  • 1. Data: 2005-01-17 13:57:48
    Temat: Skladanie falszywych oskarzen.
    Od: "Artur \"Shiva\" Włodarczyk" <s...@p...pl>

    Witam,

    Moze ktos bedzie znal z praktyki sprawe, w ktorej druga strona sklada
    falszywe zeznania. Wyglada to tak, ze jest zamkniete sledztwo, odbyla sie
    pierwsza rozprawa glowna, i zarowno w zeznaniach na policji oraz juz
    bezposrednio w sadzie osoba ta sklamala, co mozna w bardzo prostu sposob
    udowodnic. Doszlo bowiem nawet do tego, ze sama sobie zaprzecza - dolaczyla
    dowody, ktore nie pokrywaja sie z jej zeznaniami (!). I to w kilku istonych
    punktach.

    Jak wyglada procedura wniesienia oskarzenia przeciw takiej osobie - za
    skladanie falszywych oskarzen. Na policji, czy trzeba sie udac bezposrednio
    do prokuratury? Sprawa jest niskiej wagi (rzekome wyludzenie sprzetu o
    wartosci 400 zl, ktory otrzymal i dolaczyl nawet jako dowod w sprawie (!),
    dokladnie ten, ktory zamawial - twierdzi, ze jest zepsuty, co latwo mozna
    obalic, bo wystarczy sprzet... naladowac (w czasie wysylki rozladowala sie
    bateria). Gosc narazil mnie juz na koszta przekraczajace 300 zl oraz dwa dni
    zwolnienia z pracy. Tutaj juz pewnie tylko sprawa cywilna (?), ale jak
    wyglada wniesienie zawiadomienia o skladanie falszywych oskarzen?

    shi

  • 2. Data: 2005-01-17 15:25:01
    Temat: Re: Skladanie falszywych oskarzen.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur "Shiva" Włodarczyk" <s...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:csggg9$o4o$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Rzecz podstawowa polega na tym, iż prawdziwość lub nie zeznań świadka nie
    ocenia się kategoriach obiektywnych, a subiektywnych w odniesieniu do jego
    wiedzy. Jeśli gość zeznał, że urządzenie nie działa, to jeśli się okaże, że
    był w błędzie, bo wystarczyło naładować baterie, to wcale nie popełnił
    jeszcze przestępstwa. Gdyby zeznał, że próbował ładować te baterie i mimo
    wszystko się nie dało, a to było by to już przestępstwo.

    Co do zasady zawiadomienie możesz złożyć albo na Policji, albo w
    Prokuraturze. W takich sytuacjach preferował bym pisemne powiadomienie
    prokuratury właściwej dla miejsca złożenia zeznania.

  • 3. Data: 2005-01-17 18:27:31
    Od: "Artur \"Shiva\" Włodarczyk" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" wrote:

> [...]
    > jeszcze przestępstwa. Gdyby zeznał, że próbował ładować te baterie i mimo
    > wszystko się nie dało, a to było by to już przestępstwo.

    Zeznal np. rowniez, ze nie dostal ladowarki - i oszukalem go, podczas gdy
    ladowarki nie bylo w spisie akcesoriow w aukcji Allegro. Sprzet byl
    sprzedawany BEZ ladowarki. Najlepsze jest jeszcze to, ze nie zakupil tego
    sprzetu na aukcji Allegro, tylko poza serwisem aukcyjnym, a mimo to powoluje
    sie na aukcje, domagajac sie ladowarki, ktorej w opisie aukcji nie ma:).
    Przeciez to absurd.

    > Co do zasady zawiadomienie możesz złożyć albo na Policji, albo w
    > Prokuraturze. W takich sytuacjach preferował bym pisemne powiadomienie
    > prokuratury właściwej dla miejsca złożenia zeznania.

    Dziekuje.

    shi

  • 4. Data: 2005-01-17 18:54:01
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Zeznal np. rowniez, ze nie dostal ladowarki - i oszukalem go, podczas
    gdy
    > ladowarki nie bylo w spisie akcesoriow w aukcji Allegro.

    wiec jej nie dostal, prawde powiedzial :-)

    P.

  • 5. Data: 2005-01-17 19:58:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > wiec jej nie dostal, prawde powiedzial :-)

    Z ust mi to wyjąłeś :-)

  • 6. Data: 2005-01-17 20:02:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur "Shiva" Włodarczyk" <s...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:csh03a$e2b$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Zeznal np. rowniez, ze nie dostal ladowarki - i oszukalem go, podczas gdy
    > ladowarki nie bylo w spisie akcesoriow w aukcji Allegro. Sprzet byl
    > sprzedawany BEZ ladowarki.

    A zeznał, ze wg aukcji miał być z ładowarką? Bo to by było dopiero fałszywe
    zeznanie.

> [...]
    powoluje
    > sie na aukcje, domagajac sie ladowarki, ktorej w opisie aukcji nie ma:).

    Skoro zakupił poza serwisem, to obowiązuje Was wzajemna umowa, a nie oferta
    z Alegro. Skoro nie umówiliście się na dostarczenie ładowarki, to gość nie
    ma racji. Ale czy nie było czasem tak, że umowa była, że sprzedajesz na
    warunkach i w staniem, jak oferta w Allegro? Bo tu był na tym forum taki
    pytający jakiś czas temu. Choć skoro i tam ładowarki nie było, to jest to
    kwestia akademicka.

  • 7. Data: 2005-01-17 20:45:15
    Od: "Artur \"Shiva\" Włodarczyk" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" wrote:

    > A zeznał, ze wg aukcji miał być z ładowarką? Bo to by było dopiero
    > fałszywe
    > zeznanie.

    Oczywiscie. Niefortunnie sie wyrazilem. Zarowno na policji, jak i w sadzie
    stwierdzil, ze nie ma ladowarki, ktora - jego zdaniem - powinna byc. Ten sam
    czlowiek dostarczyl, jako dowod, wydruk aukcji z Allegro, w ktorej nie ma
    ani slowa o ladowarce. Podobnych przykladow jest wiecej. Po prostu pogubil
    sie w zeznaniach.

    Inny: powiedzial przed sadem, ze zakupu dokonal przez Allegro, ze jego dane
    dostalem z Allegro, co jest kolejna bzdura latwa do podwazania. Zajal drugie
    miejsce, a sprzet kupil pozniej poza system aukcyjnym, wiec w takim
    przypadku Allegro nic do tego nie ma. Dostaje sie wylacznie dane zwyciezcy
    aukcji.

> [...]
    > pytający jakiś czas temu. Choć skoro i tam ładowarki nie było, to jest to

    No wiec wlasnie. Trudno domagac sie czegos, czego nie bylo w opisie aukcji.
    Rownie dobrze moge kupic samochod, a potem zglosic sie, ze nie dostalem
    kompletu opon zimowych.

    shi

  • 8. Data: 2005-01-17 23:05:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur "Shiva" Włodarczyk" <s...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:csh8c7$kn1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Jeśli jest tak jak piszesz, to dla mnie dziwny jest w ogóle fakt, ze
    prokurator z takim aktem oskarżenia poszedł do sądu.