  • 1. Data: 2015-12-07 16:33:33
    Temat: Składki od przychodu przedsiębiorców na DG??
    Od: Marek <f...@f...com>

    Tak trochę w temacie "samozatrudnionych", czyli prowadzących dg i
    rozliczających się z "pracodawcą" fakturą, w poruszanym obok wątku
    "wyłudzenie VAT" dot. branży IT jest to dość powszechne.
    Kilka dni temu przeszła fala, że tacy samozatrudnieni mają być
    oskładkowani nie ryczałtowo ale % od przychodów:

    http://wmeritum.pl/zus-od-kazdej-umowy-nowy-projekt-
    ustawy-skierowany-przez-prezydenta/

    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/os
    kladkowanie-umow-wiceminister-pracy,237,0,1969389.ht
    ml

    Projekt nowej ustawy o zus jest już w Sejmie:
    http://isap.sejm.gov.pl/Download? id=WDU19981370887&type=3

    W ustawie nie ma definicji "samozatrudnionego", zresztą to pojęcie
    funkcjonuje tylko ogólnie. Jak chcą wskazywać takich przedsiębiorców,
    wg jakich kryteriów?
    No i chyba ktoś tu myli przychód z dochodem, nie wyrażam sobie
    liczenia składki od przychodu, gdy koszty jego uzyskania to np. 80% w
    danym miesiącu.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-12-07 19:04:55
    Temat: Re: Składki od przychodu przedsiębiorców na DG??
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 07 Dec 2015 16:33:33 +0100, Marek napisał(a):

    > No i chyba ktoś tu myli przychód z dochodem, nie wyrażam sobie
    > liczenia składki od przychodu, gdy koszty jego uzyskania to np. 80% w
    > danym miesiącu.

    Tu sobie nie ma co wyobrażać, tu trzeba spierdalać!

    p.s. nie dotyczy darmozjadów, dzieciorobów i klientów MOPS

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2015-12-07 19:54:14
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Najciekawsze jest to, że to co w Polsce dostaję za te 1030 zusu, czyli nic, w UK
    dostaję za 17 funtów plus 20 razy wyższa kwota wolna. Ale głosowaliście na pis i 500
    zł na dziecko? Daliście im pełnię władzy? Nadal nie rozumiecie, że jak rząd ma dać
    Wam 500 zł to musi Was okraść na 700 i zatrudnić 10 tysięcy nowych urzędników to
    teraz mordy w kubeł i płacić.

  • 4. Data: 2015-12-07 21:34:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    Kto głosował ten głosował.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-12-07 22:19:47
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Winni są Ci co głosowali na PiS i Ci co siedzieli w domu. Dla nich stawka powinna z
    rozdzielnika być jeszcze x2. I to do nich kierowałem swe słowa. Teraz mogą uchwalić
    ZUS i 10 tysięcy, za niepłacenie obozy koncentracyjne albo i rozstrzelanie. A po tym
    jak zrobili 20 sędziów TK to w zasadzie nie ma już żadnych praw, totalny Bangladesz.

  • 6. Data: 2015-12-07 23:03:21
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Dec 2015, Marek wrote:

    > W ustawie nie ma definicji "samozatrudnionego", zresztą to pojęcie funkcjonuje
    > tylko ogólnie. Jak chcą wskazywać takich przedsiębiorców, wg jakich kryteriów?

    Na przykład przywracając brzmienie w ustawie o podatku dochodowym
    sprzed kilkunastu lat.
    Była tam taka treść, że dało się z niej wydedukować konieczność
    "świadczenia dla ludności", AFAIR był przypadek w którym US komuś
    wywalił przez to przychody z "DG w rozumieniu podatku" (jak ktoś
    nie jarzy, to objaśniam: przychody inne niż DG i zarobkowy wynajem
    nieruchomości - dla dochodowego to inny rodzaj przychodu - nie
    uprawniają do amortyzacji środków trwałych, na przykład).
    Oczywiście wcześniej nikt się tego nie czepiał, bo aż tak
    *literalnie* nie próbował poskładać paru słów.
    Ale tak było i tak jest - np. przy kosztach uzyskania, nie każdy
    kto nie zauważył ściany nie zajarzy, że napisali o "poniesieniu
    wydatku w celu". Zauważyłeś? :>

    > No i chyba ktoś tu myli przychód z dochodem, nie wyrażam sobie liczenia
    > składki od przychodu, gdy koszty jego uzyskania to np. 80% w danym miesiącu.

    Wiesz jak jest jak coś tupie... (przechodzi ludzkie pojęcie).
    Nie znasz granic :]
    Pierwszą jaskółkę 100% zafundował nam poprzedni rząd - i nic to, że
    występuje głównie przy groszowych kwotach. Ale już jest.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2015-12-07 23:48:53
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Dec 2015, Konfabulator Konfabulatorski wrote:

    > Winni są Ci co głosowali na PiS i Ci co siedzieli w domu.
    > Dla nich stawka powinna z rozdzielnika być jeszcze x2.

    Primo, od zawsze jestem przeciw nieproporcjonalności,
    wszak "zasługa" nie jest równa.
    A secundo, jak już, to zdajesz sobie sprawę, że co najwyżej
    może być odwrotnie :>

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2015-12-08 01:53:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 7 Dec 2015 23:03:21 +0100, "G.S." <s...@s...com.pl>
    wrote:
    > Na przykład przywracając brzmienie w ustawie o podatku dochodowym
    > sprzed kilkunastu lat.

    No ale taką definicję musi wprowadzać ta nowa ustawa która już
    wpłynęła do Sejmu w czwartek, nic takiego nie widzę w niej na
    pierwszy rzut oka, ale z niecierpliwością czekam aż wypowiedzą się o
    niej prawnicy.
    Jeszcze jest taki myk, że mogą (chyba) zamiast w ustawie wprowadzić
    taką definicję.w rozporządzeniu....

    --
    Marek

  • 9. Data: 2015-12-08 15:55:00
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > niej prawnicy.
    > Jeszcze jest taki myk, że mogą (chyba) zamiast w ustawie wprowadzić

    Gdy w początkowych latach 90-tych prowadziłam działalność gospodarczą to płaciłam
    podatek obrotowy od przychodu (koszty się nie odliczały), potem został zastąpiony
    przez VAT
    Teraz jest to podobne do ryczałtu VAT i ryczałtowcy sobie to chwalą.

    ---
    Avast.

  • 10. Data: 2015-12-08 18:48:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-12-08 o 15:55, Danusia pisze:

> [...]
    zastąpiony przez VAT
    > Teraz jest to podobne do ryczałtu VAT i ryczałtowcy sobie to chwalą.

    Ale ryczałt (podatek dochodowy) a VAT (pośredni) to dwa różne obecnie
    podatki.
    Jak nie było kiedyś PIT, to dla przedsiębiorcy był tylko obrotowy.