  • 1. Data: 2011-07-11 11:26:47
    Temat: Ilu niewinnych ludzi przebywa w Polsce w zakładach karnych?
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Chodzi mi, rzecz jasna, o tych faktycznie niewinnych i niesłusznie skazanych.
    Prowadzi się jakieś statystyki pozwalające uzyskać choćby przybliżone dane na
    ten temat?

  • 2. Data: 2011-07-11 11:45:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-11 13:26, Piotrek pisze:
    > Chodzi mi, rzecz jasna, o tych faktycznie niewinnych i niesłusznie skazanych.
    > Prowadzi się jakieś statystyki pozwalające uzyskać choćby przybliżone dane na
    > ten temat?

    W kiciu każdy niewinny jest.

    A poza tym o jakie statystyki chodzi? (przecież jak jest oficjalnie
    niewinny, to nie siedzi).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-07-11 11:57:59
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > W kiciu każdy niewinny jest.

    Widzę, że lubisz zbaczać z tematu nawet jeśli dobrze rozumiesz
    o co chodzi w pytaniu. Nie bez powodu użyłem w pierwszym
    poście słówka "faktycznie" - pytałem o ludzi, w przypadku
    których doszło do niesłusznego oskarżenia/skazania, co
    wyszło na jaw po iluś miesiącach/latach niezasłużonej
    odsiadki.

    > A poza tym o jakie statystyki chodzi? (przecież jak jest oficjalnie
    > niewinny, to nie siedzi).

    Ale na drodze do potwierdzenia tej niewinności mógł przez pewien,
    niekoniecznie krótki czas, siedzieć.

  • 4. Data: 2011-07-11 12:25:21
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    > W kiciu każdy niewinny jest.
    >
    > A poza tym o jakie statystyki chodzi? (przecież jak jest oficjalnie
    > niewinny, to nie siedzi).

    nie wiem czy są statystyki, ale faktycznie często się osatnio słyszy, że
    ktoś przesiedział
    pół roku czy rok w areszcie śledczym i zarzutów mu nie postawiono, lub sąd
    odrzucił
    wniosek o ukaranie...
    Ciekawe jak wyglądają takie statystyki...
    pozdr.
    gr

  • 5. Data: 2011-07-11 12:35:47
    Temat: Re: Ilu niewinnych ludzi przebywa w Polsce w zak?adach karnych?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 11.07.2011 14:25, GR001 pisze:
    > nie wiem czy s? statystyki, ale faktycznie cz?sto si? osatnio s?yszy, ?e
    > kto? przesiedzia?
    > p? roku czy rok w areszcie ?ledczym i zarzut?w mu nie postawiono, lub s?d
    > odrzuci?
    > wniosek o ukaranie...

    To wcale nie świadczy o niewinności takiej osoby.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2011-07-11 13:02:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skazanych.
    > Prowadzi się jakieś statystyki pozwalające uzyskać choćby przybliżone dane

    Pytanie jest bez sensu bo odpowiedz powinna brzmiec zero - chyba, ze
    rzeczywiscie, gdzies kogos zamykaja bez prawomocnego wyroku.

    Wiecej sensu ma pytanie - ile osob (np. rocznie) jest uniewinnianych i na
    tej podstawie zwalnianych z wiezien.

    Wbrew pozorom to nie to samo.

  • 7. Data: 2011-07-11 13:03:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Ale na drodze do potwierdzenia tej niewinności mógł przez pewien,
    > niekoniecznie krótki czas, siedzieć.

    owszem mógł

    a teraz przeczytaj pytanie jakie zadałeś w temacie, przypomnij sobie lekcje
    polskiego i napisz jaki tam jest czas, oraz jaki tam powinien być czas, aby
    twoje pytanie miało sens :)

  • 8. Data: 2011-07-11 13:17:49
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    > To wcale nie świadczy o niewinności takiej osoby.

    wedle prawa "osoba, która nie została skazana prawomocnym wyrokiem, jest
    niewinna...",
    a kwestia odpowiedzialności innejniż prawna to juz zupełnie inna bajka...
    pozdr.

  • 9. Data: 2011-07-11 13:51:16
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > rzeczywiscie, gdzies kogos zamykaja bez prawomocnego wyroku.
    >
    > Wiecej sensu ma pytanie - ile osob (np. rocznie) jest uniewinnianych i na

    Właśnie o to drugie mi chodziło. Słowa "niewinny" użyłem w znaczeniu
    potocznym, miałem na myśli określenie stanu faktycznego (tzn. że osoba
    przebywała w zakładzie karnym nie popełniwszy zarzucanego jej
    czynu), a nie to, że przebywała w więzieniu bez wyroku.

  • 10. Data: 2011-07-11 14:58:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 11.07.2011 15:17, GR001 pisze:
    > wedle prawa "osoba, kt?ra nie zosta?a skazana prawomocnym wyrokiem, jest
    > niewinna...",

    Pytanie o co chodziło inicjatorowi wątku, bo on znów pytał o niewinnych
    co siedzą, więc idąc tym tropem, takich jest 0, bo każdy co siedzi jest
    winny.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek