  • 11. Data: 2021-11-08 13:23:57
    Temat: Re: Seks w dowodzie osobistym
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-08 o 11:16, Olin pisze:

    > "Płeć" można jeszcze przetłumaczyć na angielski "gender", ale to raczej nie
    > przejdzie.
    >
    > Gdybyś miała kiedyś w jakimś formularzu rubrykę "sex", pisz "yes, please".

    LOL

    --
    animka

  • 12. Data: 2021-11-08 13:26:50
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    Dawid Rutkowski napisał(a) :
> [...]

    A jak jest 0 (zero)?

    --
    animka

  • 13. Data: 2021-11-08 13:31:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 8 listopada 2021 o 13:03:45 UTC+1 Zbynek Ltd. napisał(a):
    nieparzysta, to jest to "M", a jak parzysta, to "K" - zdekoduj sobie jak chcesz.
    > Jest to jawne pogwałcenie praw pozostałych 57 płci.

    Nono, poważnie wychodzimy poza "dramat czwórni".
    W sumie powinno być FUT pl.rec.fantastyka.sf-f ;>
    Bo gdzieś tam czytałem, że do rozmnażania potrzebne są również wdowy (a może stare
    panny) po 50-tce (wdowcy nie)...

    Zaś technicznie trzeba będzie zmienić zapis PESELu z dziesiątkowego na base64.
    Ale tu i tak jesteśmy na krawędzi pojemności zapisu (miałem kiedyś taki problem w
    tramwajach, w 24 bajtach mieściły się 4-bitowe delty dla 48 przystanków - a okazało
    się, że pojawiły się dłuższe trasy i musiałem zrobić nowy typ komunikatu z 3-bitowymi
    deltami i max. 64 przystankami - póki co dłuższych nie było, ale takie z 61 to się
    już trafiały).
    No chyba że wydłużymy go o jedną cyfrę - ciekawe, co będzie trudniejsze...

  • 14. Data: 2021-11-08 13:35:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 8 listopada 2021 o 13:27:39 UTC+1 Animka napisał(a):
    > A jak jest 0 (zero)?

    No to minister sprawiedliwości.
    A poważnie:
    https://lmgtfy.app/?q=czy+zero+jest+liczb%C4%85+parz
    yst%C4%85

  • 15. Data: 2021-11-08 13:56:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    napisał(a):

> [...]

    >musiałem zrobić nowy typ komunikatu z 3-bitowymi deltami i max. 64
    >przystankami - póki co dłuższych nie było, ale takie z 61 to się już

    A co w tych deltach bylo - jakies odleglosci, czy numery przystankow ?

    A ograniczenie do 24 bajtow z czego wynikalo?
    Moze prosciej przejsc na 64 bajty ... czy przyszlosciowo na 128 bajtow
    :-)

    >No chyba że wydłużymy go o jedną cyfrę - ciekawe, co będzie
    >trudniejsze...

    Najprosciej to bedzie zrezygnowac z okreslania plci w peselu - bedzie
    sobie zapisana w bazie ...

    A czy mlodzi nie maja problemu z zapamietaniem?
    Tam juz chyba nie ma wprost daty urodzenia ?

    J.

  • 16. Data: 2021-11-08 14:44:48
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 8 Nov 2021 13:56:30 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A czy mlodzi nie maja problemu z zapamietaniem?
    >Tam juz chyba nie ma wprost daty urodzenia ?
    Jest "wprost":

    * dla osób urodzonych w latach 1900 do 1999 - miesiąc zapisywany jest
    w sposób naturalny, tzn. dwucyfrowo od 01 do 12
    * dla osób urodzonych w innych latach niż 1900-1999 dodawane są do
    numeru miesiąca następujące wielkości:
    dla lat 1800-1899 - 80
    dla lat 2000-2099 - 20
    dla lat 2100-2199 - 40
    dla lat 2200-2299 - 60.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/PESEL

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 17. Data: 2021-11-08 15:09:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 08 Nov 2021 14:44:48 +0100, WAM napisał(a):

    > Jest "wprost":
    > dla lat 2000-2099 - 20

    Gimbaza podobno niekumata, ale każdy ma smartfona z kalkulatorem, więc se
    te 20 łatwo doda.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 18. Data: 2021-11-08 15:41:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 8 listopada 2021 o 15:09:50 UTC+1 Olin napisał(a):

    > Gimbaza podobno niekumata, ale każdy ma smartfona z kalkulatorem, więc se
    > te 20 łatwo doda.

    Problem dotyczył niewielkiej części gimbazy - może dlatego pisiory polikwidowały
    gimnazja?
    Za to PESELe z zerem na początku to stracone pokolenie dla użytkowników excela -
    zjada te zera z uporem godnym pacmana...

  • 19. Data: 2021-11-08 15:50:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 8 Nov 2021 06:41:38 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Za to PESELe z zerem na początku to stracone pokolenie dla użytkowników excela -
    zjada te zera z uporem godnym pacmana...

    Jak użytkownik kumaty, to se poradzi:
    ctrl 1
    liczby
    specjalne
    numer PESEL

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 20. Data: 2021-11-08 16:23:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WAM" napisał w wiadomości grup
    com...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    >w sposób naturalny, tzn. dwucyfrowo od 01 do 12
    >* dla osób urodzonych w innych latach niż 1900-1999 dodawane są do

    No to juz nie tak bardzo "wprost".

    J.