  • 1. Data: 2003-12-08 11:20:49
    Temat: Sprawa p. Kluski a etyka dziennikarska
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Naszły mnie ciekawe myśli po wysłuchaniu szeregu relacji jak to pan
    Kluska wygrał sprawę z organami podatkowymi o zwrot VATu.

    Najbardziej rozbawił mnie artykuł we Wprost, gdzie podano, że samotny
    podatnik pokonał mafię urzędniczo-sędziowsko-prokuratorską itd. itd.

    Szkoda, że redaktor nie zauważył, że to "zwycięstwo" miało miejsce
    dlatego, że sędziowie NSA (="mafia") wydali korzystne dla p. Kluski i
    jego spółki orzeczenie. Czyżby część mafii się zbuntowała??? :)

    Qrcze - jak ja nie lubię dziennikarzy. :).

    Szkoda, że oni nie uważają, że państwo prawa to państwo, w którym można
    wymusić przestrzeganie swoich praw, a nie państwo, w którym nie ma
    nieprawidłowości, bo takie nie istnieje. Możńa oczywiście skarzyć się na
    tempo pracy urzędów, ale cóż - może kiedyś się to zmieni.

    Szkoda, że pogoń za sensacją przesłania tym ludziom rzetelne spojrzenie
    na sprawę.

    pozdrawiam

    marcin

  • 2. Data: 2003-12-08 12:46:37
    Temat: Re: Sprawa p. Kluski a etyka dziennikarska
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-08 12:20, marcin wrote:
    [.....]
> [...]
    > tempo pracy urzędów, ale cóż - może kiedyś się to zmieni.
    >
    > Szkoda, że pogoń za sensacją przesłania tym ludziom rzetelne spojrzenie

    "Państwo prawa, państwo praworządne konstytucyjne, w którym wzajemne
    stosunki między organami władzy państwowej a obywatelami i ich
    organizacjami są ściśle określone przez stabilne i w praktyce stosowane
    normy prawne. Koncepcja państwa prawa opiera się na założeniu, iż
    zadaniem prawa (przez które rozumie się ustawę) jest ochrona jednostki
    przed arbitralnym działaniem państwa."

    Taka definicja jest w encyklopedii dla laików - ale pewnie, jako, że to
    onet, jest stronnicza i nierzetelna.

    Ciekawe, BTW, jak wyglądałoby owo "wymuszanie", gdyby P. Kluska nie był
    osobą powszechnie znaną i zasobną w środki.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2003-12-08 12:49:56
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Catbert napisał:

> [...]
    > normy prawne. Koncepcja państwa prawa opiera się na założeniu, iż
    > zadaniem prawa (przez które rozumie się ustawę) jest ochrona jednostki

    mamy art. 2 w Konstytucji,
    mamy tez korzystne dla obywateli wyroki,

    no to jak?

    > Taka definicja jest w encyklopedii dla laików - ale pewnie, jako, że to
    > onet, jest stronnicza i nierzetelna.

    ależ, daruj sobie sarkazm.
    pytanie jak rozumieć tę definicję?

    czy jednostka ma w polsce możnośc dochodzenia swoich praw?
    czy prawo jest stabilne?

    imho raz tak, raz nie.
    to jestesmy 50% państwem prawa? :)

    pozdrawiam

    marcin

  • 4. Data: 2003-12-08 13:05:28
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > Ciekawe, BTW, jak wyglądałoby owo "wymuszanie", gdyby P. Kluska nie był
    > osobą powszechnie znaną i zasobną w środki.

    pytanie, oczywiście, retoryczne;)
    BTW: następcy prawni Optimusa dostaną
    zwrot niesłusznie naliczonego podatku, a co z odsetkami?
    co z "nagrodą", którą pobrał inspektor skarbowy
    za wykrycie afery p. Kluski? też zostanie zwrócona?
    z czyich środków (= środki podatnika) itp., itd.
    i tak osobiście, z punktu widzenia szaraczka (czyli mnie):
    ZUS kilkakrotnie nie przelał kwot składek
    na II Filar; w końcu otrzymałem pismo, iż pretensje
    moje są "dziwne", bo przecie ZUS i tak zapłaci odsetki
    zwłoki; a te odsetki, to oczywiście kto zapłaci?
    pomniejszą fundusz płac Zusu? czy może "pan, pani,
    społeczeństwo płaci?"
    i na koniec:
    wiesza się psy na pismakach- dyletantach ( i słusznie),
    ale mam wrażenia, iż w sumie niewielką przesadą była
    opinia redaktora z "Polityki", iż ABW itp. jedyne afery
    wykrywa czytając prasę;)

    pzdr
    g.

    PS

    i nie piszcie, proszę, o OC dla urzędników;
    bo składkę na takie OC i tak zapłaci...

  • 5. Data: 2003-12-08 14:37:52
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-08 13:49, marcin wrote:

    > ależ, daruj sobie sarkazm.
    > pytanie jak rozumieć tę definicję?

    Można pokracznie, jak organa;

    > czy jednostka ma w polsce możnośc dochodzenia swoich praw?
    > czy prawo jest stabilne?

    Jest subtelna różnica pomiędzy "dochodzeniem swoich praw" a bezustannym
    udowadnianiem, że nie jest się garbatym.
    Prawo nie jest stabilne - vide wzmożone zakupy samochodów "z kratką" -
    bo sie ustawodawcy odwidziało, co jest ciężarówką, co nie.

    > imho raz tak, raz nie.
    > to jestesmy 50% państwem prawa? :)

    Widzę, że pałasz potrzebą intelektualnej dysputy na znacznym poziomie
    abstrakcji - proponuję założenie firmy i sprawdzenie na sobie.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2003-12-08 14:41:11
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Catbert napisał:

    > Widzę, że pałasz potrzebą intelektualnej dysputy na znacznym poziomie
    > abstrakcji - proponuję założenie firmy i sprawdzenie na sobie.

    przypadkiem dziś złożyłem wniosek, :)

  • 7. Data: 2003-12-08 14:50:56
    Od: Arek <a...@e...net>

    marcin rzecze:
    [..]
    > to jestesmy 50% państwem prawa? :)

    Oczywiście, że nie jesteśmy państwem prawa.
    Gdybyśmy byli to 99% policjantów i ludzi związanych z trzecią władzą
    poszłoby do mamra, prezes TVP już by tam na nich czekał, a nie dalej
    siedział na stołku itp. itd.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 8. Data: 2003-12-08 15:17:07
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-08 15:41, marcin wrote:

    > przypadkiem dziś złożyłem wniosek, :)

    No, mam nadzieje, że celowo, nie przypadkiem :-)
    Życze, byś ja najmniej miał "przygód", co przy odrobinie szczęścia możliwe.

    Pzdr: Catbert

  • 9. Data: 2003-12-08 15:35:51
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Catbert napisał:

    > No, mam nadzieje, że celowo, nie przypadkiem :-)

    jak najbardziej celowo :)

    > Życze, byś ja najmniej miał "przygód", co przy odrobinie szczęścia możliwe.

    ni ejestem do końca pewien,
    trzy tygodnie temu wygrałem przed NSA sprawę przeciwko mojemu US
    (jeszcze jako osoba fizyczna nie przedsiębiorca) :),

    zobaczę czy są pamiętliwi :-)

    pozdrawiam

    marcin