  • 11. Data: 2009-03-19 21:45:16
    Temat: Re: Spoldzielnia chce ciagnac rury w mieszkaniu
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <Tomek> napisał w wiadomości
    news:49c2bc05$0$29378$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > Trzeba licznik przenieść
    >
    > No wlasnie, a ta rurka musialaby leciec przez cale mieszkanie gdyz rury od
    > gazu leca w pionie w kuchni ktora znajduje sie na koncu mieszkania;/

    I jak będzie trzeba to poleci.
    Dokładnie tak samo jest w nowo budowanych blokach, gdy projektant nie
    przemyśli odległości kuchni od klatki schodowej.

  • 12. Data: 2009-03-19 21:45:23
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    .Artur. pisze:

    > Mylisz się, za stan instalacji gazowej odpowiada spółdzielnia,
    > do lokatora należą tylko odbiorniki, stąd coroczne przeglądy instalacji
    > gazowej.
    > Poza tym jeśli jest już wymiana to wszystko musi odpowiadać projektowi
    > iaktualnym przepisom, wykonawca odpowiada za całość, więc nie zostawi
    > sztukowanej popeliny.

    To niech zabiorą też sobie tą rurę gazową, która jest u mnie za ekranem
    obok rur na ciepłą i zimną wodę.
    Rura gazowa od kuchenki "idzie" w mojej kuchni pod sufitem po trzech
    ścianach, bo licznik i główna pionowa rura są po drugiej stronie kuchni.

    > Jeśli gazownia po wymianie nie potwierdzi zgodności z projektem,
    > - nie zamontują gazomierza.
    > z gazem nie ma żartów.

    Tak, Z gazem nie ma żartów.
    Sprawdzali hydraulicy w mieszkaniach instalację gazową. U mnie było
    wszystko ok, ale dziad (stary i zawsze podchmielony- myślę, że to wujek
    kierownika administracji) odkręcił trochę zawór przy liczniku i u mnie
    przez 3 miesiące ulatniał się gaz w mieszkaniu. Miałam straszne bóle
    głowy, ciągle myłam szafki i sprzęt w kuchni, bo strasznie zółkło. Jak
    któregoś dnia zapisałam sobie stan licznika i zaczęłam obserwować licznik,
    to okazało się, że gaz się ulatnia. Wezwałam Pogotowie Gazowe. Panowie
    odcięli dopływ gazu do licznika i kazali wezwać fachowców hydraulików z
    mojej administracji, bo to oni mają uprawnienia do robót i napraw w
    mieszkaniach. Narysowali w trzech miejscach czerwone strzałki, gdzie się
    gaz ulatnia. W rezultacie hydraulik-gazownik (już nie ten dziadek, tylko
    jakiś młody) z administracji przychodził 3 razy, bo pomimo, że miał
    narysowaną strzałkę-zlekceważył to. Potem ociągali się z założeniem
    plomby, które panowie z Pogotowia Gazowego nakazało założyć administracji.

    --
    animka

  • 13. Data: 2009-03-19 21:47:56
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przecież rury do Twojego mieszkania dochodzą więc co tu kombinować. Trzeba
    > licznik przenieść na klatkę, a miejsce po liczniku połączyć kawałkiem
    > gazrurki z instalacją w mieszkaniu.

    To nie takie proste, bo chyba nie jest tak, że do każdego mieszkania idzie
    osobna rura. Raczej przez mieszkanie idzie pion z którego są odejścia z
    licznikam w poszczególnych mieszkaniach. Tak jest w u mnie w bloku, w
    łazience leci główna rura do której są przyłączane mieszkania. Konieczna
    jest przebudowa całej instalacji.

    Pozdrawiam Przemek

  • 14. Data: 2009-03-19 21:54:55
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Tomek pisze:
    > Trzeba licznik przenieść
    >
    > No wlasnie, a ta rurka musialaby leciec przez cale mieszkanie gdyz rury od
    > gazu leca w pionie w kuchni ktora znajduje sie na koncu mieszkania;/

    Byłoby to bardziej niebezpieczne niż z licznikiem w mieszkaniu.

    --
    animka

  • 15. Data: 2009-03-19 21:56:28
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Tomek pisze:

    > Czyli ze spoldzielnia moze przyjsc i zrobic mi demolke bo takie ma
    > widzimisie? A kto pokryje koszta za malowanie scian i szkody po wyburzaniu
    > scianki od pionu? Wydaje mi sie cos tu nie wporzadku.

    To już musiałaby wykonać administracja, albo koszty Ci zwrócić. I tak
    chyba będzie.

    --
    animka

  • 16. Data: 2009-03-19 22:40:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:

    > Czyli ze spoldzielnia moze przyjsc i zrobic mi demolke bo takie ma
    > widzimisie? A kto pokryje koszta za malowanie scian i szkody po wyburzaniu
    > scianki od pionu? Wydaje mi sie cos tu nie wporzadku.

    spółdzielnia.
    ma zostawić tak jak zastała

  • 17. Data: 2009-03-19 22:42:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    animka wrote:

    > Byłoby to bardziej niebezpieczne niż z licznikiem w mieszkaniu.

    BO?

  • 18. Data: 2009-03-19 22:47:12
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    witek pisze:

    > BO?

    Bo jak ma mieszkanie wylecieć w powietrze to i tak wyleci.
    Ponadto na korytarzach mogą jakieś mendy grzebać w licznikach i byłby
    jeszcze większy strach.

    --
    animka

  • 19. Data: 2009-03-19 23:16:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Bo jak ma mieszkanie wylecieć w powietrze to i tak wyleci.

    A jak odetniesz gaz?
    Gdy licznik na klatce, to i zawór też.

  • 20. Data: 2009-03-20 03:14:16
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > A jak odetniesz gaz?

    Nie rozumiem. Czyli to ma być jeden licznik na cały blok umiejscowiony
    gdzieś w piwnicy? Czy tą rurę gazową od pionu tez by zabrali na korytarz?
    Jak mi wyniosą licznik za drzwi i nadal będzie moim licznikiem to co to za
    różnica czy odetnę gaz w mieszkaniu, w kuchni czy za ścianą, za drzwiami.
    Przecież to tak jak następny pokój w moim mieszkaniu ;-)

    > Gdy licznik na klatce, to i zawór też.

    Ale kuchenka i rury są w mieszkaniu. Zawór można zakręcić w mieszkaniu,
    Bliżej do niego.

    --
    animka