    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 28 Nov 2011 12:13:27 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Sprowadznanie rozpuszczalnika

    On Sat, 26 Nov 2011, stabillo wrote:

    > Witam!
    > Chcialbym sie dowiedziec, jak wyglada sprawa sprowadzenia benzyny pod
    > postacia rozpuszczalnika do Polski, jaka regulacja prawna, okresla ze cos
    > jest rozpuszczalnikiem a cos paliwem do pojazdow.

    Sprawdź może ile kosztuje w sklepie nafta. Taka zwyczajna.
    I dowiedz się dlaczego ;)

    > Przeciez jak sie upre i powiem ze mam benzyne po niskiej cenie
    > do mycia tokarek,

    A nie jest tak, że akcyzę nałożono na materiały które *mogą być*
    stosowane jako zamienniki, ulepszacze i dodatki do paliw silnikowych?

    Bardzo polecam art.86 tu:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,1,akcyzowy,4,3
    1,31,218,,,ustawa-z-dnia-6122008-r-o-podatku-akcyzow
    ym.html

    Zwróć uwagę, że 86.1.2, .3, .5, .6 i .7 *nie* zawierają warunku
    "jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych".
    Na tych numerkach się nie wyznaję, ale jak na mój gust benzyna do
    zapalniczek jest obłożona taką samą akcyzą jak benzyna stosowana
    jako paliwo do samochodu lub samolotu.

    > ktora zakupilem w obwodzie Kaliningradzkim, nikt nie moze mi udowodnic
    > ze mam zamiar uzywac jej do czegokolwiek innego.

    Tak, ale ten numer działa tylko dla niektórych materiałów palnych.
    Chodzi o "używanie" albo "przeznaczenie" rzecz jasna.
    O ile pamiętam, w archiwach tej grupy lub .podatki było o tym, że
    w razie dolewania oleju spożywczego należy zgłosić do US wniosek
    o stosowanie czynnego żalu :P

    > Oczywiscie ma ona paremetry paliwa , tak jak np.
    > olej opalowy, ale traktowany jak paliwo nie jest.

    Tak, ale zróżnicowanie stawek dotyczy tylko części paliw, które
    ze względów "społecznych" nie bardzo dało się objąć jednolitą
    wysoką stawką.
    Resztę "wyrobów" traktuje się *jak* paliwo samochodowe, co z p. widzenia
    fiskusa uszczelnia system.

    pzdr, Gotfryd