  • 31. Data: 2007-08-02 08:28:16
    Temat: Re: Separator dziesiętny
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Aug 2007 02:58:56 -0500, witek napisał(a):

    > to wrzuć to do SQL , potnij i złóż datę od początku.

    No tak właśnie zrobiłem - teraz nawet admin który mi to przesłał
    korzysta z SQL-i do weryfikacji wyników :-) Ale kobiety
    z finansowego i tak będą przysyłać różne cuda w Excelu - niby
    to one są od przepisów, ale jak przychodzi co do czego to robią tak
    jak im wygodniej ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 32. Data: 2007-08-02 08:54:35
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

    > yyyy-mm-dd daje się ładnie przesortować alfabetycznie i nie trzeba bawić
    > się w

    Ale co Ty za pierdoly opowiadasz?
    Każdy system informatyczny potrafi posortować datę bez wzglęu na format w
    jakim jest wyświetlana.
    To, ze ty widzisz u siebie yyyy-mm-dd lub dd-m-yyyy to w wielu przypadkach
    zależy nawet
    od ustawień regionalnych Twojego windowsa i nie zmienia to faktu, że w bazie
    danych data
    jest przechowywana jako liczba.
    Jeśli nawet jakiś kretyn tak zbudował system, że datę przechowuje w postaci
    tekstowej - każdy SQL
    potrafi przekonwertować to na type DATE i prawidłowo posortować.

    Chyba, że miałeś na myśli alfabetyczne sortowanie według dat na
    wydrukowanych już
    dokumentach - i to jest dla ciebie tak trudne ....

    kf

  • 33. Data: 2007-08-02 09:03:00
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 09:33:20 +0200,
    Henry (k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> screamed:

    > A kto robi taką amatorszczyznę?

    Logi różnych usług. Nie przymierzając.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 11:04:14 user up 11421 days, 22:59, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    We'd all like to vote for the best man but he's never a candidate.

  • 34. Data: 2007-08-02 09:04:01
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 09:33:20 +0200,
    Henry (k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> screamed:

    > A kto robi taką amatorszczyznę?

    Logi różnych usług. Nie przymierzając. W pewnych sytuacjach nie stosuje
    się po prostu czasu jako 'number of seconds from the epoch'.

  • 35. Data: 2007-08-02 09:05:58
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 02:57:31 -0500,
    witek <w...@g...pl.invalid> screamed:

    > jak widac pseudoprawnicy zabierający się za programowanie systemów baz
    > danych.
    > ani to prawnik ani programista

    Jeśli chodzi o bazy danych to oczywiste jest stosowanie dat jako
    timestampów. Formatowanie robi się za pomocą odpowiedniego collate.
    Jeśli ktoś a) jako pole data stosuje ciąg znaków 'yyyy-mm-dd',
    b) wyświetla daty podając jawnie kolejność pól to rzeczywiście,
    niezbyt dobrze zna się na tym co robi.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:220B ]
    [ 11:05:56 user up 11421 days, 23:00, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    It's kind of fun to do the impossible.

  • 36. Data: 2007-08-02 09:07:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Aug 2007, Henry (k) wrote:

    > A kto robi taką amatorszczyznę?

    Ja.
    Na przykład swoje zdjęcia zrzucam to tu, to tam (w dwu kopiach),
    "autosortowanie" po nazwie prosto rozwikłuje wszelkie problemy
    (po części nazwy, ale to już szczegół).
    I takich przypadków miewam więcej.
    Przecież nie będę specjalnie sobie profi bazy (zdolnej do
    obsłużenia przeniesienia części zasobów pod inny dysk, tudzież
    widzenia tych rozrzuconych zasobów pod innymi nazwami dysków
    jak mi się coś rozjedzie a zbootuję z innej partycji) robił :|
    takoż używanie "specprogramów" to przesada (zdjęcia bywają potrzebne
    LUZEM). I jak piszę - niekoniecznie tylko zdjęcia.

    Idzie o wszelkie informacje które *nie sš* przechowywane w bazach
    danych a *sš* oznaczone datš!

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2007-08-02 09:10:50
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 02:56:29 -0500,
    witek <w...@g...pl.invalid> screamed:

    > nastepny fachowiec.
    >
    > ale zadziała
    > select * from DB order by date.

    W logach też mi ten select zadziała? Następny znawca i fachowiec.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 11:12:13 user up 11421 days, 23:07, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    Just remember, no matter where you go, there you are.

  • 38. Data: 2007-08-02 09:11:34
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 09:33:20 +0200,
    Henry (k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> screamed:

    > A kto robi taką amatorszczyznę?

    Min. Exim. :)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
    [ 11:12:58 user up 11421 days, 23:07, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    Don't document the program; program the document.

  • 39. Data: 2007-08-02 09:17:08
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w wiadomości
    .

    > Jeśli chodzi o bazy danych to oczywiste jest stosowanie dat jako
    > timestampów.
    Kolejny specjalista....
    Timestamp jak sama nazwa wskazuje przechowuj datę i czas.
    Dla przykładu 2006-12-05 15:15:45.31
    Jak chcesz datę to chcesz datę a nie datę i czas...

    >Formatowanie robi się za pomocą odpowiedniego collate.
    Kolejna brednia

    Collate jak sama nazwa wskazuje określa sposób porównywania a nie sposób
    formatowania.
    Collation dotyczy porównywania pól znakowaych - ustawiając odpowiednie
    collate
    sugerujesz systemowi bazodanowemu jak ma porównywać ciągi znaków.
    Dla przykładu - jeśli nie ustawisz collate na jezyk polski - przy sortowaniu
    system nie będzie
    traktował literki "ą" jako tej, która występuje zaraz po "a'

    > b) wyświetla daty podając jawnie kolejność pól to rzeczywiście,
    > niezbyt dobrze zna się na tym co robi.
    A logiki tego zdania to już nawet nie rozumiem ...

    kf

  • 40. Data: 2007-08-02 09:20:51
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    > W logach też mi ten select zadziała? Następny znawca i fachowiec.

    Jakich logach? Logach czego ?
    Rozumiem, że twoja wiedza dotycząca "logów" ogranicza się do kilku plików
    tekstowych które gdzieś, kiedyś widziałeś ?
    ok. Jeśli tyle wiesz o logach to ok. Ale zmartwię Cię - bo i taki plik można
    w przeciągu paru-parunastu minut posrotować bez wzgłędu na to jaki Ty sam
    sobie format daty przyjąłeś...

    kf