  • 31. Data: 2006-11-06 15:28:12
    Temat: Re: Spółdzielnie Mieszkaniowa
    Od: Maciej Osypiuk <m...@o...pl>

    dziekuje za masę odpowiedzi :)

    Tak naprawde to sam juz nie wiem. Kupiłem mieszkanie od teściowej która
    wykupiła je od spółdzielni mieszkaniowej.

    cytat a aktu notarialnego:
    " nabyte na podstawie przekształcenia społdzielczego lokatorskiego prawa
    w spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu"

    Członkiem spółdzielni być nie musze, to wiem napewno, ale jestem bo
    wtedy zwracaja np. za wymianę okien.

    I teraz ponawiam pytanie, jakie prawa ma tu spółdzielnia a jakie ja i
    czy moge z nimi robić zadymę o zalanie lokalu lub nienaprawiony domofom.

  • 32. Data: 2006-11-06 16:52:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > Dopiero jak od spółdzielni wykupisz grunt, to będziesz współwłasicielem
    > nieruchomości i pomiędzy tobą a spółdzielnią powstaje wspólnota

    no do tej pory wszystko sie zgadza

    > Tylko bycie członkiem spółdzielni nie ma sensu (lub wręcz przestajesz nim
    > być) bo nie jesteś właścicielem żadnego prawa do lokalu wchodzącego w
    > skład zasobów spółdzielni.

    po wykupie gruntow

    > Pisał o wspólnocie mieszkaniowej i jednocześnie o członkostwie w
    > spółdzielni.
    > Coś tu nie gra.

    no i doszlismy do sedna sprawy, o wspolnocie mieszkaniowej zupelnie bez
    sensu pisal wszechwiedzacy buc jotte, przemek od poczatku pisal o
    spoldzielni

  • 33. Data: 2006-11-06 19:28:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:einkbm$s03$1@atlantis.news.tpi.pl Maciej Osypiuk
    <m...@o...pl> pisze:

    > " nabyte na podstawie przekształcenia społdzielczego lokatorskiego prawa w
    > spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu"
    No to mamy jakąś jasność.
    Twoje prawa i obowiązki reguluje ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych, a
    dokładniej art. 17^1 i 17^2 ustawy (musisz ją przeczytać, link podałem w tym
    wątku, ale niech tam, masz jeszcze raz:
    http://www.prawo.lex.pl/bap/student/Dz.U.2003.119.11
    16.html).

> [...]
    > I teraz ponawiam pytanie, jakie prawa ma tu spółdzielnia a jakie ja i czy
    > moge z nimi robić zadymę o zalanie lokalu lub nienaprawiony domofom.
    Możesz zrobić zadymę o nienaprawiony domofon, gdyż zgodnie z art. 4 ust.
    1^1:
    <cit>
    Osoby niebędące członkami spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze
    własnościowe prawa do lokali, są obowiązane uczestniczyć w wydatkach
    związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w częściach
    przypadających na ich lokale, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości
    stanowiących mienie spółdzielni oraz w zobowiązaniach spółdzielni z innych
    tytułów przez uiszczanie opłat na takich samych zasadach, jak członkowie
    spółdzielni, z zastrzeżeniem art. 5.
    </cit>
    zapłaciłeś za tego rodzaju naprawy, a spółdzielania na mocy art. 1 ust. 5
    pkt 3 ma obowiązek nieruchomością zarządzać.
    Z tym zalaniem lokalu chyba podobnie tyle, że trzeba założyć iż faktycznie
    zawinił zarządca (spółdzielnia). Pójdzie z funduszu remontowego, który wam
    potem podwyższą. ;)))
    To tyle tak na szybko.

    Jotte

  • 34. Data: 2006-11-06 22:27:09
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...hot.pl>

    > I teraz ponawiam pytanie, jakie prawa ma tu spółdzielnia a jakie ja i
    > czy moge z nimi robić zadymę o zalanie lokalu lub nienaprawiony domofom.

    Nie wiem dlaczego tutaj tyle dymu, skoro sprawa jest jasna jak slonce.

    Jak juz pisalem w oplatach eksploatacyjnych MUSI byc pozycja
    okreslajaca oplate za domofon. Moze byc schowana "glebiej"
    i nie uwidoczniona na wykazie, ktory otrzymujesz ale
    gdzies tam jest. Spoldzielnia ma umowe z jakas firma
    i ta firma jest odpowiedzialna za domofony. I jesli zglaszasz
    uszkodzenie, to psim obowiazkiem Spoldzielni jest
    dzialac tak, aby Twoj domofon zostal naprawiony!

    Koniec i kropka ;-)

    pozdrawiam, Jacek

  • 35. Data: 2006-11-06 22:45:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eimn37$k72$1@opal.futuro.pl szerszen <s...@t...pl>
    pisze:

    > i to bucu powoduje ze ne potrafisz czlowiekowi normalnie odpowiedziec?
    Oczywiście, że potrafię. Ale przecież nie odpowiadałem człowiekowi tylko
    tobie.

    --
    Jotte