  • 1. Data: 2002-01-28 18:52:16
    Temat: Spółka jawna
    Od: "gipsy" <s...@p...onet.pl>

    Czy w spółce jawnej musi być kapitał zakładowy, czy można ominąc ten zapis?

    Jak należy zapisać (jak bardzo szczegółowo) działalność spółki. Np.
    Przedmiotem spółki jest działalność:
    handlowa, usługowa i produkcyjna?

    Co powinienem zapisać "wspólnik może wypowiedzieć spółkę na....."?

    gipsy

  • 2. Data: 2002-01-28 20:03:06
    Temat: Re: Spółka jawna
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 28 Jan 2002, gipsy wrote:

    > Czy w spółce jawnej musi być kapitał zakładowy, czy można ominąc ten zapis?

    Spółki osobowe nie posiadają kapitału zakładowego (z wyjątkiem
    komandytowo-akcyjnej, która zresztą ma charakter mieszany).

    > Jak należy zapisać (jak bardzo szczegółowo) działalność spółki. Np.
    > Przedmiotem spółki jest działalność:
    > handlowa, usługowa i produkcyjna?

    Najlepiej tak żeby potem przedstawić odpowiednie numery PKD/EKD na
    dokumentach skarbowych.

    > Co powinienem zapisać "wspólnik może wypowiedzieć spółkę na....."?

    Jak wam wygodnie, ustawa jest w tym punkcie dyspozytywna.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-28 20:06:24
    Od: "gipsy" <s...@p...onet.pl>

    > Najlepiej tak żeby potem przedstawić odpowiednie numery PKD/EKD na
    > dokumentach skarbowych.

    Gdzie mogę znaleźć te numery? W necie najlepiej.

    dzięki
    gipsy

  • 4. Data: 2002-01-28 20:13:55
    Od: "gipsy" <s...@p...onet.pl>