  • 1. Data: 2005-01-17 12:35:49
    Temat: Rozwód i kochanka.
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Witam

    Zona wniosla pozew o rozwod. Wie, ze mam kochanke, jednak nie zna danych
    personalnych tejze kochanki.
    Czy sad moze jakos zmusic mnie do ujawnienia jej danych, czy tez to moja
    zona musi sie zabawic w detektywa i dac jej dane sadowi na talerzu?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2005-01-17 13:19:19
    Temat: Re: Rozwód i kochanka.
    Od: "Tom(ek)" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 17 Jan 2005 13:35:49 +0100, na pl.soc.prawo osoba określana
    zwykle jako SDD w poście Rozwód i kochanka popełniła co następuje:

> [...]
    > Czy sad moze jakos zmusic mnie do ujawnienia jej danych, czy tez to moja
    > zona musi sie zabawic w detektywa i dac jej dane sadowi na talerzu?

    O ile dobrze pamiętam ze studiów to sąd orzeka o rozwodzie w przypadku
    trwałego i zupełnego rozkładu małżeństwa i raczej nie będzie zmuszał do
    ujawnienia jej danych jeśli to nie przyczyni się do poparcia tej tezy. A co
    do żony, to już od niej zależy...

    ** pl(dot)soc(dot)prawo(at)wp(dot)pl
    ** Tom(ek)

  • 3. Data: 2005-01-17 13:24:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tom(ek) napisał(a):
> [...]
    > ujawnienia jej danych jeśli to nie przyczyni się do poparcia tej tezy. A co

    Zwłaszcza że sypianie z osobą żonatą/zamężną nie jest przestępstwem więc
    chyba najpierw owa kochanka musiałaby sie zgodzić na ujawnienie jej danych.

    Swoją drogą od kolegi - sędziego w rodzinnym i opiekuńczym słyszałam, że
    sam fakt zdrady nie przesądza o rozkładzie pożycia i jako taki nie jest
    podstawą do rozwodu.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2005-01-17 23:37:57
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Maddy napisał(a):

    > Zwłaszcza że sypianie z osobą żonatą/zamężną nie jest przestępstwem więc
    > chyba najpierw owa kochanka musiałaby sie zgodzić na ujawnienie jej danych.

    A niby czemu jej zgoda jest wymagna?
    Ale co do głównego pytania. Zmusić cię do podaqnia danych sąd nie może, ale może
    jeśli nie bedziesz
    chciał podac jej danych uznać iż po porstu rzeczyiście zdradzasz żonę - art. 233
    paragraf 2 kpc.

    --
    :) Johnson

  • 5. Data: 2005-01-18 08:05:18
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Johnson wrote:

> [...]
    > ale może jeśli nie bedziesz chciał podac jej danych uznać iż po porstu
    > rzeczyiście zdradzasz żonę - art. 233 paragraf 2 kpc.

    No ale zdradzanie zony nie jest podstawa do rozwodu,
    wiec moze oswiadczyc,ze owszem, zdradzal zone, ale przemyslal sprawe
    i jzu nie bedzie, a zone nadal kocha i prosi o przebaczenie..

    Albo ze owszem, znalazl sobie inna kobiete, bo wczesniej nastapil trwaly
    i zupelny rozklad pozycia malzenskiego.
    On zony za to nie wini,
    ale ona nie chciala przyjac do wiadomosci ze juz nie ma szans
    na dalsze pozycie i tylko chce mu dalsze zycie zrujnowac.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2005-01-18 08:50:36
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    bo napisał(a):

> [...]

    > ale ona nie chciala przyjac do wiadomosci ze juz nie ma szans
    > na dalsze pozycie i tylko chce mu dalsze zycie zrujnowac.

    A czy ja powiedziałem że jest podstawą do rozwodu? To samo może powiedzieć po prostu
    podając dane
    kochanki. Ja podałem tylko konsekwencje procesowe odmowy wskazania danych świadka.

    --
    :) Johnson

  • 7. Data: 2005-01-18 09:03:22
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Johnson wrote:

    > A czy ja powiedziałem że jest podstawą do rozwodu? To samo może powiedzieć
    > po prostu podając dane kochanki. Ja podałem tylko konsekwencje procesowe
    > odmowy wskazania danych świadka.

    Swiadka czego ?

    Boguslaw

  • 8. Data: 2005-01-18 09:07:10
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    bo napisał(a):

    > Swiadka czego ?
    >
    > Boguslaw

    Zdrady meża, czyli faktu istotnego w sprawie. Rozumiem że ten właśnie fakt chce
    udowodnić żona w
    trakcie rozwodu.

    --
    :) Johnson

  • 9. Data: 2005-01-18 09:26:31
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Johnson wrote:

    > Zdrady meża, czyli faktu istotnego w sprawie. Rozumiem że ten właśnie fakt
    > chce udowodnić żona w trakcie rozwodu.

    No toz mowie. Czlowiek oswiadcza, ze TO PRAWDA.
    Zdradza..

    Coz jeszcze mialby ow swiadek osiwadczyc ?

    Przeciez zona, by przedluzyc sprawe moglaby powolac na siwadka mieszkjacych
    w promieniu 100 km wszystkich...

  • 10. Data: 2005-01-18 09:30:28
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    bo napisał(a):
    > Coz jeszcze mialby ow swiadek osiwadczyc ?

    Ważne mnogę też byc okoliczności w jakich do zdrday doszło.

    > Przeciez zona, by przedluzyc sprawe moglaby powolac na siwadka mieszkjacych
    > w promieniu 100 km wszystkich...

    Może o ile sąd dopuści taki dowód.

    --
    :) Johnson