  • 11. Data: 2011-11-28 11:14:13
    Temat: Re: Sprowadznanie rozpuszczalnika
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Nov 2011, Robert Tomasik wrote:

    > A kto powiedział, że nikt tak nie robi?

    Robercie, mylę się, czy chodzi o *olej* opałowy, z czym fiskus
    miał problem, bo nałożenie akcyzy "samochodowej" groziłoby rewolucją
    ze strony posiadaczy takiego ogrzewania?

    Pytam bo nie mam rozeznania, ale z ustawy wynika mi że "mniej
    istotne społecznie" paliwa są po prostu objęte akcyzą w momencie
    importu lub produkcji - "by default".
    A pamiętam, że przy owej zmianie przepisów zwykła nafta oświetleniowa
    (używam do czyszczenia łańcucha w rowerze, stąd przyuważyłem)
    zdrożała tak coś dwa razy albo i bardziej.
    Jak nie zapomnę to w pobliskim chemicznym spytam czy z rozpuszczalnikami
    benzynowymi było podobnie, to wiele wyjaśni :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2011-11-28 14:04:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Jak nie zapomnę to w pobliskim chemicznym spytam czy z rozpuszczalnikami
    > benzynowymi było podobnie, to wiele wyjaśni :)
    \
    Niestety to nie jest takie proste. Akcyza jest na paliwa samochodowe.
    Podczas, gdy substancje o zbliżonym składzie można zakupić bez akcyzy.
    Przestępstwem / wykroczeniem jest jej użycie do napędzania pojazdów.
    Przypadki takie znam, ale niestety szerzej tego opisać nie mogę.

  • 13. Data: 2011-11-28 23:09:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Nov 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Niestety to nie jest takie proste. Akcyza jest na paliwa samochodowe.
    > Podczas, gdy substancje o zbliżonym składzie można zakupić bez akcyzy.
    > Przestępstwem / wykroczeniem jest jej użycie do napędzania pojazdów.

    Owszem, kojarzę jak wprowadzali taki zapis i dlaczego (po przegranej
    US przed NSA).
    Ale w ustawie wyraźnie widać, że są odrębne regulacje dla kilku
    rodzajów substancji, i że przy niektórych *nie ma* zapisu
    wskazującego na użytkowanie w roli paliw - a po prostu są
    zaliczane z tytułu "bycia".
    Przyznam że nie wiem które to, ale dobrze pamiętam, że właśnie
    nowelizacja ustawy o podatku akcyzowym oznaczała skok ceny nafty...
    Dlatego pytam, czy przypadki które znasz dotyczą benzyny akurat,
    i czy aby nie polegały na nieoakcyzowaniu "tak po prostu"
    (bo to akurat jest niewątpliwie możliwe :))

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-11-29 00:49:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > i czy aby nie polegały na nieoakcyzowaniu "tak po prostu"
    > (bo to akurat jest niewątpliwie możliwe :))

    Jeśli była zmiana w ustawie, to mogło sie to zmienić. Znane mi przypadki
    dotyczą sytuacji sprzed jakiś 2-3 lat. Jesli coś sie zmieniło, to nie wiem,
    czy teraz sie tak da zrobić.

  • 15. Data: 2011-11-29 08:39:30
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Mon, 28 Nov 2011 12:14:13 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Jak nie zapomnę to w pobliskim chemicznym spytam czy z rozpuszczalnikami
    > benzynowymi było podobnie, to wiele wyjaśni :)

    Benzyna ekstrakcyjna pol litra kosztuje ok. 10zl. Rozcienczalnik
    ekstrakcyjny, czyli to samo z malym dodatkiem jakiegos syfku -6zl

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 16. Data: 2011-11-29 15:33:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Nov 2011, KRZYZAK wrote:

    > Benzyna ekstrakcyjna pol litra kosztuje ok. 10zl. Rozcienczalnik
    > ekstrakcyjny, czyli to samo z malym dodatkiem jakiegos syfku -6zl

    Thx. No to zdecydowanie jest tak jak Robert pisał.

    pzdr, Gotfryd