  • 1. Data: 2015-11-09 13:24:06
    Temat: Spalanie odpadów u sąsiada - jak postępować?
    Od: "Krastiu" <R...@w...pl>

    U brata przez płot jest gość co cały rok pali w piecu (ogrzewanie wody
    latem, zimą ogrzewanie chałupy) czym popadnie (stare okna z farbą, płyty
    wiórowe, stare meble z okleiną itd.).
    Krótka piłka aby ukrócić ten proceder zakłada zgłoszenie na policję/straż
    miejską. Gość dostaje karę finansową. Facet nie ma kasy > nie płaci > idzie
    do pierdla.
    Plusy tego rozwiązania - facet nie pali albo pali mniej syfem.
    Minusy - to już nie będzie sąsiad tylko wróg. A że facet jest po przejściach
    w więzieniu to ... i nerwowy będzie. Ma szemraną rodzinę itd.

    Czy jest jakiś sposób aby zmusić faceta do niepalenia rakotwórczym
    materiałem?
    Oczywiście problem gościa wynika z braku kasy ale ... teraz oszczędzi na
    drewnie ale potem wszyscy (!) będą się męczyć z nowotworem.

  • 2. Data: 2015-11-09 14:27:16
    Temat: Re: Spalanie odpadów u sąsiada - jak postępować?
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-11-09 o 13:24, Krastiu pisze:
> [...]
    > Oczywiście problem gościa wynika z braku kasy ale ... teraz oszczędzi na
    > drewnie ale potem wszyscy (!) będą się męczyć z nowotworem.

    Z tym to jest tak jak ze śmieciami w lesie. Nawet jak ktoś się zajmie,
    to kary są symboliczne.

  • 3. Data: 2015-11-09 14:50:12
    Od: "Krastiu" <R...@w...pl>

    > Z tym to jest tak jak ze śmieciami w lesie. Nawet jak ktoś się zajmie,
    > to kary są symboliczne.

    Z tym, że dla tego gościa 300 pln to już problem.
    Po drugie takie kary mogą być chyba nakładane cyklicznie i wtedy np. 3x300
    pln = 1000 pln.
    Po trzecia wizyta policji w jego mieszkaniu może też podziała prewencyjnie.

  • 4. Data: 2015-11-09 17:16:56
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

> [...]
    > Oczywiście problem gościa wynika z braku kasy ale ... teraz oszczędzi na
    > drewnie ale potem wszyscy (!) będą się męczyć z nowotworem.

    Kupić mu opał?

    --
    Sonn

  • 5. Data: 2015-11-10 08:54:45
    Od: Wielebny <w...@w...pl.invalid>

    On 11/09/2015 05:16 PM, Sonn wrote:

    > Kupić mu opał?

    Pomysł rozsądny, ale nie wiadomo czy gość będzie chciał palić kupionym
    opałem.

    Może lepiej podrzucić mu dobry opał, a śmieci z podwórka ukraść?

  • 6. Data: 2015-11-10 10:31:27
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 09.11.2015 o 14:50, Krastiu pisze:

    > Z tym, że dla tego gościa 300 pln to już problem.
    > Po drugie takie kary mogą być chyba nakładane cyklicznie i wtedy np. 3x300
    > pln = 1000 pln.

    W ciągu ile czasu - 3 lat? Zastanawiałem się nad donosem na sąsiadów
    jakiś czas temu, których komin jak raz wiał w moje okno, a palili czasem
    plastikiem. Tyle że to palenie trwa chwilę, smród się utrzymuje w
    okolicy kilka godzin, ale kto im udowodni że to oni nasmrodzili? Zanim
    policja/straż przyjedzie, to już dawno z ich komina nie będzie się
    unosić czarny dym.

    p. m.

  • 7. Data: 2015-11-10 12:12:24
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 10.11.2015 o 10:31, m pisze:

> [...]
    > okolicy kilka godzin, ale kto im udowodni że to oni nasmrodzili? Zanim
    > policja/straż przyjedzie, to już dawno z ich komina nie będzie się

    Mnie ktoś wytłumaczył, jak działa segregacja śmieci w Krakowie.
    Segreguje się na te, które można spalić w dzień i na te, które można
    spalić nocą. :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 8. Data: 2015-11-10 16:29:45
    Od: "Krastiu" <R...@w...pl>

> [...]
    > okolicy kilka godzin, ale kto im udowodni że to oni nasmrodzili? Zanim
    > policja/straż przyjedzie, to już dawno z ich komina nie będzie się

    Ale przecież:
    - można sfilmować jaki idzie dym w komina
    - podobne uwagi mają inni sąsiedzi, którzy ew. mogą się podpisać pod
    "pismem" jeśli zajdzie potrzeba
    - przecież straż/policja musi sprawdzić stan paleniska/pieca a nie co
    wychodzi. Chodzi o to aby ustalić co spalono. A nie jak kopci.

  • 9. Data: 2015-11-11 19:04:30
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > - można sfilmować jaki idzie dym w komina
    Masz taki aparat fotograficzny co zapisuje zapahy?

    > - podobne uwagi mają inni sąsiedzi, którzy ew. mogą się podpisać pod
    > "pismem" jeśli zajdzie potrzeba
    To nie dowud.

    > - przecież straż/policja musi sprawdzić stan paleniska/pieca a nie co
    > wychodzi. Chodzi o to aby ustalić co spalono. A nie jak kopci.
    Do tego jest potszebny nakaz prokuratury, nie ma obowiązku wpuszczenia do
    domu straży czy policji bez nakazu.

    Powinna być większa prewencja a nie zamordyzm.
    Wielu nie zdaje sobie sprawy jak szkodzi.
    Powinna być szersza akcja medialna.

    A na tego co celowo smrodzi, by szkodzić sąsiadowi?
    Tacy też są. Na tę część społeczeństwa należało by nasłać inżyniera.
    Nieh ten coś wymyśli.
    Np Ustawowa czujka rakotwurczyh wyziewuw w każdym kominie. :)

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 10. Data: 2015-11-12 09:13:13
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-11-10 o 08:54, Wielebny pisze:
    > Pomysł rozsądny, ale nie wiadomo czy gość będzie chciał palić kupionym
    > opałem.
    > Może lepiej podrzucić mu dobry opał, a śmieci z podwórka ukraść?
    A nie prościej spalić mu chałupę i zgwałcić psa?

    Maciek