  • 1. Data: 2011-07-11 12:34:33
    Temat: wypadek z udziałem nieletniego i dochodzenie odszkodowania
    Od: lb <b...@g...com>

    witam,
    około miesiąc temu miałem wypadek, sprawca-nieletni, bez
    ubezpieczenia, zajechał mi drogę, co skończyło się kilkoma dniami w
    szpitalu i tygodniem zwolnienia. Koszty leczenia wyniosą kilka tysięcy
    złotych plus uszkodzenia "sprzętu". Bylem już przesłuchiwany przez
    policje, niedawno dostałem pismo z sadu, że przeciw sprawcy sad
    rodzinny rozpoczął postępowanie z art 177 kk.

    1) czy mogę/powinienem coś w tym momencie robić, czy czekać na kolejne
    pisma z sadu?
    2) czy sad może orzec jakieś zadośćuczynienie dla mnie?
    3) jak wygląda dochodzenie odszkodowania na drodze cywilnej? muszę
    mieć jakieś rachunki na uzasadnienie sumy która będę żądał, czy mogę
    sobie powiedzieć kwotę, która mi się zamarzy, a sad będzie ustalał czy
    jest słuszna czy nie?
    4) nie ukrywam, ze wolałbym uniknąć punktu 3 i dogadać się jakoś z
    rodzicami sprawcy, jak to zrobić, żeby wszystko było zgodnie z prawem?
    5) no i skąd wziąć ich adres, bo w piśmie z sadu jest tylko imię i
    nazwisko?

    ad 3 i 4: chce od nich tylko tyle ile straciłem na całym tym
    zdarzeniu, a nie np dodatkowo pół miliona za straty moralne.

    dziękuje i pozdrawiam wszystkich

  • 2. Data: 2011-07-12 10:58:46
    Od: lb <b...@g...com>

    Ktoś z Was może zna podobną sytuacje z doświadczenia?
    Jakie są różnice i na co zwracać uwagę w porównaniu z normalną sprawą,
    gdzie biorą udział tylko osoby dorosłe?

  • 3. Data: 2011-07-12 11:34:21
    Od: "Warto Rzomawiać" <w...@o...pl>

    >gdzie biorą udział tylko osoby dorosłe?

    tylko takaie że zamiast nieletni piszesz "opienkun prawny"

    jk

  • 4. Data: 2011-07-12 22:46:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Warto Rzomawiać" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > tylko takaie że zamiast nieletni piszesz "opienkun prawny"

    No chyba nie do końca. Od kiedy opiekun prawny ponosi zawsze cywilną
    odpowiedzialność za szkody spowodowane przez nieletniego?

  • 5. Data: 2011-07-14 09:11:01
    Od: "Warto Rzomawiać" <w...@o...pl>

    > odpowiedzialność za szkody spowodowane przez nieletniego?

    od czasu jak jest KC

    jk

  • 6. Data: 2011-07-14 13:34:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/14/2011 4:11 AM, Warto Rzomawiać wrote:

    > od czasu jak jest KC

    to go przeczytaj i dowiesz sie, ze to nieprawda.

  • 7. Data: 2011-07-14 14:59:39
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-14 15:34, witek pisze:

    > to go przeczytaj i dowiesz sie, ze to nieprawda.

    Nie za dużo oczekujesz od koliny?

    --
    MZ

  • 8. Data: 2011-07-14 15:53:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > od czasu jak jest KC

    Fajno, że wiesz, że jest kodeks cywilny. Byłoby o wiele lepiej, gdybyś go
    przeczytał. Choćby w części dotyczącej zagadnienia, w którym zajmujesz
    stanowisko. No i wśród profesjonalistów panuje taki zwyczaj, że wypada
    podać podstawę prawną swych twierdzeń.