  • 1. Data: 2003-12-08 08:29:12
    Temat: 2 umowy o prace (1/2 etatu) na czas okreslony i co dalej ?
    Od: " Rysio29" <r...@g...pl>

    Witam Forumowiczow.

    Najpierw cytat z Kodeksu Pracy:
    "Art. 25.
    Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas określony jest równoznaczne w skutkach
    prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas nie określony, jeżeli poprzednio
    strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę na czas określony na następujące po
    sobie okresy, o ile przerwa między rozwiązaniem poprzedniej a nawiązaniem
    kolejnej umowy o pracę nie przekroczyła jednego miesiąca."

    W zwiazku z tym mam pytanie: Jak mam rozumiec "[...]jest równoznaczne w
    skutkach prawnych[...]" ? Czy traktowac to doslownie, czyli MUSI byc na czas
    nieokreslony, czy tez chodzi o ewent. odprawe po wygasnieciu trzeciej umowy ?

    Pozdrawiam wszystkich.

  • 2. Data: 2003-12-08 08:49:51
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    Użytkownik " Rysio29" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czas
    > nieokreslony, czy tez chodzi o ewent. odprawe po wygasnieciu trzeciej

    Nie traktowac wogole :-(
    Artykul ten wisi w tej chwili w powietrzu. Jest zawieszony do czasu wejscia
    Polski do UE

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 3. Data: 2003-12-08 08:58:43
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    Tekst ustawy ustalony ostatecznie po rozpatrzeniu poprawek Senatu

    USTAWA
    z dnia 14 listopada 2003 r.

    o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz o zmianie niektórych innych ustaw[1]

    ) art. 25{1} otrzymuje brzmienie:

    "Art. 25{1}. § 1. Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas określony jest
[...]
    kolejnej umowy o pracę nie przekroczyła 1 miesiąca.
    § 2. Uzgodnienie między stronami w trakcie trwania umowy o pracę na
    czas określony dłuższego okresu wykonywania pracy na podstawie
    tej
    umowy uważa się za zawarcie, od dnia następującego po jej
    rozwiązaniu, kolejnej umowy o pracę na czas określony w
    rozumieniu
    § 1.
    § 3. Przepis § 1 nie dotyczy umów o pracę na czas określony
    zawartych:
    1) w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej
    nieobecności w pracy,
    2) w celu wykonywania pracy o charakterze dorywczym lub sezonowym
    albo zadań realizowanych cyklicznie.";

    Art. 20.
    Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2004 r., z tym że przepisy art. 1
    pkt 10, 17, 55, 56, 58 i 72 oraz art. 2 i art. 12 pkt 1 lit. a stosuje się
    od
    dnia uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej.

    _______________________________

  • 5. Data: 2003-12-08 09:16:42
    Od: " Rysio29" <r...@g...pl>

    Wiec mam to rozumiec, ze jesli zona pracuje juz prawie dwa lata na podstawie
    nastepujacych po sobie dwoch umow (wiec nie jest to cykliczny ani dorywczy
    charakter pracy) to pracodwaca podpisujac kolejna umowe MUSI jej podpisac na
    czas nieokreslony ? Troche nie rozumiem stwierdzenia "[...]jest równoznaczne w
    skutkach prawnych[...]".

  • 6. Data: 2003-12-08 09:50:40
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Rysio29 wrote:

> [...]
    > jej podpisac na czas nieokreslony ? Troche nie rozumiem stwierdzenia
    > "[...]jest równoznaczne w skutkach prawnych[...]".

    Dopóki Polska nie wejdzie do UE (do maja 2004 r.) obowiązywanie tego
    przepisu zostało zawieszone.

    Określenie "jest równoznaczne w skutkach prawnych" oznacza, że zawarcie
    kolejnej umowy na czas określony - po spełnieniu warunków, wskazanych w tym
    artykule jest traktowane tak jak zawarcie umowy na czas nieokreślony.

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 7. Data: 2003-12-08 10:04:19
    Od: " Rysio29" <r...@g...pl>

    Maria Ossowska <m...@a...pl> napisał(a):

    > Dopóki Polska nie wejdzie do UE (do maja 2004 r.) obowiązywanie tego
    > przepisu zostało zawieszone.

    Wiec do tego czasu obowiazuje bezprawie ? Zglupialem: Moze podpisac umowe na
    czas okreslony, skoro ten art. nie obowiazuje ?

  • 8. Data: 2003-12-08 10:11:10
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ-TEGO]interia.pl>

    >: Moze podpisac umowe na
    > czas okreslony, skoro ten art. nie obowiazuje ?

    Tak

    HaNkA

  • 9. Data: 2003-12-08 10:37:48
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Rysio29 wrote:

    > Wiec do tego czasu obowiazuje bezprawie ? Zglupialem: Moze podpisac umowe
    > na czas okreslony, skoro ten art. nie obowiazuje ?

    Może podpisać umowę na czas określony albo na czas nieokreślony. Zawieszony
    został inny skutek podpisania kolejnej umowy na czas określony - taki, że
    kolejna umowa na czas określony jest traktowana tak jak umowa podpisana na
    czas nieokreślony.
    Dopóki nie wejdziemy do UE, można zawierać po sobie tyle umów na czas
    określony ile tylko się chce.

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 10. Data: 2003-12-08 10:43:02

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam !