  • 1. Data: 2005-04-18 18:46:12
    Temat: Umowa (majątkowe prawa autorskie)
    Od: JACO <j...@p...onet.pl>

    Witam,
    Zaprojektowałem i zrobiłem skład i przygotowanie do druku katalogu
    turystycznego. Ustaliłem kwote za to wszystko i po miesiacu miałem w
    ręku gotowy katalog z drukarni.
    Gdy przyszedłem z fakturą do zleceniodawcy dostałem umowę o której
    przed wykonaniem zlecenia nie było mowy tj. przekazania praw.

    intryguje mnie kilka punktów które tu przytoczę:

    § 3
    Wszelkie projekty wykonane przez Pracownię, w tym również projekty
    wstępne wykonywane w ramach niniejszej umowy są oryginalnymi
    koncepcjami twórczymi i pozostają własnością Pracowni do momentu ich
    przekazaniu BH

    /czy mam to rozumieć jako przekazanie wszystkich projektów wstępnych
    czyli np: różnych wzorów okładek bo tych było ze 12 i np za rok
    wykorzystanie ich przez osoby 3-cie?/

    § 4
    1. Pracownia oświadcza, iż będą jej przysługiwać wszystkie autorskie
    prawa majątkowe do projektu (utworów) określonego w ust. 1. wraz z
    prawem do udzielania zgody na wykonywanie praw zależnych. Pracownia
    oświadcza, iż z dniem przyjęcia utworu przenosi na BH autorskie prawa
    majątkowe do utworu określonego w §1, prawa wykonywania oraz zezwalania
    na wykonywanie praw zależnych do tego utworu.

    /nie bardzo wiem co to prawa zależne/

    2. BH uzyskuje prawo do rozporządzania oraz wykorzystywania utworu na
    wszystkich, znanych w dniu podpisywania Umowy polach eksploatacji, a w
    szczególności:
    - w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wielokrotnego,
    nieograniczonego w czasie wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy
    utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego
    oraz techniką cyfrową;
    - w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór
    utrwalono wprowadzenie do obrotu w kraju i za granicą, użyczenie lub
    najem oryginału albo egzemplarzy;
    - w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób - publiczne wykonanie,
    wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a
    także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć
    do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
    - wykorzystania w reklamie, promocji i marketingu, a w szczególności w
    Internecie

    /to jak by jasne - gotowy produkt na inncyh polach eksploatacji/

    4. Przeniesienie prawa następuje z chwilą przyjęcia utworu. Nie wymagana
    jest forma pisemna do sporządzenia oświadczenia o przyjęciu utworu. Na
    BH przechodzi również własność egzemplarza utworu.

    /jak pisałem katalog jest gotowy i odebrany/

    5. Wynagrodzenie określone w §8 obejmuje wszystkie pola eksploatacji.

    7. Pracownie ponosi odpowiedzialność za to, że projekt nie narusza
    jakichkolwiek praw osób trzecich, w szczególności praw autorskich lub
    praw z rejestracji znaków towarowych, wzorów przemysłowych i wzorów
    zdobniczych.

    to też widze kruczek - np zdjęcia do katalogu w 99% są przekazane
    przez biuro więc nie mam pewności czy biuro ma do nich prawa...

    no i na końcu czy nie powinienem sie domagać osobnej gratyfikacji
    za w/w prawa...

    bede wdzięczny za pomoc

    JACO

  • 2. Data: 2005-04-18 18:56:14
    Temat: Re: Umowa (majątkowe prawa autorskie)
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    JACO wrote:
    > Witam,
    > Zaprojektowałem i zrobiłem skład i przygotowanie do druku katalogu
    > turystycznego.
    do tego momentu wszystko jest jasne

    > Ustaliłem kwote za to wszystko i po miesiacu miałem w
    > ręku gotowy katalog z drukarni.

    Co rozumiesz pod hasłem ustaliłem kwotę? Prze telefon, czy masz to na
    piśmie?

    > Gdy przyszedłem z fakturą do zleceniodawcy dostałem umowę o której
    > przed wykonaniem zlecenia nie było mowy tj. przekazania praw.

    ??
    Fakturę wystawioną do czego?
    A gdzie jest umowa na wykonanie katalogu?
    Tylko mi nie mów, że nie ma i właśnie teraz ją podpisujesz.

  • 3. Data: 2005-04-18 21:02:28
    Od: JACO <j...@p...onet.pl>

    witek napisał(a):

> [...]
    > Fakturę wystawioną do czego?
    > A gdzie jest umowa na wykonanie katalogu?
    > Tylko mi nie mów, że nie ma i właśnie teraz ją podpisujesz.

    Faktura za projekt, no i mowie ze teraz chca abym ja podpisal...

    pozd. JACO

  • 4. Data: 2005-04-18 21:54:39
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    JACO napisał(a):

> [...]
    >
    > /czy mam to rozumieć jako przekazanie wszystkich projektów wstępnych
    > czyli np: różnych wzorów okładek bo tych było ze 12 i np za rok
    IMHO nie, bo nie przekazujesz praw, tylko projekty

> [...]
    > majątkowe do utworu określonego w §1, prawa wykonywania oraz zezwalania
    > na wykonywanie praw zależnych do tego utworu.

    co to jest ust.1? par1? - bez tego niewiele da się powiedzieć. Jeżeli
    tylko katalog lub projekt katalogu, to muszą się zabezpieczyć na wypadek
    gdybyś się rzucał, że pokazali go w tv albo w postaci zeskanowanej
    umieścili na www. Albo zrobili dodruk.

    > 5. Wynagrodzenie określone w §8 obejmuje wszystkie pola eksploatacji.

    hmm, zależy od klienta, perspektyw, korzyści i jakości współpracy.

> [...]
    >
    > to też widze kruczek - np zdjęcia do katalogu w 99% są przekazane
    > przez biuro więc nie mam pewności czy biuro ma do nich prawa...

    Mhm. każ dopisać, że biuro posiada prawa do wszelkich przekazanych ci
    materiałów, bo jak coś, to ty bekniesz.

    > no i na końcu czy nie powinienem sie domagać osobnej gratyfikacji
    > za w/w prawa...
    To zależy. Najbardziej od tego, czy wynagrodzenie podstawowe jest
    przyzwoite. Nawet po przeniesieniu praw majątkowych nie mogą ingerować w
    twój projekt bez twojej zgody.