  • 11. Data: 2005-12-26 22:25:40
    Temat: Re: Skarga na decyzje ZUS - odmowa świadczenia renty rodzinnej.
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:039e.00000156.43b06a9e@newsgate.onet.pl...

    > Sorry , najwyrazniej nie zrozumiałem - istotnie skorzystałem z prawa
    > zwrócenia
    > się do prezesa zusu o przyznanie swiadczenia na szczególnych warunkach.A
    > ostatnia decyzja odmowana wraz z pouczeniem dotyczyła własnie tego.
    > W zwiazku z tym nie mam już mozliwosci do zwrócenia się do sadu pracy i
    > ubezpieczeń społecznych?

    Tej decyzji n ie mozna zaskarzyc do sadu pracy i ubezpieczen spolecznych. Ja
    zaskarza sie zgodnie z pouczeniem do WSA za posrednictwem zusu. Natomiast w
    decyzji o wstrzymaniu wyplaty swiadczenia winno byc , w mojej ocenie,
    pouczenie o prawie wniesienia od niej odwolania do sadu pracy i ubezpieczen
    spolecznych (za posrednictwem zus) , w terminie miesiaca od jej doreczenia.
    I tamta decyzje nalezalo zaskarzyc wlasnie do sadu pracy i ubezpieczen
    spolecznych. To tamta decyzja naruszala prawo , bo w mysl przyjetej wykladni
    renta nalezala Ci sie. Decyzja prezesa zusu o odmowie przyznania prawa na
    szczegolnych warunklach pewnie jest zgodna z prawem, bo szczegolne warunki
    zapewne nie wystepuja. Ale tak czy owak zaskarzyc ja trzeba , byc moze
    chwyci.

    Dan.

  • 12. Data: 2005-12-26 22:38:10
    Od: c...@o...pl

       Podobnie jak pracownik będący na urlopie w dalszym ciągu na status
> [...]
    > tego faktu, należy przyjąć, że uczeń po ukończeniu jednego roku szkolnego,
    > staje się natychmiast uczniem nast. roku. Na podstawie tych faktów, oraz
    > zasad współżycia społecznego, należy przyjąć, że poprzez zaliczenie roku
    > poprzedniego, stałem się słuchaczem ostatniego roku studiów, a więc renta po
    > zmarłym ojcu, jak najbardziej mi się należy. Jeśli przyjmie się inaczej, to
    > wtedy okaże się, że osoby urodzone w miesiącach lipiec - wrzesień są gorzej
    > traktowane przez prawo, gdyż nie mają szansy być uczniem ostatniej klasy w

    ok., dzięki
    A jak ustosunkować się do uzasadnienia które podali w decyzji odmownej powołując
    się na art.83 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 o emeryturach i rentach z Funduszu
    Ubezpieczen Społecznych "iż przyznanie świadczenia jest mozliwe jesli
    wnoioskodawca spełnia warunki :
    - jest lub był osobą ubezpieczoną lub jest członkiem rodziny pozostałym po
    ubezpieczonym
    - nie spełnia wary\unków ustawowych do uzyskania świadczenia wskutek
    szczególnych okolicznosci
    - niemoze podjąc pracy ze zględu na całkowita niezdolnosc do pracy lub wiek
    - nie ma niezbednych srodków utrzymania
    DO PRZYZNANIA SWIADCZENIA W DRODZE WYJĄTKU WSZYSTKIE PRZESŁANKI POWINNY BYĆ
    SPEŁNIONE ŁACZNIE A BRAK CHOCBY JEDNEJ Z NICH WYKLUCZA MOZLIWSOC PRZYZNAIA
    SWIADCZENIA.[...]przede wszystkim jest Pan osobą pełnoletnia i zdolną do
    podjęcia zatrudnienia co wyklucza dopuszczalnosc przyznania świadczenia w trybie
    art.83 ustawy" itd itp. I jeszcze: "Obecnie podnoszone przez Pana trudne warunki
    materialne nie stanowia wystarczajacego uzasadnienia do przyznania prawa do
    świadczenia w drodze wyjątku.Swiadczenie z przepisu w/w art.83 ustawy nie jest
    świadczeniem socjalnym, przyznawanym wyłacznie według potrzeb , nawet gdy
    potrzeby te sa uzasadnione.Niniejsza decyzja jest ostaeczna"

  • 13. Data: 2005-12-26 22:42:52
    Od: c...@o...pl

> [...]
    > I tamta decyzje nalezalo zaskarzyc wlasnie do sadu pracy i ubezpieczen
    Nie było takiej informacji w decyzji o wstrzymaniu wypłaty świadczenia...

  • 14. Data: 2005-12-26 22:51:03
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > Nie było takiej informacji w decyzji o wstrzymaniu wypłaty świadczenia...

    To wnies teraz od niej odwolanie za posrednictwem zusu do sadu pracy i
    ubezpieczen spolecznych. Skoro Cie nie pouczyli o prawie odwolania, to nie
    mozesz poniesc nagatywnych skutkow uchybienia terminu. A niezaleznie od tego
    zaskarz sobie do WSA decyzje prezesa zusu. Uchwale SN w tej sprawie
    przeslalem Ci na maila.

    Dan.

  • 15. Data: 2005-12-27 00:00:18
    Od: c...@o...pl

    Jeszcze raz dzięki bardzo.Wysłałem Ci jeszcze jedno (średniej długości ;))
    pytanie już na maila.catcher