  • 1. Data: 2011-07-11 14:25:58
    Temat: Wymian urlopu, a 2 zazebiajace sie umowy o prace?
    Od: Mario <m...@g...pl>

    Witam

    Sytuacja wyglada nastepujaco: osoba X jest zatrudniona od dawna w firmie
    A w oparciu o umowe o prace. Przechodzi obecnie do formy B gdzie rowniez
    otrzyma taka umowe. Jest pieknie ale jak poprawnie obliczyc
    przyslugujacy urlop?

    W firmie A do konca czerwca miala pelen etat aby od 1 lipca przejsc na
    1/2 etatu i 15 sierpnia rozwiazac umowe...

    W firmie B pracuje od 1 lipca na pelen etat...

    Do obliczenia bierzemy (urlop roczny to 26 dni):

    - A 6/12 * 26 dni * 8 godz = 13 dni * 8 godz = 104 godz
    - A 2/12 * 26 dni * 4 godz = 5 dni (zaokraglenie) * 4 godz = 20 godz
    - B 6/12 * 26 dni * 8 godz = 13 dni * 8 godz = 104 godz

    Czy przyjmuje dobre zalozenia? Dzieki temu, ze dwa etaty w pienej chwili
    biegna rownlolegle to rocznie mozna przekroczyc 26 dni???

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2011-07-11 14:45:32
    Temat: Re: Wymian urlopu, a 2 zazebiajace sie umowy o prace?
    Od: Dedektyf <p...@g...pl>

    W dniu 2011-07-11 16:25, Mario pisze:

    > Czy przyjmuje dobre zalozenia? Dzieki temu, ze dwa etaty w pienej chwili
    > biegna rownlolegle to rocznie mozna przekroczyc 26 dni???

    Jasne, wiek emerytalny też szybciej osiągnie bo przecież lata pracy
    policzysz podwójnie ...

  • 3. Data: 2011-07-11 20:20:08
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Mario wrote:

> [...]
    >

    > Czy przyjmuje dobre zalozenia? Dzieki temu, ze dwa etaty w pienej
    > chwili biegna rownlolegle to rocznie mozna przekroczyc 26 dni???

    Przede wszystkim to urlop za pracę u danego pracodawcy przysługuje u
    DANEGO pracodawcy.
    Czyli jeśli pracujesz jednocześnie w dwóch miejscach, i bierzesz
    urlop u jednego, to nie oznacza że masz go automatycznie u drugiego.
    W szczególnych przypadkach bywa tak że nie masz "prawdziwego" urlopu,
    bo ci się pracodawcy nie godzą na taki plan urlopów żeby na siebie
    zachodziły...

    Natomiast w momencie zmiany pracodawcy, tzn. rozwiązujesz umowę z
    jednym, podejmujesz pracę u drugiego, za niewykorzystany urlop
    dostajesz ekwiwalent - chyba że w czasie wypowiedzenia pójdziesz na
    urlop.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2011-07-12 05:58:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 20:20:08 +0000, Massai napisał(a):

    > Przede wszystkim to urlop za pracę u danego pracodawcy przysługuje u
    > DANEGO pracodawcy.

    Albo i nie przysługuje: patrz niżej

> [...]
    > szczególnych przypadkach bywa tak że nie masz "prawdziwego" urlopu, bo
    > ci się pracodawcy nie godzą na taki plan urlopów żeby na siebie

    A tu zgoda.

    > Natomiast w momencie zmiany pracodawcy, tzn. rozwiązujesz umowę z
    > jednym, podejmujesz pracę u drugiego, za niewykorzystany urlop dostajesz
    > ekwiwalent - chyba że w czasie wypowiedzenia pójdziesz na urlop.

    A jeśli u pierwszego wykorzystałeś cały urlop za dany rok i od lipca
    przechodzisz do drugiego, to ile ci się u tego drugiego należy? Bo coś mi
    chodzi po głowie, że nie należy się nic.