  • 1. Data: 2006-11-05 15:45:18
    Temat: Spółdzielnie Mieszkaniowa
    Od: Maciej Osypiuk <m...@o...pl>

    Jestem właścicielem mieszkania (mieszkanie mam odrębna księgę
    wieczystą). Czynsz płacę spółdzielni mieszkaniowej i jestem jej
    członkiem. Jakie mam możliwości egzekwowania napraw od społdzielni
    mieszkaniowej. Mam uszkodzony domofon od miesiąca i nikt, kto nie
    posiada klucza (np. kurier) nie dostanie sie do mnie do mieszkania.
    Administracja osiedla generalnie wie o problemie i mam go gdzieś.
    Jakie mam prawa w takiej sytuacji.

  • 2. Data: 2006-11-05 15:47:46
    Temat: Re: Spółdzielnie Mieszkaniowa
    Od: Maciej Osypiuk <m...@o...pl>

    Maciej Osypiuk napisał(a):
> [...]
    > posiada klucza (np. kurier) nie dostanie sie do mnie do mieszkania.
    > Administracja osiedla generalnie wie o problemie i mam go gdzieś.
    I jeszcze jedno. Jeśli mam zalane mieszkanie od zewnątrz (zalana
    ściana, deszcz), czy moge domagac sie remontu zalania w mieszkaniu,
    dlatego ze administraton nienależycie zabezpieczył budynek.

    Czy społdzielnie na obowiązek ubezpieczyć cały budynek od np. zalania,
    pozaru ?

  • 3. Data: 2006-11-05 17:43:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eil0vl$a87$1@atlantis.news.tpi.pl Maciej Osypiuk
    <m...@o...pl> pisze:

    > Jestem właścicielem mieszkania (mieszkanie mam odrębna księgę wieczystą).
    > Czynsz płacę spółdzielni mieszkaniowej i jestem jej członkiem.
    Coś się nie zgadza. Jeśli jesteś właścicielem mieszkania to nie płacisz
    czynszu. Czynsz jest bowiem opłatą za wynajem lokalu.

> [...]
    > nie dostanie sie do mnie do mieszkania. Administracja osiedla generalnie
    Jako właściciel lokalu mieszkalnego jesteś automatycznie członkiem wspólnoty
    mieszkaniowej.
    Twoje prawa określa ustawa o własności lokali
    (http://www.prawo.lex.pl/bap/student/Dz.U.2000.80.90
    3.html).

    Jotte

  • 4. Data: 2006-11-05 18:16:22
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message
    >W wiadomości news:eil0vl$a87$1@atlantis.news.tpi.pl Maciej Osypiuk

    > Coś się nie zgadza. Jeśli jesteś właścicielem mieszkania to nie płacisz
    > czynszu. Czynsz jest bowiem opłatą za wynajem lokalu.

    Jak zwał tak zwał. Kiedyś na wszystkie stacje benzynowe mówiło się CPN.

    > Jako właściciel lokalu mieszkalnego jesteś automatycznie członkiem
    > wspólnoty mieszkaniowej.

    Nieprawda.

  • 5. Data: 2006-11-05 18:29:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eil9pp$6qr$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Jak zwał tak zwał.
    Nieprawda.

    > Kiedyś na wszystkie stacje benzynowe mówiło się CPN.
    I co z tego?

    > Nieprawda.
    Udowodnij.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2006-11-05 18:34:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Coś się nie zgadza. Jeśli jesteś właścicielem mieszkania to nie płacisz
    > czynszu. Czynsz jest bowiem opłatą za wynajem lokalu.

    te purysta i pewnie nie wiesz o co chodzi ;)

    > Jako właściciel lokalu mieszkalnego jesteś automatycznie członkiem
    > wspólnoty mieszkaniowej.

    a czym sie rozni, a moze niczym, wspolnota mieszkaniowa od spoldzielni
    mieszkaniowej

  • 7. Data: 2006-11-05 18:52:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:d2978$454e2ec7$57ce90a6$28389@news.chello.pl szerszen
    <s...@t...pl> pisze:

    > te purysta i pewnie nie wiesz o co chodzi ;)
    Nie tylko ja to czytam.
    Milcząc głupi ujdzie za mądrego.

    > a czym sie rozni, a moze niczym, wspolnota mieszkaniowa od spoldzielni
    > mieszkaniowej
    Google się popsuło, czy nie umiesz użyć?

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2006-11-05 19:04:47
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    >W wiadomości news:eil9pp$6qr$1@inews.gazeta.pl witek

    > Nieprawda.

    Co nieprawda. Czepiasz się słownictwa dobrze wiedząc o co chodzi, a
    merytorycznie bzdury wypisujesz.

    > I co z tego?

    Dokładnie to samo co powyżej.

    > Udowodnij.

    Co ci mam udowodnić.
    Że google jeszcze nie zamknęli.
    Poszukaj sobie w internecie, że będąc właścicielem lokalu nie musisz być i
    też automatycznie nie jesteś członkiem wspólnoty mieszkaniowej.

  • 9. Data: 2006-11-05 19:12:51
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Maciej Osypiuk" <m...@o...pl> wrote in message
    > Jestem właścicielem mieszkania (mieszkanie mam odrębna księgę wieczystą).
    > Czynsz płacę spółdzielni mieszkaniowej i jestem jej członkiem.

    Wróć, bo powoli załapałem.
    a) masz akt własności mieszkania i cześci gruntu i masz własność pełną
    własność hipoteczną i mówisz o wspólnocie mieszkaniowej pomiędzy tobą a
    spółdzielnią mieszkaniową

    czy

    b) masz księgę założonę do mieszkania własnościowego

    Stawiam na b).

  • 10. Data: 2006-11-05 19:13:57
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    >W wiadomości news:d2978$454e2ec7$57ce90a6$28389@news.chello.pl szerszen

    > Google się popsuło, czy nie umiesz użyć?

    właśnie odpisałem na pierwszy post z prośbą o doprecyzowanie,
    bo zaraz się okaże, że rozmawiamy o totalnie dwóch różnych rzeczach.