  • 141. Data: 2011-07-26 14:05:03
    Temat: Re: Słabo mi... rodzice kupili iRobota...
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@k...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1...@4...n
    et...

    > Znaczy jak ktos znajdzie kupca na sygnet z tombaku za 1,5 tys to jest on
    > tyle warty?

    ten sygnet, w tym konkretnym wypadku, dokładnie tak

  • 142. Data: 2011-07-26 15:47:20
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 26 Jul 2011 16:05:03 +0200, szerszen napisał(a):

    > ten sygnet, w tym konkretnym wypadku, dokładnie tak

    Nie. W tym konkretnym przypadku sygnet osiagnal taka _cene_, ktora nie
    odpowiada wartosci. Wartosc w podejsciu porownawczym czy kosztowym wynosi
    20zl.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 143. Data: 2011-07-26 17:03:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-07-26, KRZYZAK <k...@k...pl> wrote:

    [...]

    > Nie. W tym konkretnym przypadku sygnet osiagnal taka _cene_, ktora nie
    > odpowiada wartosci.

    Gdyż, bo, ponieważ? Nie podałeś warunków dla których ktoś mógłby chcieć zapłacić
    taką cenę. Ktoś widać więc miał powód i tyle dla niego był ten sygnet wart.

    Za litr wody na pustyni ludzie mogą być skłonni zapłacić więcej niż Ci którzy
    mają do niej łatwiejszy dostęp. Ani trochę nie widzę też sensu ustalania wartości
    na podstawie kosztów bo jedno z drugim często ma niewiele wspólnego.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 144. Data: 2011-07-26 17:05:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/26/2011 12:03 PM, Wojciech Bancer wrote:
    > Ktoś widać więc miał powód i tyle dla niego był ten sygnet wart.

    Gdyby tak było miałbyś rację.
    Natomiast musisz jeszcze rozpatrzeć sytuację w której został wprowadzony
    w błąd co do przedmiotu i wartość dotyczyła nie tego co kupił.

  • 145. Data: 2011-07-26 17:52:48
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 26 Jul 2011 17:03:17 +0000 (UTC), Wojciech Bancer napisał(a):

    > Gdyż, bo, ponieważ? Nie podałeś warunków dla których ktoś mógłby chcieć zapłacić
    > taką cenę. Ktoś widać więc miał powód i tyle dla niego był ten sygnet wart.

    To oczywista oczywistosc. Skoro zgodzil sie zaplacic okreslona cene, to byl
    tyle dla niego wart (a raczej wiecej). Ale mowimy o wartosci przedmiotu, a
    nie o przekonaniach kupujacego.
    Zeby cena byla porownywalna do wartosci zabraklo podstawowego czynnika,
    czyli porownania. Omawiany w tym watku odkurzacz nie jest unikatem

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 146. Data: 2011-07-26 18:02:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jul 2011, szerszen wrote:

    > ten sygnet, w tym konkretnym wypadku, dokładnie tak

    Obstawiam, że KRZYŻAK zapomniał o drobiazgu - dodaniu "sprzedany jako złoty".
    Bo to zmienia postać rzeczy na posiedzieć (dla sprzedawcy, z kwalifikacją
    na oszustwo).

    Ale co racja to racja, grupowicz dostaje komentarz do tego co napisał,
    a nie tego o czym myślał, zaś zakładanie że piszący "krzesło" zapomniał
    dodać "elektryczne" byłoby nadmiarem paranoi ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 147. Data: 2011-07-26 19:10:45
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 26 Jul 2011 20:02:57 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Obstawiam, że KRZYŻAK zapomniał o drobiazgu - dodaniu "sprzedany jako złoty".

    Nie zapomnialem. Teza byla taka, ze rzecz jest warta tyle, ile ktos za nia
    zaplaci. Czyli jesli ktos zaplacil 1,5 kafla za tombakowy sygnet, to tyle
    jest wart.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 148. Data: 2011-07-26 20:42:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/26/2011 2:10 PM, KRZYZAK wrote:

    > Nie zapomnialem. Teza byla taka, ze rzecz jest warta tyle, ile ktos za nia
    > zaplaci. Czyli jesli ktos zaplacil 1,5 kafla za tombakowy sygnet, to tyle
    > jest wart.

    ... to tyle jest DLA NIEGO wart.
    Może to sygnet jego dziadka i takie tam.

    Wartość samego przedmiotu powinna być określona jako ile za niego chce
    zapłacić większościowa grupa społeczneństwa w danym miejscu i czasie.

  • 149. Data: 2011-07-27 07:10:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]

    > Nie. W tym konkretnym przypadku sygnet osiagnal taka _cene_, ktora nie
    > odpowiada wartosci. Wartosc w podejsciu porownawczym czy kosztowym wynosi

    no proszę, to dlaczego stare sztrucle toyoty z lat 80, kupowane u nas w
    cenie złomu, maja w afryce wartość kilku tysięcy dolarów?

    powtórzę, ten sygnet w tym momencie i okolicznościach miał taką wartość, co
    tą wartość uczyniło, to juz inna sprawa

  • 150. Data: 2011-07-27 07:12:29
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > ... to tyle jest DLA NIEGO wart.

    dlatego napisałem "ten sygnet, w tym konkretnym wypadku, dokładnie tak "
    a krzyżak chyba nie załapał :)