    From: "Agnieszka" <a...@a...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ślub cywilny
    Date: Thu, 17 Apr 2003 13:13:31 +0200

    Ślub możesz wziąć gdzie chcesz i kiedy chcesz.
    Ja miałam podobny problem: chciałam wziąć ślub 2 maja,
    a owego roku wypadało to we wtorek.
    Obdzwoniłam kilka warszawskich USC, z których żaden nie wyraził
    zgody na tak dziwaczną zachciankę (np. "bo w maju to my tylko
    w pierwszą sobotę udzielamy, w inne dni nie").
    W związku z tym zadzwoniliśmy do kierowniczki wszystkich
    warszawskich USC z pytaniem, dlaczego tak jest...
    Kobieta przez kilka minut nie mogła wydusić z siebie słowa
    z wrażenia... a zaraz potem stwierdziła, że jak następnego dnia
    pójdziemy do dowolnego urzędu, to bez problemu wyznaczą
    nam taki termin, jaki nam się podoba, nie tylko 2 maja, ale nawet
    3 maja o siódmej rano. Bo to jest nasz ślub, nasze prawo do wyboru
    miejsca i czasu i obowiązkiem każdego urzędu jest się dostosować.
    No więc następnego dnia grzecznie zapukaliśmy do wybranego urzedu
    z pytaniem, czy można 2 maja o 12... Pani urzędniczka mało nas
    wzrokiem nie zabiła (a my mało nie padliśmy ze śmiechu na widok
    jej miny), ale ślub się odbył dokładnie wtedy kiedy chcieliśmy.
    Jak widać wszystko jest tylko wypadkową humoru urzędników
    i op... jaki dostaną z góry...
    Pozdrawiam,
    Agnieszka