  • 1. Data: 2002-03-29 19:13:09
    Temat: Sfalszowany podpis na wekslu
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    Witam,

    moja znajoma dostala dzis wezwanie do zaplaty od banku tytulem nie
    splaconego kredytu wzietego przez jej eks-meza (od czterech lat po
    rozwodzie). Do wezwania dolaczona byla kserokopia weksla, na ktorej widnial
    podpis, ewidentnie podrobiony przez tegoz czlowieka. Kwota weksla wraz z
    odsetkami wynosi ok. 7000 PLN.

    Zglosila to za moja namowa na policje, ktora wszczela dzis postepowanie. Czy
    grozi jej w tym momencie pomimo ewidentnego oszustwa pobierajacej kredyt
    osoby komornik ze strony banku? Policja ma przesluchiwac w sprawie
    wyludzenia kredytu rowniez pracownikow banku, ktorzy udzielali kredytu.

    Prosze o pomoc i z gory dziekuje.

    Pozdrawiam,

    Grzegorz Gembala

    GP Hobby & Model
    Skr. poczt. 56, 30-041 Krakow 16
    Sklep/shop: ul. Ogrodniczek 7, 30-051 Krakow, Poland
    http://www.gphobby.krakow.pl, o...@g...krakow.pl
    Tel/fax: (+48 12) 632 05 62

  • 2. Data: 2002-03-30 07:49:20
    Temat: Re: Sfalszowany podpis na wekslu
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>

    "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl> wrote in message

> [...]
    widnial
    > podpis, ewidentnie podrobiony przez tegoz czlowieka. Kwota weksla wraz z

    Jeżeli na wesklu ten podrobiony podpis miał być złożony jako jej podpis,
    oraz nigdzie indziej się nie podpisywała, to nie będzie odpowiadać za dług.

    No chyba że kredyt został zaciągnięty przez męza w czasie trwania wspólności
    majątkowej oraz można go zakwalifikować do czynności zwykłego zarządu, a
    wspólność nie została zniesiona z datą wstęczną w wyroku rozwodowym, to
    wówczas będzie odpowiadać - ale nie wesklowo, tylko na zasadach ogólnych.

    > Zglosila to za moja namowa na policje,

    Rozsądnie. NIe ona będzie musiała zajmować się udowodnieniem fałszerstwa.

    Pozdrawiam
    MAX

  • 3. Data: 2002-03-30 12:06:22
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>

    "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > wspólność nie została zniesiona z datą wstęczną w wyroku rozwodowym, to
    > wówczas będzie odpowiadać - ale nie wesklowo, tylko na zasadach ogólnych.

    Tu jeszcze dodam, aby nie było wątpliwości: odpowiedzialność na zasadach
    ogólnych oznacza w tym wypadku, że małżonek, który nie zaciągnął
    zobowiązania nie odpowiada za nie.

    MAX

  • 4. Data: 2002-03-31 14:54:12
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    Użytkownik "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wspólność nie została zniesiona z datą wstęczną w wyroku rozwodowym, to
    > wówczas będzie odpowiadać - ale nie wesklowo, tylko na zasadach ogólnych.

    Właśnie rozmawiałem z tą znajomą - kredyt został podobno zaciągnięty w 1996,
    czyli jeszcze w czasie trwania wspólnoty majątkowej.

    Co oznacza odpowiedzialność na zasadach ogólnych i jak to się ma do
    całkowitej odpowiedzialności za ten dług?

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2002-03-31 21:04:44
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Co oznacza odpowiedzialność na zasadach ogólnych i jak to się ma do
    > całkowitej odpowiedzialności za ten dług?

    A na jaki cel był zaciągnięty kredyt?

    MAX