  • 61. Data: 2017-03-26 21:26:53
    Temat: Re: Sędzia rzecznik KRS uczy: Z rodziną najlepiej wychodzi się na "taktyce procesowej" :-)
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-03-26 o 21:02, Liwiusz pisze:

    > Płacił, bo nieprawomocny wyrok miał rygor natychmiastowej wykonalności.

    A skąd wiesz, że wyrok miał natychmisstową wykonalność? Gdzie to
    przeczytałeś?

    > To bądź konsekwentna i nie pisz na tematy, na których się nie znasz.

    Wejdź se na forum "prawnik" i tam pogadaj z mądrzejszymi od siebie.
    Pewnie od razu Cię zdyskwalifikują.

    --
    animka

  • 62. Data: 2017-03-26 21:31:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-26 o 21:26, Animka pisze:

    > A skąd wiesz, że wyrok miał natychmisstową wykonalność? Gdzie to
    > przeczytałeś?

    art. 333
    § 1. Sąd z urzędu nada wyrokowi przy jego wydaniu rygor natychmiastowej
    wykonalności, jeżeli:

    1) zasądza alimenty - co do rat płatnych po dniu wniesienia powództwa, a
    co do rat płatnych przed wniesieniem powództwa za okres nie dłuższy niż
    za trzy miesiące.

    > Wejdź se na forum "prawnik" i tam pogadaj z mądrzejszymi od siebie.
    > Pewnie od razu Cię zdyskwalifikują.

    Maleńka, twoje zdanie jest ostatnim, jakie mógłbym wziąć pod uwagę przy
    podejmowaniu jakiejkolwiek decyzji.

    --
    Liwiusz

  • 63. Data: 2017-03-26 21:32:09
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-03-26 o 21:17, Trefniś pisze:

    > Oooo...
    > To już druga osobowość?

    Czyja. Moja czy nudzącego się Liwiusza?

    --
    animka

  • 64. Data: 2017-03-26 21:41:17
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-03-26 o 21:31, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > 1) zasądza alimenty - co do rat płatnych po dniu wniesienia powództwa, a
    > co do rat płatnych przed wniesieniem powództwa za okres nie dłuższy niż

    Piszesz tak jakbyś dostał w Sądzie taki sam wyrok i dlatego uważsz się
    za kumatego od takich wyroków.

    LOL

    Nie odpisuj już nudziarzu.

    --
    animka

  • 65. Data: 2017-03-26 22:56:09
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .03.2017 o 21:32 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

    > Czyja. Moja czy nudzącego się Liwiusza?

    Animka, Ty jesteś spójna i czytelna!

    --
    Trefniś

  • 66. Data: 2017-03-27 08:33:01
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-03-26, Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

    > A skąd wiesz, że wyrok miał natychmisstową wykonalność? Gdzie to
    > przeczytałeś?

    Każdy wyrok dot. alimentów ma rygor natychmiastowej wykonalności.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 67. Data: 2017-03-27 10:43:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Każdy wyrok dot. alimentów ma rygor natychmiastowej wykonalności.

    Piszesz tak, jakbyś miał taki wyrok na karku przynajmniej jeden.
    Przyznaj się, złoczyńco! ("logika" by Animka).

    --
    Liwiusz

  • 68. Data: 2017-03-27 11:38:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-24 o 20:04, J.F. pisze:
    >Nie.

    Piszesz z punktu obowiazujacych przepisow, czy "sprawiedliwosci
    spolecznej" ?

    Bo IMO - jesli sad zawinil, to sad powinien oddac :-)

    Ewentualnie - pouczyc powoda, ze co prawda wykonalnosc jest
    natychmiastowa, ale musi sie liczyc, ze wyrok nieprawomocny i moze sie
    okazac, ze do zwrotu.

    J.

  • 69. Data: 2017-03-27 11:43:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-27 o 11:38, J.F. pisze:

    > Piszesz z punktu obowiazujacych przepisow, czy "sprawiedliwosci
    > spolecznej" ?

    Z punktu widzenia przepisów, orzecznictwa i sprawiedliwości.

    > Bo IMO - jesli sad zawinil, to sad powinien oddac :-)

    Ale jakaż tu wina? To chyba dobrze dla wierzyciela, że przez jakiś czas
    mógł obracać nieswoimi pieniędzmi? A że nieswoimi, to wiedział, więc
    powinien liczyć się z koniecznością zwrotu.

    > Ewentualnie - pouczyc powoda, ze co prawda wykonalnosc jest
    > natychmiastowa, ale musi sie liczyc, ze wyrok nieprawomocny i moze sie
    > okazac, ze do zwrotu.

    I może jeszcze uczyć go majtki zakładać?

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2017-03-27 13:25:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Z punktu widzenia przepisów, orzecznictwa i sprawiedliwości.

    >Ale jakaż tu wina?

    a) mogl wydac taki wyrok, ktorego by druga instancja nie obalila,
    b) mogl (?) nie wydawac klauzuli natychmiastowej wykonywalnosci.

    >To chyba dobrze dla wierzyciela, że przez jakiś czas mógł obracać
    >nieswoimi pieniędzmi?

    Co dobre dla jednej strony, to niedobre dla drugiej ...

    > A że nieswoimi, to wiedział, więc powinien liczyć się z
    > koniecznością zwrotu.
    >I może jeszcze uczyć go majtki zakładać?

    Ejze, my tu nie o sporach prawnikow, tylko o zwyklej sprawie o
    alimenty, zwyklego czlowieka.
    Zona wystepuje, sad zasadza, ojciec placi, zona/corka wydaja ... a
    potem sie dowiaduja, ze to nieprawda ...

    J.