  • 1. Data: 2002-05-09 08:36:53
    Temat: podatek dochodowy a renta rodzinna
    Od: "Jar0" <j...@p...pl>

    Hej !
    W firmie dostałem papierek do podpisania stwierdzający, że ów firma posiada
    prawo do pomniejszania zaliczki na poczet podatku dochodowego pod warunkiem
    (jeden z punktów) cyt. "nie otrzymuję emerytury lub renty, w tym również
    renty rodzinnej na rzecz małoletnich dzieci" .....
    I teraz moje pytanie : dostaję rentę rodzinną po ojcu - nic nie stoi na
    przeszkodzie, abym podpisał ten 'świstek' ?????

    Z góry dzięki za odp.
    Jarek ..

  • 2. Data: 2002-05-09 09:55:47
    Temat: Re: podatek dochodowy a renta rodzinna
    Od: <b...@p...onet.pl>

    > I teraz moje pytanie : dostaję rentę rodzinną po ojcu - nic nie stoi na
    > przeszkodzie, abym podpisał ten 'świstek' ?????
    Pisz zgodnie z prawdą, dzieki temu nie będziesz musiał dopłacać 30 kwietnia za
    rok. A chodzi o to aby w dwóch miesjcach potrącać kwotę wolną od podatku ...
    Pracodawcy nic do tej kasy ... zastrzeżenia może mieć jedyne orgran wypłacający
    rentę ... coś słyszałem o obniżce 20%.
    Jak nie przekażesz wiernie prawdy - nadgorliwy urzędnik może zauważyć złe
    spływanie zaliczek podatkowych ... co może rodzić konsekwencje w odetkach
    podatkowych i jakimś mandacie.
    Pozdr.
    BB

  • 3. Data: 2002-05-09 10:51:21
    Od: "Joanna" <l...@a...net>

    Chodzi o ulgę podatkową, rocznie przysługuje 518,16 a wiec 43,18
    miesiecznie. Jezeli straci ci to ZUS i pracodawca masz zanizona zaliczke
    podatkowa a to juz wykroczenie...