  • 1. Data: 2002-03-29 18:13:04
    Temat: co po wypadku ?
    Od: "TT" <t...@k...net.pl>

    Ofiara pieszy - liczne złamiania, b. ciężkie uszkodzenie ciała, utrata
    sprawności .

    Sprawca - kierowca firmowego pojazdu znanej i dużej firmy - koncern
    produkujący napoje, ewidentnie jechał brawurowo i stało się, poślizg,
    drzewo, pieszy , inne pojazdy.

    Od kogo żądać odszkodowania :
    - kierowca ( chyba tak )
    - koncern ( zatrudniają takich idiotów jako kierowców )

    Czy ktoś słyszał o podobnym przypadku ?

  • 2. Data: 2002-03-29 19:16:18
    Temat: Re: co po wypadku ?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 29 Mar 2002, TT wrote:

    > Od kogo żądać odszkodowania :

    Od pracodawcy, który odpowiada za szkodę wyrządzoną przez pracownika (z
    regresem). Wyjątek stanowi sytuacja w której ów kierowca nie wykonywał
    pracy, a wykorzystywał służbowy samochód do prywatnych celów - wtedy
    odpowiada osobiście i w pełnej wysokości.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-29 20:13:55
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "TT" <t...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Od kogo żądać odszkodowania :
    > - kierowca ( chyba tak )
    > - koncern ( zatrudniają takich idiotów jako kierowców )

    A moze od firmy ubezpieczeniowej w ktorej pojazd byl ubezpieczony od
    ODPOWIEDZIALNOSCI cywilnej?

    Leszek

  • 4. Data: 2002-03-29 21:32:02
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 29 Mar 2002, Leszek wrote:

    > A moze od firmy ubezpieczeniowej w ktorej pojazd byl ubezpieczony od
    > ODPOWIEDZIALNOSCI cywilnej?

    Ależ nie - ubezpieczenie OC polega na tym że to SPRAWCA może żądać przez
    ubezpieczyciela pokrycia szkody, którą musiał naprawić poszkodowanemu. W
    razie gdy do tego nie dojdzie lub osoba sprawcy nie jest znana,
    odszkodowanie jest wypłacane z Funduszu Gwarancyjnego (do wysokości 30
    tys. ECU wg. norm sprzed kilku lat).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-03-29 21:52:54
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> wrote in
    <Pine.LNX.4.44.0203292229550.2113-100000@localhost>:

> [...]
    >razie gdy do tego nie dojdzie lub osoba sprawcy nie jest znana,
    >odszkodowanie jest wypłacane z Funduszu Gwarancyjnego (do wysokości 30
    Ale sobie sprawca wypadku od razu przypozwie ubezpieczyciela i na to samo
    wychodzi. Czy się mylę ?

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 6. Data: 2002-03-30 05:51:32
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.44.0203292229550.2113-100000@localho
    st...

    > Ależ nie - ubezpieczenie OC polega na tym że to SPRAWCA może żądać
    przez
    > ubezpieczyciela pokrycia szkody, którą musiał naprawić
    poszkodowanemu.

    Alez nie;)) Jesli przytrafi cie sie stluczka(odpukac),wzywasz
    policje,spisuja protokol,karaja sprawce,idziesz do firmy
    ubezpieczeniowej sprawcy,tam wyceniaja szkode i od nich dostajesz
    sianko.Tylko nie mow ze tak nie jest bo to moja codzienna praca.

    Leszek

  • 7. Data: 2002-03-30 15:08:07
    Od: Piotr Dziubanii <d...@w...npnet.org>

    On Sat, 30 Mar 2002 06:51:32 +0100, Leszek <l...@m...icpnet.pl> wrote:

> [...]
    > ubezpieczeniowej sprawcy,tam wyceniaja szkode i od nich dostajesz
    > sianko.Tylko nie mow ze tak nie jest bo to moja codzienna praca.

    tak przy okazji sie zapytam:
    czy trzeba wzywac policje, jesli nie bylo ofiar i da sie usunac pojazdy tak aby
    nie sprawialy zagrozenia?
    czy mozna samemu, bez policji spisac protokol ze sprawca i z tym
    isc do ubezpieczyciela?
    jesli tak, czy sa gdzies wzory takich protokolow/oswiadczen?

    p.

  • 8. Data: 2002-03-30 15:09:09
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ubezpieczeniowej sprawcy,tam wyceniaja szkode i od nich dostajesz
    > sianko.Tylko nie mow ze tak nie jest bo to moja codzienna praca.

    A po co Policja przy stłuczce?

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 9. Data: 2002-03-30 17:59:26
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    >Ależ nie - ubezpieczenie OC polega na tym że to SPRAWCA może żądać przez
    >ubezpieczyciela pokrycia szkody, którą musiał naprawić poszkodowanemu.
    Ubezpieczyciel z tytułu OC odpowiada m.in za uszczerbek na zdrowiu
    ofiary wypadku. Leszek MA tu rację.

    Artur Golański

  • 10. Data: 2002-03-31 09:10:27
    Od: "Piotr Wojcicki" <p...@p...net>

    > A po co Policja przy stłuczce?

    Zeby nie bylo pozniej problemow z ubezpieczeniem.