  • 1. Data: 2005-04-19 06:34:54
    Temat: Spór Zbiorowy Pracy - OD KIEDY ?
    Od: n...@v...pl

    Art. 7. 1. Spór zbiorowy istnieje od dnia wystąpienia przez podmiot
    reprezentujący interesy pracownicze do pracodawcy z żądaniami w sprawach
    wskazanych w art. 1, jeżeli pracodawca nie uwzględnił wszystkich żądań w
    terminie określonym w wystąpieniu, nie krótszym niż 3 dni.

    2. W zgłoszeniu sporu określa się przedmiot żądań objętych sporem. Podmiot
    zgłaszający spór może uprzedzić, że w razie nieuwzględnienia wysuniętych żądań
    zostanie ogłoszony strajk. Dzień zapowiedzianego strajku nie może przypadać
    przed upływem 14 dni od dnia zgłoszenia sporu.

    PYTANIE:
    Od kiedy mamy do czynienia ze sporem zbiorowym pracy:
    1. od momentu wystąpienia (par. 1) ?
    2. od momentu upływu terminu w którym pracodawca miał się odnieść do
    wystąpienia np. od 4 dnia po wystąpieniu (par 1)
    3. Od momentu zgłoszenia (które następuje po wystąpieniu, po nieuwzględnieniu
    żądań) (par. 2) ?

    Dziękuję za dyskusję.

  • 2. Data: 2005-04-19 07:15:48
    Temat: Re: Spór Zbiorowy Pracy - OD KIEDY ?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    n...@v...pl napisał(a):
> [...]
    > 2. od momentu upływu terminu w którym pracodawca miał się odnieść do
    > wystąpienia np. od 4 dnia po wystąpieniu (par 1)

    TU.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-04-19 07:37:28
    Od: n...@v...pl

    > TU.

    Skoro Tu czyli rozumiem, ża art 7 ust. 2 nakłada obowiązek wystąpienia RAZ
    JESZCZE z żądaniami i ten dzień zgłoszenia który daje początek upływu terminu
    14 dniowego dla możliwości wystąpienia z akcją strajkową (w uproszeniu)

    np. art 7 ust. 1 - wystąpienie z żadaniami 01.10.2005
    termin dla ich uwzględnienia wynosił 5 dni, czyli upłynłą 06.10.2000
    (zatem spór zbiorowy rozpoczął się 06.10.2000)

    07.10.2000 zgłoszenie sporu (art 7 ust 2) i nie wcześniej jak 22.10.2000 będzie
    istniałą mozliwość wystąpienia z akcją strajkową

  • 4. Data: 2005-04-19 07:46:53
    Od: n...@v...pl

    chodzi mi oczywiście o strajk ostrzegawczy !!!

  • 5. Data: 2005-04-19 08:04:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    n...@v...pl napisał(a):

> [...]
    > 14 dniowego dla możliwości wystąpienia z akcją strajkową (w uproszeniu)

    Wydaje mi sie że o strajku można napisać w pierwszym piśmie do
    pracodawcy i te 14 dni liczy się od początku sporu czyli od
    nieuwzględnienia żądań lub upływu 3 dniowego terminu. Jeśli w pierwszym
    pismie nie było mowy o strajku to wtedy trzeba wystąpić po raz drugi z
    termin 14 dniowy liczy się od ponownego wystąpienia.

  • 6. Data: 2005-04-19 08:06:59
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 19 kwi o godzinie 09:46, na pl.soc.prawo, n...@v...pl
    napisał(a):

    > chodzi mi oczywiście o strajk ostrzegawczy !!!

    Częstochowska solidarność przystępuje do ataku? ;)

    --
    Herbi
    19-04-2005 10:06:57

  • 7. Data: 2005-04-19 08:13:48
    Od: n...@v...pl

    > Częstochowska solidarność przystępuje do ataku?  ;)

    ;)) ok powiem.. na szkoleniach bardzo często pada to pytanie, chciałem poprostu
    sprawdzić czy to ogólny problem z wykładnią czy tylko taki pH i przypadłość że
    już kilka razy słyszałem to pytanie, że ludzie mająz tym problem.