  • 1. Data: 2006-05-26 13:57:51
    Temat: Sklepy internetowa, a wystawianie rachunków
    Od: " " <k...@g...pl>

    Często kupuje w sklepach internetowych. Wiele z nich do zakupionego towaru nie
    dołącza żadnego dokumentu potwierdzającego sprzedaż (faktury / paragonu). Gdy
    upomnę się o dokument następuje tłumaczenie, że fakturę / paragon wystawiają na
    wcześniejsze życzenie klienta.

    Moje pytanie: czy sprzedawca w sprzedaży internetowej ma _obowiązek_ wystawienia
    dokumentu potwierdzającego sprzedaż (nawet gdy klient tego nie żąda)? Jeżeli tak
    to jaka jest podstawa prawna?

    Dzięki!
    Kaśka :)

  • 2. Data: 2006-05-26 14:07:10
    Temat: Re: Sklepy internetowa, a wystawianie rachunków
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    wrote:

> [...]
    > wystawienia dokumentu potwierdzającego sprzedaż (nawet gdy klient tego
    > nie żąda)? Jeżeli tak to jaka jest podstawa prawna?

    Ma obowiązek wystawienia faktury/rachunku tylko wtedy gdy prowadzi DG i
    sprzedaje komuś o kim wie, że też prowadzi DG. W pozostałych wypadkach
    tylko na żądanie.

  • 3. Data: 2006-05-26 14:23:15
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > Ma obowiązek wystawienia faktury/rachunku tylko wtedy gdy prowadzi DG

    Jak ma sklep to chyba oczywiste ze prowadzi DG?

    > i sprzedaje komuś o kim wie, że też prowadzi DG. W pozostałych wypadkach
    > tylko na żądanie.

    to ciekawa koncepcja... możesz się podeprzeć przepisem?

    K.

  • 4. Data: 2006-05-26 16:09:21
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wystawienia dokumentu potwierdzającego sprzedaż (nawet gdy klient
    > tego nie żąda)? Jeżeli tak to jaka jest podstawa prawna?

    kupujesz w sklepach "krzaczek" lub mała "dzipelka" i wcześniej czy później
    orżną cię.
    Ja kupuję często ksiązki w kilku księgarniach i za każdym razem mam rachunek
    z moim nazwiskiem, i wszystkimi danymi sksięgarni adres nip,nr telefon

    abul

  • 5. Data: 2006-05-26 16:11:42
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w
    wiadomości news:e57228$foe$1@opal.futuro.pl
    > wrote:
    >
    > Ma obowiązek wystawienia faktury/rachunku tylko wtedy gdy prowadzi DG
    > i sprzedaje komuś o kim wie, że też prowadzi DG. W pozostałych
    > wypadkach tylko na żądanie.

    nie pisz bzdur ,bo chyba ty taki sklep prowadzisz ,podaj adres to przesłę do
    urzędu skarbowego ,będziesz miał okazję sie poduczyć

    abul

  • 6. Data: 2006-05-26 18:57:37
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    K. <k...@o...pl> wrote:

    > Jak ma sklep to chyba oczywiste ze prowadzi DG?

    Tylko jeżeli prowadzi ten sklep w sposób ciągły i zorganizowany. Jeśli
    ten sklep działa w sposób nieciągły lub niezorganizowany to może nie
    prowadzić DG.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 7. Data: 2006-05-26 21:24:12
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 26 May 2006 18:11:42 +0200, anakonda napisał(a):

> [...]
    >
    > nie pisz bzdur ,bo chyba ty taki sklep prowadzisz ,podaj adres to przesłę do
    > urzędu skarbowego ,będziesz miał okazję sie poduczyć

    Jeżeli mowa o fakturze - to właśnie dla osób nie prowadzących DG FV jest
    tylko na żądanie. A jak masz na myśli paragon - to inna sprawa.

    --
    Mieczysław
    -----------

  • 8. Data: 2006-05-26 21:29:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Tylko je?eli prowadzi ten sklep w sposób ci?g?y i zorganizowany. Je?li
    > ten sklep dzia?a w sposób nieci?g?y lub niezorganizowany to mo?e nie
    > prowadzi? DG.

    Prowadzenie sklepu internetowego to wręcz modelowy przykład ciągłej
    i zorganizowanej działalności... :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 9. Data: 2006-05-26 21:30:23
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@o...pl> napisal(a):
> [...]
    > z moim nazwiskiem, i wszystkimi danymi sksięgarni adres nip,nr telefon

    NO, może być jeszcze tak, że nie mają obowiązku ewidencjonować kasą
    fiskalną. Wtedy konsumentowi NIE MUSZĄ niczego dołączać, no bo nie ma
    czego. No chyba że fakturę na życzenie konsumenta.

  • 10. Data: 2006-05-26 21:34:37
    Od: <t...@n...pl>

    Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Często kupuje w sklepach internetowych.
    A coz to za sklepy? Jakies lewe
    Sam robilem zakupy w conajmniej 5 roznych sklepach i zawsze dostawalem
    fakture, chociaz zadnej DG nie mam.

    Na przyszlosc kupuj tu- to sa duze, dlugo dzialajace sklepy:
    www.merlin.pl
    www.stereo.pl
    www.gigant.pl

    Pozdrawiam,