  • 1. Data: 2009-03-19 19:22:36
    Temat: Spoldzielnia chce ciagnac rury w mieszkaniu
    Od: <Tomek>

    Witam

    Od 4 lat jestem wlascicielem mieszkania spoldzielczo wlasnosciowego.
    Dzis na drzwiach wejsciowych zauwazylem informacje spoldzielni iz planuja
    przeniesc licznki gazowe z mieszkan na korytarz.
    Wiaze sie z tym ciagniecie z kuchni poprzez cale mieszkanie rur pod sufitem.
    Spoldzielnia zazadala udostepnienia lokalu pod ta demolke.
    Moje pytanie. Czy to zgodne z prawem? Czy taka operacja moze byc wykonywana
    bez zdnego wczesniejszego powiadomienia, pytania o zgode mieszkancow?
    Osobicscie martwi mnie to, gdyz mieszkanie straci na swojej estetyce
    wizualnej przez co miedzy innymi spadnie jego wartosc. Czy spoldzielnia
    lamie prawo, w koncu mieszkanie jest moja wlasnoscia. Czy to nie obliguje do
    pytania nie o to co bedzie lecialo w srodku?
    Dziekuje za pomoc
    Tomek

  • 2. Data: 2009-03-19 19:39:35
    Temat: Re: Spoldzielnia chce ciagnac rury w mieszkaniu
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Tomek wrote:
    > Czy to zgodne z prawem? Czy taka operacja moze byc
    > wykonywana bez zdnego wczesniejszego powiadomienia, pytania o zgode
    > mieszkancow?
    A na zebraniu to kiedy ostatnio byles? Na pewno nic nie mowili?

> [...]
    > wartosc. Czy spoldzielnia lamie prawo, w koncu mieszkanie jest moja
    > wlasnoscia. Czy to nie obliguje do pytania nie o to co bedzie lecialo

    Ja osobiscie bym przy tej okazji kazal odciac gaz w cholere i sobie
    plyte ceramiczna zalozyl. Niby drozej, ale jak podliczyc czestsze
    remonty (tluste osady z produktow spalania) i czas spedzony na
    szorowaniu kuchenki to sie IMO kalkuluje. (uprzedzam - plyte tez myje,
    ale z racji gladkiej powierzchni nie rzucam miesem w trakcie tej czynnosci).

    Co do meritum - czyli zgodnosci z prawem - sie nie wypowiem, z ta uwaga,
    ze jestes posiadaczem ograniczonego prawa do lokalu, a nie wlascicielem
    tego lokalu.

    Wieslaw

  • 3. Data: 2009-03-19 19:40:28
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Instalacje przenoszą na klatkę schodową, domyslam sie że pin
    gazowy też.
    Takie są teraz przepisy, jak sie nie zgodzisz bedziesz
    odcięty od gazu, z godnie z prawem.
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-03-19 19:52:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:
    > Czy to zgodne z prawem?
    tak, to ich własność

    > Czy taka operacja moze byc wykonywana
    > bez zdnego wczesniejszego powiadomienia, pytania o zgode mieszkancow?
    Niepotrzebują.

    > Osobicscie martwi mnie to, gdyz mieszkanie straci na swojej estetyce
    > wizualnej przez co miedzy innymi spadnie jego wartosc.

    nie wypowiadam sie

    > Czy spoldzielnia
    > lamie prawo, w koncu mieszkanie jest moja wlasnoscia.

    Nie. Nie jest to twoja własność. Jest to własność spóldzielni. Temat
    bumerang.

    To co możecie zrobić to skrzyknąć mieszkańców i przegłosować, że tego
    robić nie będziecie. Wszak spółdzielnia to wy.

  • 5. Data: 2009-03-19 19:58:32
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Czy to zgodne z prawem?

    Ogólnie to sprawa wygląda tak, że to co przed licznikiem jest ich, a to co
    za licznikiem Twoje. U mnie zmieniali rury w pionie i mała na szczęście
    demolka miała miejsce. Na szczęście nie wpadli na pomysł wyniesienia
    liczników na klatkę... zresztą... coś mi tu nie pasuje. Przecież rury do
    Twojego mieszkania dochodzą więc co tu kombinować. Trzeba licznik przenieść
    na klatkę, a miejsce po liczniku połączyć kawałkiem gazrurki z instalacją w
    mieszkaniu.

    *

  • 6. Data: 2009-03-19 20:44:00
    Od: ".Artur." <mc_artur{no_spam}@op.pl>

    Wwieslaw pisze:

> [...]
    > szorowaniu kuchenki to sie IMO kalkuluje. (uprzedzam - plyte tez myje,
    > ale z racji gladkiej powierzchni nie rzucam miesem w trakcie tej

    nie zapominaj, że do porządnej kuchenki elektrycznej potrzeba
    zasilania trójfazowego, czyli zmiana licznika i instalacji, bałagan
    będzie tak czy inaczej, o kosztach nie wspomnę.
    Artur

  • 7. Data: 2009-03-19 20:53:16
    Od: ".Artur." <mc_artur{no_spam}@op.pl>

    *piotr'ek* pisze:

> [...]
    > Trzeba licznik przenieść na klatkę, a miejsce po liczniku połączyć
    > kawałkiem gazrurki z instalacją w mieszkaniu.

    Mylisz się, za stan instalacji gazowej odpowiada spółdzielnia,
    do lokatora należą tylko odbiorniki, stąd coroczne przeglądy instalacji
    gazowej.
    Poza tym jeśli jest już wymiana to wszystko musi odpowiadać projektowi
    iaktualnym przepisom, wykonawca odpowiada za całość, więc nie zostawi
    sztukowanej popeliny.
    Jeśli gazownia po wymianie nie potwierdzi zgodności z projektem,
    - nie zamontują gazomierza.
    z gazem nie ma żartów.
    Artur

  • 8. Data: 2009-03-19 21:02:33
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Wwieslaw pisze:

> [...]
    > ale z racji gladkiej powierzchni nie rzucam miesem w trakcie tej czynnosci).

    A co ma wspólnego licznik gazowy z gotowaniem na kuchence i spalaniem gazu?

    --
    animka

  • 9. Data: 2009-03-19 21:42:05
    Od: <Tomek>

    Trzeba licznik przenieść
    > na klatkę, a miejsce po liczniku połączyć kawałkiem gazrurki z instalacją
    > w mieszkaniu.

    No wlasnie, a ta rurka musialaby leciec przez cale mieszkanie gdyz rury od
    gazu leca w pionie w kuchni ktora znajduje sie na koncu mieszkania;/

  • 10. Data: 2009-03-19 21:43:41
    Od: <Tomek>

    > Co do meritum - czyli zgodnosci z prawem - sie nie wypowiem, z ta uwaga,
    > ze jestes posiadaczem ograniczonego prawa do lokalu, a nie wlascicielem
    > tego lokalu.

    Czyli ze spoldzielnia moze przyjsc i zrobic mi demolke bo takie ma
    widzimisie? A kto pokryje koszta za malowanie scian i szkody po wyburzaniu
    scianki od pionu? Wydaje mi sie cos tu nie wporzadku.

    Tomek