  • 11. Data: 2015-11-12 23:01:15
    Temat: Re: Spalanie odpadów u sąsiada - jak postępować?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-09 o 13:24, Krastiu pisze:
    > U brata przez płot jest gość co cały rok pali w piecu (ogrzewanie wody
    > latem, zimą ogrzewanie chałupy) czym popadnie (stare okna z farbą, płyty
    > wiórowe, stare meble z okleiną itd.).
    A skąd teza, że taki opał jest rakotwórczy? Badania jakieś statystyczne
    robiłeś? Poza tym płyta wiórowa to świetny i czysty opał. Co z tego, że
    nazywa się płyta? Że nie ma atestu? U mnie po sąsiedzku jest zakład
    produkujący właśnie z płyt różne wyroby i co? Cały odpad przerabiają na
    opał. Tzn, część spalają u siebie, a nadwyżki brykietują. Ochrona
    środowiska to przyklepała i nawet w lokalnej gazecie były głosy
    zachwytu. Tym magicznym sposobem rakotwórcza płyta wiórowa zmienia się w
    ekologiczny opał.
    Nie wypowiem się natomiast na temat płyty z okleiną i starej farby.
    Ja może jestem starej daty, ale jak nie masz odwagi pogadać z gościem,
    to piszesz "uprzejmie donoszę"? Dla mnie donosiciel i ORMO-wiec, to ten
    sam gatunek ludzi.
    Jacek

  • 12. Data: 2015-11-13 09:20:26
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > A skąd teza, że taki opał jest rakotwórczy? Badania jakieś statystyczne
    > robiłeś? Poza tym płyta wiórowa to świetny i czysty opał. Co z tego, że
    > nazywa się płyta? Że nie ma atestu?
    Płyta wiurowa to nie sklejka. Płyta wiurowa, jak sama nazwa wskazuje,
    to wiury połączone klejem. A klej nie służy do palenia, i powstają
    substancje rakotwurcze, to dość powszehna wiedza.
    Ale np folie są trudne do sklasyfikowania, często wyglądają jak papier.

    > U mnie po sąsiedzku jest zakład produkujący właśnie z płyt różne wyroby i
    > co? Cały odpad przerabiają na opał.
    Same wiury nie są rakotwurcze, czyste wiury to drewno.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 13. Data: 2015-11-15 19:57:42
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Thu, 12 Nov 2015 23:01:15 +0100, Jacek napisał(a):

    > Nie wypowiem się natomiast na temat płyty z okleiną i starej farby.

    Ja powiem tak: kawał deski z cieniutką warstwą farby, czy też klej
    zawarty w płycie wiórowej to mały pikuś w zestawieniu z kopcącymi na
    czarno butelkami PET i podobnymi opakowaniami (blistry) przemysłowymi,
    którymi biedniejsza część społeczeństwa pali w piecach na okrągło. To to
    właśnie najczęściej tak kopci i śmierdzi, że nie idzie dychać.

    > Ja może jestem starej daty, ale jak nie masz odwagi pogadać z gościem,
    > to piszesz "uprzejmie donoszę"? Dla mnie donosiciel i ORMO-wiec, to ten
    > sam gatunek ludzi.

    Masz część racji.

    Tyle tylko, że zwykłego frajera, co myśli, że jest cwany, można
    postraszyć i tyle. A gościa z przeszłością kryminalną i ,,szemraną
    rodziną" jak pisze autor, już chyba za bardzo nie warto. Tu lepiej zrobić
    donos. No chyba, że od razu morderstwo, bo jeśli dowie się kto ma ,,coś do
    niego" i przeżyje, to będzie się mścił.

    W powyższym zestawieniu praworządnemu obywatelowi pozostaje tylko
    anonimowy donos.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin