  • 161. Data: 2005-08-16 14:14:21
    Temat: Re: Ściąganie plików
    Od: Marcin Gibas <m...@g...pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > a na jakiej podstawie ? nie maja prawa. Moga jedynie notatke zrobic i
    > doniesc tu i uwdzie.
    Jak to na jakiej? Podejrzenie popełnienia przestępstwa jakim jest
    posiadanie i używanie nielegalnego oprogramowania itp. Kumpel o którym
    pisałem wcale nie jest skarżony o udostępnianie czy też ściąganie lewych
    programów (bo to by było chyba trudno mu udowodnić), ale właśnie o
    posiadanie np.Windowsa, Corela, Photoshopa itd. Żadne tłumaczenia że nie
    wiedziałeś że to nielegalne nic nie pomogą, przecież jak się instaluje
    program to jak byk są wypisane warunki licencji, a skoro go nie kupiłeś
    z certyfikatem legalności, z numerem seryjnym itd. to chyba oczywiste
    jest że to pirat. Oczywiście można kleić głupka i udawać że się nie wie
    do czego służy komputer, ale to chyba nie załatwi sprawy.
    Pozdrawiam
    M.G.

  • 162. Data: 2005-08-16 14:15:19
    Temat: Re: Sciaganie plików
    Od: Marcin Gibas <m...@g...pl>

    Galathea napisał(a):
    > A z jakiego miasta jesteś, jeśli można zapytać ? Ja tam nie mam się
    > czego bać - po prostu mam łącze zbyt wolne, więc nie opłaca mi się
    > ściągać, bo to za długo by trwało, ale z ciekawości - możesz zdradzić
    > :) ?
    Z miejscowości z okolic Trójmiasta.

    Pozdrawiam
    M.G.

  • 163. Data: 2005-08-16 14:26:24
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > że to pirat. Oczywiście można kleić głupka i udawać że się nie wie do
    > czego służy komputer, ale to chyba nie załatwi sprawy.

    bredzisz teraz, przeciez wyraznie bylo napisane
    " Nie znajduje nielegalnego oprogramowania.
    Znajduje setke mp3, pare divx."

    skoro nie znajduje oprogramowania a mp3 czy divXy to nie maja prawa zabrac
    sprzetu
    oniec i kropka.

  • 164. Data: 2005-08-16 14:31:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Gibas wrote:

> [...]
    > wiedziałeś że to nielegalne nic nie pomogą, przecież jak się instaluje
    > program to jak byk są wypisane warunki licencji, a skoro go nie kupiłeś

    A, w przypadku programów żądających jakiegoś kodu to owszem. Oczywiście
    programy były zainstalowane, a nie tylko sobie gdzieś na płytce leżały?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 165. Data: 2005-08-16 14:43:23
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A, w przypadku programów żądających jakiegoś kodu to owszem. Oczywiście
    > programy były zainstalowane, a nie tylko sobie gdzieś na płytce leżały?

    program nie musi byc chroniony kodem aby za to scigac, i na plytce tez sie
    licza,
    jakos przeciez wszedles w ich posiadanie (nie mam na mysli tych nabytych
    legalnie)

    P.

  • 166. Data: 2005-08-16 14:48:55
    Od: Marcin Gibas <m...@g...pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > skoro nie znajduje oprogramowania a mp3 czy divXy to nie maja prawa zabrac
    > sprzetu
    > oniec i kropka.
    Czyli Twoim zdaniem posiadanie plików mp3 i divX, które nie zostały
    nagrane z płyty którą sobie kupiłeś z pięknym hologramem, a tylko
    pobrałeś z sieci jest legalne? Obawiam się że nie. Przecież to jest
    zwykła kradież. Tylko nie pisz o wysokich cenach i tym podobnych
    rzeczach oryginalnych płyt. A co do zabierania sprzętu, to jest to jakby
    zabezpieczenie dla nich że zapłacisz ewentualną karę.
    Pozdrawiam
    M.G.

  • 167. Data: 2005-08-16 14:54:39
    Od: Marcin Gibas <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > A, w przypadku programów żądających jakiegoś kodu to owszem. Oczywiście
    > programy były zainstalowane, a nie tylko sobie gdzieś na płytce leżały?
    Czyli większości odpalanej na komputerach.
    Mnie to bardziej interesuje inna sprawa. Mianowicie jak już wejdą
    legalnie, czyli z nakazem a nie na krzywy pysk, to co im wolno? Rozumiem
    że do kompa musiałbym ich dopuścić, ale czy mogą coś wkładać do napędu,
    jakąś płytę swoim oprogramowaniem? Bo jeżeli każdy obywatel to
    potencjalny złodziej korzytający z lewych programów, to dlaczego mam
    ufać że policjant który przyszedł to też nie jakiś kombinator, który
    spróbuje zainstalować mi lewy program bez mojej wiedzy? Wie może ktoś z
    Was co w takim przypadku robić?
    Pozdrawiam
    M.G.

  • 168. Data: 2005-08-16 15:48:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Gibas wrote:

> [...]
    > pobrałeś z sieci jest legalne? Obawiam się że nie. Przecież to jest
    > zwykła kradież. Tylko nie pisz o wysokich cenach i tym podobnych

    No i kolejny nieprzytomny...

    Znaczy się Wirtualna Polska promuje złodziejstwo udostępniając do
    pobrani pliki na http://mp3.wp.pl ?

    A'propos WP - cytat z jednego z artykułów:

    Dzięki takim działaniom wielu ludzi wierzy, że tak jest rzeczywiście, a
    użytkownicy sieci P2P to złodzieje, przez których nie tylko przemysł
    muzyczny zaczyna kuleć, ale i sami muzycy biednieją.

    Po dokładniejszym zbadaniu sprawy okazało się, że jest inaczej.
    Użytkownicy sieci P2P, wydają 4,5 raza więcej na legalną muzykę w sieci,
    niż każdy "normalny" klient. Ci uczciwi wydają miesięcznie średnio 2,4
    USD, a złodzieje korzystający z P2P aż 9,9 USD.

    Przedstawiciele przemysłu muzycznego cały czas wciskali nam do głów
    komunikat, że użytkownicy sieci P2P to źli ludzie, a korzystający z
    legalnych sklepów (takich jak iTunes) dobrzy. Cała ta koncepcja jednak
    przestaje mieć jakikolwiek sens, ponieważ zupełnie zapomnieli, że
    istnieje wielka rzesza użytkowników robiących jedno i drugie.

    [koniec cytatu]

  • 169. Data: 2005-08-16 15:49:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Gibas wrote:

    > Czyli większości odpalanej na komputerach.

    Większość nie oznacza wszystkiego.

> [...]
    > że do kompa musiałbym ich dopuścić, ale czy mogą coś wkładać do napędu,
    > jakąś płytę swoim oprogramowaniem? Bo jeżeli każdy obywatel to

    Uprawnień root'a mu nie dam, więc się mogą bawić ;)

  • 170. Data: 2005-08-16 15:50:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

> [...]
    > licza,
    > jakos przeciez wszedles w ich posiadanie (nie mam na mysli tych nabytych

    Ale skoro nie awanturuje się o kod czy jakiś inny klucz, to mam podstawy
    przypuszczać, że został udostępniony do 'wolnej dystrybucji'.