  • 1. Data: 2005-04-18 20:14:52
    Temat: Licencja stanowiskowa i udostępnienie przez internet
    Od: g...@w...studio.tpi.pl (Adam Wysocki)

    Załóżmy, że kupię kompilator Microsoft Visual .NET z licencją na jedno
    stanowisko i napiszę własne oprogramowanie, które będzie umożliwiało
    ludziom z zewnątrz korzystanie z tego kompilatora (wgrywają pliki do
    skompilowania i dostają efekt pracy kompilatora), a potem umieszczę
    interfejs na WWW. Czy takie coś jest legalne?

    --
    Adam Wysocki * www.gophi.rotfl.pl * GG: 1234 * Fidonet: 2:480/127.21
    To nie był szantaż, zaszła jedynie sugestywna mobilizacja (C) gofiak

  • 2. Data: 2005-04-18 21:12:37
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    To po prostu serwer postawisz i udostępnisz na nim M$ Visual .NET dla
    więcej, niż jednego stanowiska. A kupujesz na jedno.

  • 3. Data: 2005-04-18 23:01:34
    Od: g...@w...studio.tpi.pl (Adam Wysocki)

    "Michał" <m...@o...pl> wrote:

    > To po prostu serwer postawisz i udostępnisz na nim M$ Visual .NET
    > dla więcej, niż jednego stanowiska. A kupujesz na jedno.

    E-e. Udostępniam własne oprogramowanie, które korzysta z Visuala. To
    chyba jakaś różnica :) Ludzie nie mają dostępu do plików Visuala tylko
    do wyników jego pracy, wykonanej przez program na serwerze.

    --
    Adam Wysocki * www.gophi.rotfl.pl * GG: 1234 * Fidonet: 2:480/127.21
    Koty na przykład kompletnie nie jarają mnie seksualnie.. (C) futszaK

  • 4. Data: 2005-04-19 07:58:27
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

    > E-e. Udostępniam własne oprogramowanie, które korzysta z Visuala. To
    > chyba jakaś różnica :) Ludzie nie mają dostępu do plików Visuala tylko
    > do wyników jego pracy, wykonanej przez program na serwerze.

    niewatpliwie visual bedzie pracowal jako wersja server i jestem przekonany
    ze microsoft przewidzial taka opcje, to zwykla praca w sieci np microsoft
    IIS tez nie udostepnia swoich plikow w sieci tylko wyniki :)
    pozdr

  • 5. Data: 2005-04-23 18:06:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@w...studio.tpi.pl> napisał w
    wiadomości news:gophi.psp.1113855292@news.apcoh.org...

    Moim zdaniem możesz tak robić pod warunkiem, że
    - licencja tego nie zabrania wprost;
    - proces jest realizowany w ten sposób, że na komputerze korzystających
    nie jest uruchamiany kompilator.

    Przecież, jeśli mam legalny kompilator, to kompilują cudze pliki nie
    powoduję uruchomienia u tej innej osoby programu.