  • 1. Data: 2007-07-09 21:43:02
    Temat: Sprzeczność ustawy o zawodzie lekarza z ustawą o działalności gospodarczej czy nieudolna interpretacja
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl>

    Witam,

    Krótka historia: żona rejestrowała praktykę stomatologiczną. We wpisie do
    ewidencji zapisała również: "Sprzedaż artykułów medycznych i ortopedycznych"
    (PKD 52.32.Z bodajże).
    W izbie lekarskiej odmówiono jej rejestracji z takim wpisem żądając
    wykreślenia powyższego PKD z wpisu do ewidencji.
    Na moje pytanie: "jaki przepis to reguluje?" otrzymałem tekst ustawy
    o zawodzie lekarza, a tam paragraf:

    "Art. 46.

    1. Lekarz nie może sprzedawać środków farmaceutycznych, materiałów
    medycznych, przedmiotów ortopedycznych lub środków pomocniczych.

    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się w przypadkach, gdy lekarz doraźnie
    dostarczy pacjentowi środek farmaceutyczny lub materiał medyczny, w związku
    z udzieleniem pomocy w nagłym przypadku.
    "

    No właśnie. Rozumiem, że lekarz nie może, zgodnie z pkt 1 prowadzić
    np. sklepu ze sprzętem ortopedycznym. Jednak, aby mógł doraźnie
    dostarczyć środek farmaceutyczny, powinien mieć we wpisie PKD 52.32.Z.
    Czy tak?

    Radca w izbie lekarskiej powiedziała rozbrajająco, że taki wpis nie może
    być w izbie zarejestrowany, a takiej doraźnej pomocy nikt nie będzie
    kontrolował. Według mojej oceny, poradziła, aby moja żona doraźnie
    łamała prawo ustanowione w ustawie o działalności gospodarczej.

    Problem jest rzecz jasna akademicki, bo kompletnie nam nie zależy na tym
    punkcie. Wpisaliśmy go z żoną na tzw. "wszelki wypadek".
    Proszę grupowiczów o zajęcie stanowiska, kto gorzej interpretuje prawo?

    --
    Mariusz Lotko

  • 2. Data: 2007-07-09 23:12:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz Lotko" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem izba nie ma racji. przecież lekarz może sam świadczyć usługi
    medyczne i nie sprzedawać leków, zaś w drugiej części miasta otworzyć
    sklep, w którym zatrudni pracownika i tam to sprzedawać. Zakaz wyrażony
    ustawie o zawodzie lekarza dotyczy lekarza jako osoby, nie zaś prowadzonej
    przez niego działalności gospodarczej.

  • 3. Data: 2007-07-09 23:19:34
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    wykreśl, zarejestruj w izbie, dopisz.
    będzie was to kosztowało dwukrotną zmianę we wpisie do ewidencji.
    Czy przywołany paragraf dotyczy sprzedaży w gabinecie czy również w
    innych miejscach? (to tak z ciekawości). Czyżby REPy nie mogły być
    lekarzami?

    MAc

  • 4. Data: 2007-07-10 10:49:00
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 9 lipca 2007 23:43
    (autor Mariusz Lotko
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6u9vu$tpf$1@bandai.magma-net.pl>):

> [...]
    > kontrolował. Według mojej oceny, poradziła, aby moja żona doraźnie
    > łamała prawo ustanowione w ustawie o działalności gospodarczej.

    Dlaczego? Dostarczają lek w ramach ratowania życia nie sprzedaje go
    oddzielnie, ale jako część usługi. Mechanik naprawiający mi auto i
    dolewający płynu do spryskiwaczy nie handluje płynem! On sobie go wlicza w
    KUP a mnie kasuje po prostu za usługę naprawy, podczas której zużył właśnie
    nieco płynu.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: i...@k...com.pl, h...@k...com.pl,
    p...@f...hu, i...@h...pl, n...@h...pl.

  • 5. Data: 2007-07-10 10:50:35
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 10 lipca 2007 01:12
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6ufm3$10h$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Moim zdaniem izba nie ma racji. przecież lekarz może sam świadczyć usługi
    > medyczne i nie sprzedawać leków, zaś w drugiej części miasta otworzyć
    > sklep, w którym zatrudni pracownika i tam to sprzedawać.

    W efekcie będzie zapisywał określone leki i akcesoria i będzie kierował tam
    klientów.

    Ale o czym my mówimy, przecież i tak tak jest... Medyczni zrobią wszystko,
    żeby uzależnić i wyciągnąć kupę kasy poza i tak wysokim haraczem na nich.

  • 6. Data: 2007-07-10 14:19:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wszystko,
    > żeby uzależnić i wyciągnąć kupę kasy poza i tak wysokim haraczem na nich.

    No właśnie. tylko, jak Cię skieruje do swojego własnego sklepu, to może
    jeden na dziesięciu sie zastanowi, o co w tym chodzi. A tak idziesz do
    apteki i kupujesz bez zastanowienia.

  • 7. Data: 2007-07-10 20:56:39
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl>

    Wrak Tristana wrote:

> [...]
    > dolewający płynu do spryskiwaczy nie handluje płynem! On sobie go wlicza w
    > KUP a mnie kasuje po prostu za usługę naprawy, podczas której zużył
    Chodzi raczej o sytuację: jest niedziela, zachodzisz do mechanika, bo Ci
    się płyn w chłodnicy. Mechanik Ci go nie doleje, bo ma ładne białe spodnie,
    ale Ci go "doraźnie sprzeda".

    --
    Mariusz Lotko

  • 8. Data: 2007-07-10 20:57:36
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl>

    MAc wrote:

> [...]
    > Czy przywołany paragraf dotyczy sprzedaży w gabinecie czy również w
    > innych miejscach? (to tak z ciekawości). Czyżby REPy nie mogły być

    Poprzestaniemy na wykreśleniu. Śmieszy mnie jednak to czepialstwo w izbie
    oraz bardzo chciałbym ustalić, czy aby na pewno mieli rację.

    --
    Mariusz Lotko

  • 9. Data: 2007-07-11 08:53:20
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 10 lipca 2007 16:19
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f704qe$8ti$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > No właśnie. tylko, jak Cię skieruje do swojego własnego sklepu, to może
    > jeden na dziesięciu sie zastanowi, o co w tym chodzi.

    Pewnie nie. Nie trzeba mówić, że to mój sklep. ,Wie pani, takie śliczne
    pierdułki to mają wot tam, po drugiej stronie ulicy ganz tanio podobno'

    > A tak idziesz do
    > apteki i kupujesz bez zastanowienia.

    No ja już coraz mniej. Po tym, jak mnie medyczni traktowali, jak zabili
    mojego dziadka i wujka żony to się nawet dentysty boję....

  • 10. Data: 2007-07-11 08:54:01
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 10 lipca 2007 22:56
    (autor Mariusz Lotko
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f70rkp$uvs$1@bandai.magma-net.pl>):

    > Chodzi raczej o sytuację: jest niedziela, zachodzisz do mechanika, bo Ci
    > się płyn w chłodnicy. Mechanik Ci go nie doleje, bo ma ładne białe
    > spodnie, ale Ci go "doraźnie sprzeda".

    Jak znam życie, sprzeda go ,na lewo' :D