy, wyciagnij wnioski.

    pozdrawiam i zycze powodzenia ;)
    Kamil
    --
    kiss me! i'm polish / http://board.pl/?show=licencja