  • 1. Data: 2007-05-10 13:03:16
    Temat: Prosba o interpretacje - zakaz przedplaty
    Od: "Sz" <p...@o...pl>

    Art 11 ust. 1 "Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialnosci za szkode wyrzadzona przez produkt niebezpieczny.":
    "Umowa nie moze nakladac na konsumenta obowiazku zaplaty ceny lub
    wynagrodzenia przed otrzymaniem swiadczenia"

    Pytanie:
    czy oznacza to iz:
    1) sprzedajacy nie moze nalozyc obowiazku przedplaty, ale moze dac
    konsumentowi taka opcje. (czyli np. jezeli obok pobrania, istnieje opcja
    przedplaty to wszystko jest ok)
    2)Sprzedawca nie moze w ogole wymienic przedplaty jako formy zaplaty w
    takiej ofercie.

    Moim zdaniem zdecydowanie jest to pkt 1) lecz jeden z grupowiczow na
    alt.pl.allegro twierdzi ze pkt 2) jest bardziej sluszny, poniewaz "zakaz to
    nie to samo co dozwolenie."

    HELP!

  • 2. Data: 2007-05-10 19:11:35
    Temat: Re: Prosba o interpretacje - zakaz przedplaty
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > Art 11 ust. 1 "Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
    > alt.pl.allegro

    Poszukaj sobie w archiwum. Moim zdaniem przytaczasz złe przepisy. Całkiem
    niedawno ktoś przekonał mnie "logicznymi" argumentami, że odpowiednie są tutaj
    przepisy USA, więc musisz się wgłębić w odpowiednią amerykańską ustawę.:-)

    K.

  • 3. Data: 2007-05-10 19:31:11
    Od: "Sz" <p...@o...pl>

    "K." <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > tutaj
    > przepisy USA, więc musisz się wgłębić w odpowiednią amerykańską ustawę.:-)

    Ech to herezje byly i zdecydowanie nie-logiczne argumenty.
    Mowimy zdecydowanie o prawie obowiazujacym na terenie naszego panstwa.

    Sz