  • 1. Data: 2007-05-10 18:45:53
    Temat: Spadek, problem z długiem ojca
    Od: Mariusz P <l...@p...gazeta.pl>

    Witam,

    Może ktoś kiedyś miał doczynienia z podobnym przypadkiem i potrafi mi
    pomóc.

    Dwa lata temu zmarł mój ojciec, rodzice byli po rozwodzie, nie
    utrzymywaliśmy kontaktów. Niedawno, dowiedziałem się, że przed śmiercią
    ojciec wziął kredyt z banku. Formalnie jestem jedynym spadkobiercom.
    Teraz wiem, że w mogłem się zrzec spadku po ojcu, ale też żadnego spadku
    nie było, nie miał w ogole majątku. Po śmierci zająłem się tylko
    pogrzebem i opróżniłem mieszkanie, które było socjalne.

    Zasięgnałem porady prawnej i dowiedziałem się, że nawet jeżeli bank
    wystąpi o wyznaczenie spadkobierców to na sprawie ciągle będę mógł
    przyjąć spadek z dobrodziejstwem inwentarza. Czytam sobie jednak kodeks
    cywilny i ciągle mam w związku z tym pewne wątpliwości. Może, tak jak
    pisałem ktoś miał już doczynienia z podobnym przypadkiem.

    Mariusz

  • 2. Data: 2007-05-10 19:11:08
    Temat: Re: Spadek, problem z długiem ojca
    Od: "Samolnik" <j...@y...com>

    > cywilny i ciągle mam w związku z tym pewne wątpliwości. Może, tak jak
    > pisałem ktoś miał już doczynienia z podobnym przypadkiem.

    Ale o co chodzi?
    Nie przyjmujesz spadku i masz spokój

  • 3. Data: 2007-05-10 19:39:31
    Od: Mariusz P <l...@p...gazeta.pl>

    Samolnik napisał(a):

    > Ale o co chodzi?
    > Nie przyjmujesz spadku i masz spokój

    Bo to już dwa lata od śmierci ojca, a czytałem, że czas na wypowiedzenie
    się w sprawie spadku to 6 miesięcy, później traktowany jest jako
    przyjęty wprost.

    Mariusz

  • 4. Data: 2007-05-10 20:05:14
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Jesli ojciec wziął kredyt, to być może na konkretny cel, i bank w tej chwili ma
    zastaw bankowy na tym mieniu lub
    hipotekę.
    Może warto spłacić reszte kredytu ojca i otrzymać to mienie?
    JaC

  • 5. Data: 2007-05-10 20:22:47
    Od: Mariusz P <l...@p...gazeta.pl>

    666 napisał(a):
    > Jesli ojciec wziął kredyt, to być może na konkretny cel, i bank w tej chwili ma
    zastaw bankowy na tym mieniu lub
    > hipotekę.
    > Może warto spłacić reszte kredytu ojca i otrzymać to mienie?

    Nie, to był kredyt gotówkowy. Ojciec nie posiadał żadnego majątku.

    Mariusz

  • 6. Data: 2007-05-10 20:48:59
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    IMHO przyjmij spadek z dobrodziejstwem inwentarza.
    JaC

  • 7. Data: 2007-05-10 21:02:25
    Od: Mariusz P <l...@p...gazeta.pl>

    666 napisał(a):
    > IMHO przyjmij spadek z dobrodziejstwem inwentarza.

    No tak, tylko mnie nurtuje to czy będę miał jeszcze taką możliwość - od
    śmierci ojca minęły już dwa lata.

    Mariusz

  • 8. Data: 2007-05-10 23:23:10
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    " 666" <j...@w...eu> wrote in message news:f2005q$d7$1@news.wp.pl...
    > IMHO przyjmij spadek z dobrodziejstwem inwentarza.

    za późno.

  • 9. Data: 2007-05-10 23:26:46
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Mariusz P" <l...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > No tak, tylko mnie nurtuje to czy będę miał jeszcze taką możliwość - od
    > śmierci ojca minęły już dwa lata.

    Nie. Nie będziesz miał już takiej możliwości.
    Miałeś 6 miesięcy od momentu w którym dowiedziałes się o smierci.

    Bank ma 3 lata na upomnienie się o swoje, potem się przedawnia (każda rata
    oddzielnie)

  • 10. Data: 2007-05-11 06:37:45
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    To sąd jest od wydawania wyroków, a nie świadek ani publiczność!!
    ;-)
    JaC