  • 1. Data: 2005-01-17 14:39:22
    Temat: "Podstawy prawa podatkowego" - co to?
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@o...pl>

    Witam

    Mam pytanie: co należy rozumieć pod pojęciem: "znajomość PODSTAW prawa
    podatkowego"? Jak konkretnie można przetłumaczyć powyższą "znajomość" (do
    czego się odnosi, których przepisów/ustaw dotyczy, co oznacza "podstawy")?

    Za odpowiedź z góry dzięki
    T.N.

  • 2. Data: 2005-01-17 14:45:51
    Temat: Re:
    Od: "Pawel N" <p...@N...gazeta.pl>

    Tomasz Nowak <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > czego się odnosi, których przepisów/ustaw dotyczy, co oznacza "podstawy")?

    Np co to jest podatek,obowiązek podatkowy,zobowiązanie
    podatkowe,podatnik,płatnik,inkasent,przychód,dochód,
    obrót,podstawa
    opodatkowania,koszty uzyskania przychodu itp przyjazne każdemu klimaty
    hehe.Generalnie polecam Ordynacje podatkową aż do działu IV która jest w
    pewnym uproszczeniu prawem podatkowym ogólnym i tam mozesz sie dowiedziec
    najwazniejszych rzeczy. A juz najlepiej polecam ksiazke
    W.Modzelewskiego "Wstęp do nauki polskiego prawa podatkowego"
    niegruba,niedroga i napisana w miare jasno z publicystycznym zacięciem.
    pzdr