  • 31. Data: 2007-07-25 14:56:40
    Temat: Re: Skutery SM na sciezce rowerowo-pieszej
    Od: "Piotrek" <s...@w...pl>

    szerszen rzecze co nastepuje.:
    > a to juz insza inszosc nie majaca nic wspolnego z pord :)

    Tak, wiem ;). Chciałem się tylko upewnić przed ewentualnym zwracaniem uwagi
    itp. ;)

    --
    --== Piotrek anty!dol ==--
    **## gg: 74 16 74 ##**

  • 32. Data: 2007-07-25 15:21:06
    Od: "Piotrek" <s...@w...pl>

    Andrzej Lawa rzecze co nastepuje.:
    > Poza tym skuter-motorower pojazdem silnikowym nie jest (zresztą jak
    > każdy inny motorower).

    czyli jeśli ma <50ccm to nie jest pojazdem silnikowym, ale nadal jako nie
    poruszany siłą mieśnie nie może się poruszać po drogach dla pieszych i
    rowerów?

    --
    --== Piotrek anty!dol ==--
    **## gg: 74 16 74 ##**

  • 33. Data: 2007-07-25 16:43:11
    Od: "Katz" <c...@o...wytnij.liczby.pl>

    > To połączenie C-13 i C-16 i oznacza drogę dla pieszych oraz kierujących
    > ROWERAMI jednośladowymi.

    A co z takimi rowerami http://www.rowery.pehape.pl/trojkolo.htm to są
    TRÓJśladowce - nie mogą tam jeździć? :)

    k.

  • 34. Data: 2007-07-25 17:35:36
    Od: poreba <d...@p...pl>

    szerszen pisze:

    > zrozum ze niezaleznie od tego jaka ten skuter ma pojemnosc, moc czy max
    > predkosc, nie ma prawa znalezc sie na sciezce rowerowej czy
    > pieszorowerowej, jego miejsce jako pojazdu silnikowego jest na ulicy
    Ja to wiedziałem, Ty to wiedziałeś, Lawa wiedział,
    ale Liwiusz najwyraźniej mylił parametry obecnie
    popularnych skuterów z ustawową definicją motoroweru
    albo zastosował zbyt daleko idący skrót myślowy w nieszczęśliwy
    zbitek semantyczny. Udało się to z niego wydusić ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 35. Data: 2007-07-25 18:19:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotrek wrote:
    > Andrzej Lawa rzecze co nastepuje.:
    >
    > czyli jeśli ma <50ccm to nie jest pojazdem silnikowym,

    ...i konstrukcja (teoretycznie) nie powinna pozwalać na przekroczenie
    45km/hiii

    > ale nadal jako nie poruszany siłą mieśnie

    ...konkretniej: ponieważ nie jest rowerem...

    > nie może się poruszać po drogach dla pieszych
    > i rowerów?

    Zgadza się.

  • 36. Data: 2007-07-25 22:33:43
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 25-07-2007 o 12:22:26 Piotrek <s...@w...pl>
    napisał(a):

    > Ale tu nie chodzi o drogę dla rowerów, tylko ciąg pieszo-rowerowy, gdzie
    > (niestety) pieszy ma pierwszeństwo.

    To sie chyba rozni od tego znaku:
    http://www.znaki-drogowe.pl/images/3_2_4_C_13_16b.pn

    Bo w tym przypadku wszyscy jednym "chodnikiem" sobie pelzaja. W omawianym
    czesc dla rowerow jest oddzielona od czesci dla pieszych.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 37. Data: 2007-07-25 22:39:35
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 25-07-2007 o 15:51:16 szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

    > zrozum ze niezaleznie od tego jaka ten skuter ma pojemnosc, moc czy max
    > predkosc, nie ma prawa znalezc sie na sciezce rowerowej czy
    > pieszorowerowej, jego miejsce jako pojazdu silnikowego jest na ulicy

    A podstawa prawna? Jest zakaz poruszania sie pojazdami innymi niz rowery
    po ciagu pieszo-rowerowym? Jest zakaz poruszania sie pojazdami wzdluz po
    chodniku.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 38. Data: 2007-07-25 23:26:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasko Bartnik wrote:

    > A podstawa prawna? Jest zakaz poruszania sie pojazdami innymi niz rowery
    > po ciagu pieszo-rowerowym?

    Definicja znaku C-13 oraz mieszanki C-13 + C-16. "Droga przeznaczona dla
    kierujących rowerami jednośladowymi".

    > Jest zakaz poruszania sie pojazdami wzdluz po
    > chodniku.

    Art. 26 ust.3 punkt 3. (PoRD) plus definicja chodnika.

  • 39. Data: 2007-07-26 07:17:09
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:ng2kn4-5tq.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Rany... Po raz kolejny: "skuter" to tylko FASON pojazdu. Na upartego
    > może być i rower w formie skutera.

    dobrze sie czujesz?
    bo jakos nie widze sensu tej wypowiedzi

    > Poza tym skuter-motorower pojazdem silnikowym nie jest (zresztą jak
    > każdy inny motorower).

    to zalezy jaka definicje przyjmiesz pojazdu silnikowego, zasadniczo silnik
    ma i pojazdem silnikowym jest, no chyba ze w definicji silnika zawrzesz ze
    silniekiem nazywamy cos co ma powyzej 50 cm a cos co ma ponizej jest
    zwykla popierdulka

  • 40. Data: 2007-07-26 07:18:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Katz" <c...@o...wytnij.liczby.pl> napisał w wiadomości

    > A co z takimi rowerami http://www.rowery.pehape.pl/trojkolo.htm to są
    > TRÓJśladowce - nie mogą tam jeździć? :)

    jak juz wczesniej wspomnialem, wg ustawodawcy najwyrazniej nie ;)