  • 151. Data: 2013-08-03 23:31:47
    Temat: Re: Smieci po nowemu cd
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Aug 2013, Budzik wrote:

    > Ok. Tylko jakie to są koszty?

    Spróbuj sam spisać, ale uczciwie, czas na tym spędzony.
    Przelicz na pensję brutto brutto (czyli to co pracodawca
    musi mieć dla pracownika, wliczając obok składek ZUS
    i podatku jego urlop itede).

    > Zgoda.
    > Pytanie, jakie są opcje.
    [...]

    > I teraz co wybierasz: - płacic 30 i wysyłac smieci do droższej segregowni
    [...]
    > płacić nadal 20 ale presegregację zrobić w domu.
    >
    > Zapewne wiekszosc ludzi odpowie: b.

    Wątpię.
    Wybiorą opcję "płacić 20 ale wysyłać śmieci do droższej segregowni" ;)
    (stłuczony słoik do szkła, reszta równo do "zmieszanych", zaś
    konstrola "zmieszanych" stanowi kolejny koszt).

    pzdr, Gotfryd

  • 152. Data: 2013-08-04 00:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Szczerze - widziałeś GDZIEKOLWIEK w Polsce problem z odpadkami
    > metalowymi/złomem metali?

    Ja widziałem.
    Wystawiłem ostatnio 2 monitory do śmietnika - cąłkiem dobre, ale nie
    chciało mi sie wystawiac na jakies allegro itp.
    Włożylem w worki, opisałem ze działają i co to jest.
    Po 20 minutach przyszedł "smietnikowy", rozpierdzielił monitory, wyciągnął
    ze srodka wszelkie żelastwo a reszte wrzucił do ogólnych...

    to tak z przymrużeniem oka ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 155. Data: 2013-08-04 00:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Chyba zależy, czy z tytułu zapłaconego podatku BEZPROBLEMOWO
    > odbierają już im (tym podrzucającym) śmieci.
    > Jak mają "bez dalszych kosztów" i wygodnie, to po prostu
    > nie podrzucają.
    > Jak mają sortować na 500 pozycji i DODATKOWO jeszcze narażać
    > się na karę, to pewnie dalej podrzucają.

    Źle sie wyraziłem. Chodziło mi o to, gdzie podrzucali, jak zamknęliśmy
    śmietniki.

    Rzeczywiście, żeby podrzucac obecnie, to trzeba być kretynem albl
    przynajmniej mega leniwym.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 153. Data: 2013-08-04 00:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Przedpiśca chyba przesadził z rekrutacją.
    > Prędzej spodziewałbym się procedury przetargowej, w której
    > "powinien" wygrać Zdzichu ze szwagrem, bo co za problem
    > śmieci sprawdzać a pieniądz jest ;)

    :)
    Tak czy siak, nadal nie potrafię zrozumieć, dlaczego to odbiorca śmieci
    czyli wykonawca usługi nie ma tgo sprawdzać.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 154. Data: 2013-08-04 00:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Przelicz na pensję brutto brutto (czyli to co pracodawca
    > musi mieć dla pracownika, wliczając obok składek ZUS

    Licząc w ten sposób nigdy nie pojechałbym nad jezioro czy nie poszedł
    pograć w piłke bo stwierdziłbym, ze mnie na to nie stać.

> [...]
    > ;)
    > (stłuczony słoik do szkła, reszta równo do "zmieszanych", zaś
    > konstrola "zmieszanych" stanowi kolejny koszt).

    Nawet jeżeli obecnie nie bedzie kotrolerów, takie podejscie generuje koszty
    na przyszłość. Wiec te 20 to takie udawane oszczedzanie.
    Przeciez jak ludzien ieb eda sortować i zmieszanych bedzie nadal tak duzo
    jak jest obecnie, to w koncu ktos cos z tym zrobi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 156. Data: 2013-08-04 00:03:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Będziemy więc mieli odpady posortowane, tylko źle posortowane,
    > ale tak jak piszesz - do statystyki do pozycji "posortowane" :>

    Wydaje sie jednak, ze z psoortowanymi nie bedzie problemu - jak juz ktos
    bedzie sortował, to raczej zrobi to dobrze - to przeciez nie jest jakas
    wyższa matematyka.

    Problemem są smieci pozostałe, nieposortowane.
    Ich liczba musi sie zmniejszać. Pytanie czy bedzie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 157. Data: 2013-08-04 08:30:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 03 Aug 2013 15:42:33 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Co ciekawe, robi się to wszystko od dupy strony. Bo np. za PRL jakoś nie
    > było tych problemów. Ale można było w mięsnym mięso pakować w
    > eko-papier? Można było. A teraz każdy plasterek szynki ladaco (to co
    > stoi za ladą) zawija mi w woreczek, a potem wrzuca do kolejnego worka.

    No nie żartuj. Współczesna wędlinę w papier? Z tą ilością wstrzykniętej
    solanki? Toż ten papier po 10 minutach rozmięknie całkowicie.

    > Ba! Kupuję syropek w butelce od 13 lat i zawsze dostawałem butelkę.
    > Od mniej więcej 2 lat mam butelkę w kartonowym pudełku.

    A jak inaczej do tej butelki przymocować tą wielgachną unijną instrukcje
    stosowania leku?

  • 158. Data: 2013-08-04 13:03:42
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 02.08.2013 18:38, Budzik pisze:
    /..../.
    > I z tym trzeba walczyć!
    > Absolutnie nie powinniśmy płacić wiecej.

    Absolutnie powinniśmy, bo koszty wywozu śmieci wzrosły monstrualnie.

    Ale kluczowe jest tu "rozumienie ustawy".
    Okazuje się, ze papier jest metalem, metal - plastikiem. Plastik - papierem.

    No i promocja terroru i donosicielstwa.

  • 159. Data: 2013-08-04 15:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Absolutnie powinniśmy, bo koszty wywozu śmieci wzrosły monstrualnie.

    W jakim sensie wzrosły?

    > Ale kluczowe jest tu "rozumienie ustawy".
    > Okazuje się, ze papier jest metalem, metal - plastikiem. Plastik -
    > papierem.

    Możesz wyjaśnić?
    To ze jedno sie składuje z durgim bo łatwo wyodrębnic frakcję to chyba nic
    dziwnego?

    > No i promocja terroru i donosicielstwa.

    Tak, oczywiscie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 160. Data: 2013-08-04 15:52:46
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 04.08.2013 13:03, Smok Eustachy wrote:
> [...]
    >
    > Ale kluczowe jest tu "rozumienie ustawy".
    > Okazuje się, ze papier jest metalem, metal - plastikiem. Plastik -

    Oby. To byloby najtaniej. Ale beda patrole, kontrole, specjalne komorki
    do tego - cala machuna biurwokratyczna zasilana z czego? Z dodatkowej
    kaski za wywoz smieci.

    Jedyne co mnie cieszy to ostateczne rozwiazanie u mnie. Smieci sortuje
    sie na:
    - sortowane
    - pozostale

    Pierwsze wrzuca sie do w koncu postawionych kontenerow - szklo, metal,
    plastik, papier - wsio do jednego miejsca.

    Drugie, oprocz wielkogabarytowych (np. ciężarówka) i niebezpiecznych
    (np. akumulator ;) wrzuca sie tak jak poprzednio.

    Oczywiscie mam swiadome "spolecznestwo lokalne" i gdyby bez ustawy
    postawiono tak pojemniki i wywieszono plakaty informacyjne, to
    samobysiedzialo. Skad to wiem?

    Bo jak w okolicy niedalekiej byly dzwony to samo sie dzialo, ze az nie
    nadazali oprozniac.

    Jedyne zaś co mnie smuci to to, ze choc placimy jak za sortowane (przy
    powyzszym ukladzie) to placimy wiecej niz wczesniej. A za niesortowane
    byloby jeszcze wiecej.

    Podsumowując - zostaliśmy ukarani za sortowanie.

    Za niesortowanie zostalibysmy ukarani jeszcze bardziej.

    Ale to normalne, jak sie ma osły w parlamencie.

    zen.aspx