  • 11. Data: 2021-10-20 22:07:20
    Temat: Re: Seks w regulaminie internatu
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    =237996
    -internatu-ZSCKR-Dobryszyce.pdf

    > Moimi zdaniem §59 pierwszego z tych regulaminów (drugiego nie
    > analizowałem) jest mocno pojechano. Jakbym ja to układał, to bym po
    > prostu przywołał definicję demoralizacji z ustawy o postępowaniu w
    > sprawach nieletnich i nic nie doprecyzowanego.

    Pzeczytałem:
    o postępowaniu w sprawach nieletnich
    Art. 4. § 1. Każdy, kto stwierdzi istnienie okoliczności świadczących o
    demoralizacji nieletniego, w szczególności naruszanie zasad współżycia
    społecznego, popełnienie czynu zabronionego, systematyczne uchylanie się
    od obowiązku szkolnego lub kształcenia zawodowego, używanie alkoholu lub
    innych środków w celu wprowadzenia się w stan odurzenia, uprawianie
    nierządu, włóczęgostwo, udział w grupach przestępczych, ma społeczny
    obowiązek odpowiedniego przeciwdziałania temu, a przede wszystkim
    zawiadomienia o tym rodziców lub opiekuna nieletniego, szkoły, sądu
    rodzinnego, Policji lub innego właściwego organu.
    § 2. Każdy, dowiedziawszy się o popełnieniu czynu karalnego przez
    nieletniego, ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym sąd rodzinny lub
    Policję.
    § 3. Instytucje państwowe i organizacje społeczne, które w związku ze
    swą działalnością dowiedziały się o popełnieniu przez nieletniego czynu
    karalnego ściganego z urzędu, są obowiązane niezwłocznie zawiadomić o
    tym sąd rodzinny lub Policję oraz przedsięwziąć czynności niecierpiące
    zwłoki, aby nie dopuścić do zatarcia śladów i dowodów popełnienia
    czynu.

    i w zasadzie trudno jest wyciągnąć wniosek, że uprawianie seksu jest
    demoralizacją o ile zeznania nieletnich którzy ukończyli 15 lat są
    zgodne, że żadne z nich nie było zmuszane przez kogokolwiek.
    Moim zdaniem regulaminowy zakaz przebywania w pokoju u osób przeciwnej
    płci w określonych godzinach zagrożone upomnieniem - jest właściwe. Po 5
    upomnieniach rozmowa wychowawcza, ale surowiej karać tylko za to, że
    kolega lubi koleżankę i odwrotnie, to już za daleko idące.

    i jeszcze ustawa o dowodach osobistych:
    Przepisy karne
    Art. 79. Kto:
    [...]
    2) zatrzymuje bez podstawy prawnej cudzy dowód osobisty,

    jak się ma do tego art. pozostawianie dowodu tożsamości na portierni lub
    u wychowawcy przez osoby odwiedzające mieszkańca internatu ?
    Jakie prawo do legitymowania ma pracownik oświatowy - wychowawca ?

    Prawny problem legitymowania rozwiązuje zatrudnienie ochrony z
    legitymacją [ustawa o ochronie osób i mienia]:
    Art. 36. 1. Pracownik ochrony przy wykonywaniu zadań ochrony osób i
    mienia ma prawo do:
    1) ustalania uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach
    chronionych oraz legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości;

    Art 2 [...]
    6) pracownik ochrony - osobę wpisaną na listę kwalifikowanych
    pracowników ochrony fizycznej lub kwalifikowanych pracowników
    zabezpieczenia technicznego, i wykonującą zadania ochrony w ramach
    wewnętrznej służby ochrony albo na rzecz przedsiębiorcy, który uzyskał
    koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług
    ochrony osób i mienia, *lub osobę wykonującą zadania ochrony, w zakresie
    niewymagającym wpisu na te listy, na rzecz przedsiębiorcy, który uzyskał

  • 12. Data: 2021-10-20 22:12:18
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > To, co piszesz ma oczywiście sens, ale o ile ścigają resztę przewinień w
    > internacie, to seks akurat w całej galaktyce.

    Oczywiście podczas obchodu zwracać uwagę powinien na wszystko, teraz
    nasunęła mi się analogia do zakładu karnego, gdzie SW robi obchody
    wszystkich cel. Internat nie powinien być takim.

  • 13. Data: 2021-10-20 22:18:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.10.2021 o 22:07, Krzysztof kw1618 pisze:

    > jak się ma do tego art. pozostawianie dowodu tożsamości na portierni lub
    > u wychowawcy przez osoby odwiedzające mieszkańca internatu ?
    Poszukaj o wewnętrznych służbach ochrony :-) Ale zatrzymywać dowodu nie
    mają prawa.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2021-10-20 22:39:05
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Poszukaj o wewnętrznych służbach ochrony :-) Ale zatrzymywać dowodu nie
    > mają prawa.

    Nie kwestionuję prawa do prowadzenia ewidencji gości typu imię,
    nazwisko, nr dokumentu ew. PESEL.
    Tylko co się ma wewnętrzna służba ochrony do internatu ? WSO powołuje
    się w obiektach wymienionych w art. 5 ustawy o ochronie osób i mienia, a
    placówka oświatowa szkoła nie jest wymieniona, a jedynie lotniska,
    porty, miejska infrastruktura krytyczna i inne tego typu obiekty, ale
    nic o szkołach czy oświacie.

  • 15. Data: 2021-10-20 23:29:47
    Od: n...@o...pl

    Krzysztof kw1618 <k...@g...pl> napisał(-a):

    > Moim zdaniem regulaminowy zakaz przebywania w pokoju u osób przeciwnej
    > płci w określonych godzinach zagrożone upomnieniem - jest właściwe.

    Czyli geje nie mają czego się bać :)

  • 16. Data: 2021-10-21 07:02:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.10.2021 o 22:39, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    > placówka oświatowa szkoła nie jest wymieniona, a jedynie lotniska,
    > porty, miejska infrastruktura krytyczna i inne tego typu obiekty, ale

    Każdy przedsiębiorca może powołać Wewnętrzną Służbę Ochrony. Niektórzy -
    wzmiankowani przez Ciebie - mają taki obowiązek, albo muszą wynająć
    licencjonowany podmiot.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2021-10-21 14:45:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Oct 2021 14:20:04 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > sprawach nieletnich i nic nie doprecyzowanego.
    >
    > Ok! Zabraniamy seksu. A czy ktoś się zastanowił, jak mielibyśmy to

    wchodzi wychowawca i widzi :-)

    > Co więcej, w wypadku rozprowadzania treści pornograficznych,
    > to zaznaczono, że ścigamy tylko to działanie na terenie Internatu. czyli
    > jak 17-to letnia dziewczynka będzie uprawiać seks ze swoim chłopakiem,
    > to ją z Internetu wyrzucą? Za kradzież, to wywalają, za "udowodnienie",
    > to rozumiem, że w wypadku seksu może to być domniemane.

    Chodzi Ci jak rozumiem, o seks poza internatem ?

    > Zespół szkół, z którego ten regulamin, to liceum i technikum. Czyli
    > dzieci w wieku 16~21 lat. No to uprawnianie seksu już jakby nie jest
    > tragedią, zwłaszcza, ze nie doprecyzowują, co przez to rozumieją.
    > Wkładanie rączek pod bluzkę, to też już seks. A o homoseksualizmie, to w
    > ogóle nie wiem, czemu tu wspomniano. Co to kogo obchodzi, kto kogo lubi?
    > I czemu homoseksualizm od lesbijstwa się tu rozróżnia?

    Moze dyrektorowi dwie ladne całujace sie dziewczyny nie przeszkadzaja
    tak jak chlopak z *** w *** :-)

    > Ciekawostka kolejna, to ściganie za przebywanie chłopców u dziewcząt (i
    > odwrotnie) - w sytuacji, gdy ścigamy homoseksualizm.

    Pokoje zapewne sa kilkuosobowe - wiec jak chcesz zakazac przebywania
    chlopcow u chlopcow, czy dziewczat u dziewczat ?

    > I czemu szczególnie
    > napastujemy "bestialskie znęcanie się nad zwierzętami"? A
    > niebestialskie? Kto i jak to stwierdza?

    Ksiadz :-)

    Ale ale ... to komara zabic nie mozna ?

    > Generalnie moim zdaniem ktoś powinien im zwrócić uwagę, że jak się o
    > czymś nie ma pojęcia, to najlepiej opierać się na ogólnych standardach.

    No i pewnie tak zrobili. Sciagneli regulamin z innego internatu,
    czy kuratorium napisalo.

    J.

  • 18. Data: 2021-10-21 15:35:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2021 o 14:45, J.F pisze:
    > Pokoje zapewne sa kilkuosobowe - wiec jak chcesz zakazac przebywania
    > chlopcow u chlopcow, czy dziewczat u dziewczat ?

    Jak wszyscy, to i babcia :-) Zakaz jest trochę nielogiczny, choć
    poniekąd zrozumiały.

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2021-10-22 11:05:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie trywializujcie sprawy.
    Jeśli pokoje są kilkuosobowe, to koleżanka dopuszczająca kolegę lub kolega
    przyprowadzający laskę zwykle przeszkadzają
    współmieszkańcom.

    -----

  • 20. Data: 2021-10-22 14:25:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >To, co piszesz ma oczywiście sens, ale o ile ścigają resztę
    >przewinień w
    >internacie, to seks akurat w całej galaktyce.

    A tak mi jeszcze przyszlo do glowy ... jak to jest formalnie z
    pojeciem opieki w tym przypadku?

    Bo tak niektorzy twierdza, ze np na koloniach nie ma czegos takiego
    jak "czas wolny" poza scislym obiektem kolonijnym.
    Dziecko ma byc caly czas pod opieka opiekuna, i nie moze sobie pojsc
    np do kina, nawet jak ma 17 lat :-)

    Zeby ich nie wypuszczali z internatu to cos mi sie nie chce wierzyc,
    zreszta nie musi byc na tej samej posesji co szkola,
    ale jak sie z tego dziecko urodzi, to kto jest winny?
    Opiekun, dyrektor, internat, szkola ?

    A tu przeciez nie o wine chodzi, tylko o pieniadze i to duze, bo
    wieloletnie letnie alimenty :-)

    J.