  • 1. Data: 2006-03-21 01:15:23
    Temat: Skazany nie chce naprawic szkody
    Od: "Jerzy Malkowski" <s...@o...pl>

    Witam!
    18 miesiecy temu odbyla sie rozprawa, na ktorej czlowiek, ktory wyludzil ode
    mnie spora kwote, zostal skazany na kare pozbawienia wolnosci w zawieszeniu
    oraz zobowiazany do naprawienia szkody, tj zwrocenia pieniedzy w przeciagu
    roku.
    Przez te poltora roku skazany wplacil na konto kilka smiesznych rat, ktore w
    sumie daja okolo 10 % calej kwoty, jaka mial zwrocic.
    Kilka miesiecy temu Zaklad Kuratorow (czy jakos podobnie, nie moge znalezc
    pisma od nich) przyslal zapytanie, czy skazany uregulowal dlug - jesli tak,
    to w jakich ratach - kiedy i ile. Odpisalem. I na razie na tym sprawa sie
    zakonczyla, efektow nie widac do tej pory. Wlasnie szykuje drugie pismo,
    ktore jutro zaniose osobiscie do sadu. Pytanie jest nastepujace: czy to jest
    wszystko, co moge zrobic?
    Czy nieoddanie dlugu spowoduje zaostrzenie kary i zasadzenie kary
    pozbawienia wolnosci bez zawieszenia? Czy tez jest to sprawa wylacznie
    cywilna i mam prawo np. pojsc z tym wyrokiem do komornika, ktory sie tym
    zajmie?
    Z gory dziekuje za odpowiedzi
    Jurek Malkowski

  • 2. Data: 2006-03-21 14:17:21
    Temat: Re: Skazany nie chce naprawic szkody
    Od: "Jerzy Malkowski" <s...@o...pl>

    Witam ponownie.
    Sprobuje zapytac jeszcze o jedna sprawe w imieniu mojej bratowej.
    Otoz pol roku temu zakonczyla sie jej sprawa o alimenty. Jej byly maz placil
    na dziecko dobrowolnie, ale pojawily sie jakies dlugi i zeby mogl placic dalej
    oboje wystapili o alimenty - zeby bylo to potwierdzone prawnie, doszlo do
    ugody.
    W sadzie powiedzieli, ze wyrok przyjdzie poczta do adwokata zaraz po
    rozprawie. Tymczasem adwokat twierdzi, ze za odebranie tego wyroku trzeba
    zaplacic okolo 120 zl. I trzeba jemu zaplacic, dopiero on wtedy pojdzie
    odebrac ta ugode :). Gosc jeszcze nie wie, ze siostra wie o jego przekrecie,
    ale maksymalnie przeciaga moment spotkania i przekazania pieniedzy oraz tej
    ugody. Zawsze prosi zeby zadzwonila za kilka dni i wtedy moze juz bedzie mial
    ta ugode.
    Jak to ugryzc? Sytuacja jest taka, ze pilnie potrzebujemy tej ugody, bo
    komornik siadl na pensje jej bylego meza i w zasadzie gdyby mial jeszcze
    placic na dziecko to juz nie mialby za co chleba kupic a wiadomo, ze jak
    bedzie ta ugoda, to pierwszenstwo maja alimenty.
    Czy przetrzymywanie takiej ugody mimo prosb a ostatnio i zadan jest, tak jak w
    przypadku np dowodu osobistego, przestepstwem?
    Gdy juz odzyska ta ugode, to mozna zrobic takiemu adwokatowi? Zglosic probe
    wyludzenia/oszustwa? Komu jak komu, ale adwokatowi chyba nie przystoi takie
    zachowanie?

  • 3. Data: 2006-03-21 16:29:36
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jerzy Malkowski napisał(a):
    > Czy nieoddanie dlugu spowoduje zaostrzenie kary i zasadzenie kary
    > pozbawienia wolnosci bez zawieszenia?

    kara juz jest zasądzona, a może być to powodem cofnięcia zawieszenia

    > Czy tez jest to sprawa wylacznie
    > cywilna i mam prawo np. pojsc z tym wyrokiem do komornika, ktory sie tym
    > zajmie?

    masz prawo - wystąp do sądu o nadanie klauzuli wykonalności (jeśli już
    nie masz odpisu wyroku z taką klauzulą)

    KG

  • 4. Data: 2006-03-21 17:08:45
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 21 Mar 2006 02:15:23 +0100, Jerzy Malkowski napisał(a):

> [...]
    > pozbawienia wolnosci bez zawieszenia? Czy tez jest to sprawa wylacznie
    > cywilna i mam prawo np. pojsc z tym wyrokiem do komornika, ktory sie tym

    Napisz polecony do tego skazanego informując go tam, że ma 7 dni na
    uregulowanie reszty długu + odsetek. Jak nie zapłaci, to pisz do sądu, że
    szkoda nie została naprawiona - wtedy odwieszą mu wyrok i pójdzie siedzieć.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl