  • 1. Data: 2007-05-10 12:38:48
    Temat: wartosc darowizny w akcie notarialnym.
    Od: "..::TOMI::.." <a...@i...pl>

    Witam!
    Interesuje mnie pewna kwestia zwiazana ze spisaniem aktu darowizny u
    Notariusza.

    Matka chce obdarowac corke gruntem 20 arow, na ktorym sa wybudowane 2 domy.
    Jeden z nich ma 180mk2, drugi to praktycznie stara "chalupa" murowana, mozna
    to nazwac budynkiem gospodarczym.

    Wartosc nieruchomosci przy obecnych cenach to ok 150 tys zl.

    Moje pytanie jest nastepujace:

    - US od tego roku nie pobiera zadnych podatkow od darowizn w I gr.
    pokrewiensta

    Wiec czy moge u notariusza podac powiedzmy kwote transakcji 10 tys zl w celu
    zanizenia taksy notarialnej bez zadnych konsekwencji? Przyczepic sie do
    zanizonej wartosc mogl tylko US, a teraz gdy podatek wynosi 0 zl kto moze
    sie do tego wtracac?

    Pozdrawiam i prosze o odpowiedz - (jutro wizyta u Notariusza).

  • 2. Data: 2007-05-10 15:14:25
    Temat: Re: wartosc darowizny w akcie notarialnym.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ..::TOMI::.. pisze:

> [...]
    > to nazwac budynkiem gospodarczym.
    >
    > Wartosc nieruchomosci przy obecnych cenach to ok 150 tys zl.

    Dam 160.000 :) ...

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-05-11 17:45:38
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "..::TOMI::.." <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > - US od tego roku nie pobiera zadnych podatkow od darowizn w I gr.
    > pokrewiensta

    Co nie znaczy, że możesz tą wartość zaniżać.

> [...]
    > zanizenia taksy notarialnej bez zadnych konsekwencji? Przyczepic sie do
    > zanizonej wartosc mogl tylko US, a teraz gdy podatek wynosi 0 zl kto moze

    A ty myślisz, że notariusz, to frajer, który nie wie ile działka w danej
    okolicy jest warta?
    Po tyle to schodzą 5-10 arowe działeczki niezabudowane. Możesz mu wcisnąć
    kit, że budynki są w złym stanie technicznym, ale wpisze Ci to zapewne do
    aktu.